Hrvatska gubi goste jer Nijemci - štede
U prvih sedam mjeseci u našu je zemlju stiglo oko 1,6 milijuna Nijemaca, što je tri posto manje nego lani
Nijemci ne žele propustiti ljetni odmor u inozemstvu, ali ove godine sve se više odlučuju za tradicionalno jeftinije destinacije poput Bugarske, Tunisa, Egipta ili Albanije. Istaknuli su to ovih dana u Njemačkom udruženju organizatora putovanja (Deutsche Reiseverband - DRV), najjačem udruženju njemačkih turističkih agencija i turoperatora, napomenuvši kako tijekom ljetnih mjeseci očekuju rast broja putovanja za tri posto, međutim, da su individualno organizirana putovanja automobilom, vlakom ili autobusom u padu prodaje od dva posto. To nije dobra vijest za Hrvatsku, koja je južnim njemačkim pokrajinama autodestinacija.
Odmaraju se kod kuće
Norbert Fiebig, predsjednik DRV-a, u objavi je kazao kako su "top tri" najpopularnija odredišta za paket-aranžmane ovog ljeta ponovno Španjolska, Turska i Grčka. Najveći rast prodaje u ljetnoj sezoni očekuje se za krstarenja, i to za šest posto, koliko raste i broj prodanih dalekih putovanja tijekom ljeta, a za pet posto porasla je i prodaja putovanja u zemlje istočnog Mediterana. S time što je nakon ranih rezervacija među njemačkim turistima očito slijedilo razdoblje čekanja, te njemački turoperatori ovog ljeta bilježe znatno povećanje last-minute bukinga. Što se tiče tih kratkoročnih rezervacija, potražnja je koncentrirana u popularnim odredištima kao što su Turska, Egipat, Balearski otoci i Grčka.
U DRV-u navode i kako je za cijelu turističku 2024./25., što uključuje i zimsku sezonu, od 1. studenoga 2024. do 30. travnja 2025., scenarij sličan ljetnom, a to je da je, prema predviđanjima, prodaja na tržištu turoperatora u porastu za nekih četiri posto. Paket-aranžmani s uključenim letovima do odredišta poput Grčke i Turske pokazuju rast prihoda od devet posto, a krstarenja za osam posto. Kod takozvanih zemaljskih putovanja automobilom, autobusom ili vlakom, kao i tijekom ljeta, cijele godine postoji trend pada prodaje od dva posto. Općenito, tržište odmora koje organiziraju turoperatori i dalje se razvija bolje od pojedinačno organiziranog tržišta tijekom cijele turističke godine.
Inače, prema DRV-u, lani je na prvom mjestu među njemačkim turistima najtraženijih stranih destinacija bila Španjolska, za koju se odlučilo 15 posto Nijemaca, druga je bila Italija, u koju je putovalo oko devet posto tih gostiju, a slijede Turska, Grčka, Austrija pa Hrvatska s udjelom od 3,6 posto. Naša je zemlja ispred Francuske, koja je na njemačkom tržištu imala udio od 3,4 posto.
Što se trendova tiče, Nijemci su se očito okrenuli i odmoru u vlastitoj zemlji. Tako podatci njemačkog Saveznog ministarstva gospodarstva i energetike pokazuju da su njemački hoteli i hosteli lani ostvarili rekordnih 496,1 milijun noćenja, a trend rasta je nastavljen u prvoj polovini 2025. godine. Njemački hoteli i drugi veliki pružatelji usluga smještaja ostvarili su u prvih šest mjeseci ove godine rekordnih 223,3 milijuna noćenja, što je porast od 0,1 posto u odnosu prema istom razdoblju prošle godine, i to bez obzira na pad dolazaka i noćenja stranih gostiju. Unatoč padu potražnje iz inozemstva, poslovna putovanja i putovanja domaćih gostiju tijekom praznika u Njemačkoj popularnija su nego ikad prije. U lipnju je tako zabilježen oko 12 posto manji promet stranih turista, što se pripisuje činjenici da je lani Njemačka bila domaćin Europskog nogometnog prvenstva, koje je dovelo velik broj stranih turista. S druge strane, broj noćenja samih Nijemaca narastao je za više od sedam posto. Da Nijemci ipak slušaju svoju vladu, te novac sve radije ostavljaju na odmoru u svojoj zemlji, pokazuje i podatak DRV-a prema kojem je gotovo četvrtina putnika lani na odmor otišla u neku od njemačkih destinacija.
Lipanjski skok
Kako u svemu tome "pliva" Hrvatska, pokazuju posljednji podatci eVisitora. U prvih sedam mjeseci u našu je zemlju stiglo oko 1,6 milijuna Nijemaca, ili tri posto manje, a ostvareno je oko deset milijuna noćenja, ili oko dva posto manje. S time što je lipanj donio skok njemačkih dolazaka, s obzirom na raspored blagdana, ali se srpanj pokazao kao velika "rupa", s obzirom na sedam posto manje dolazaka i pet posto manje noćenja. Pritom srpanj i kolovoz treba gledati kroz prizmu najviših cijena, pa se u tom razdoblju i najviše gubi i najviše dobiva.
Kakva je situacija s potražnjom za Hrvatskom, objasnio nam je iz prve ruke Martin Misir, čelnik njemačkog turoperatora Misir Sonnenlandreisen, koji već drugu generaciju te poduzetničke obitelji u Hrvatsku dovodi njemačke goste. Većina im gostiju dolazi u Dalmaciju, pri čemu su im travanj, svibanj i rujan do listopada jako važni, jer u tim razdobljima imaju mnogo grupa s programima putovanja i kružnim putovanjima.
- U ljetnim mjesecima, srpnju i kolovozu, imamo manje gostiju, i to zbog nekoliko razloga. Najviše zato što je Hrvatskoj zbog ponude, a tu mislim na malo i all inclusive aranžmana, i viših cijena u usporedbi s drugim destinacijama, prilično skupo za odmor obitelji. Hrvatska je u usporedbi s prije postala znatno skuplja, posebno poznate destinacije poput Dubrovnika, Rovinja ili Hvara. U usporedbi s Turskom, Hrvatska je, jasno, skuplja, ali je u odnosu prema Grčkoj i Španjolskoj slična ili malo skuplja, ovisno o regiji. Tako da, tko želi uštedjeti, trebao bi odabrati manja mjesta ili putovati u Hrvatsku izvan glavne sezone. Što se tiče brojeva u usporedbi sa 2024., očekujemo da će 2025. godina biti slična. Vjerujemo da nećemo imati značajniji porast broja gostiju iz Njemačke - kazao nam je Martin Misir.