
Kaufland objasnio korištenje stranog jezika na plakatima nakon prijave DP-a
Trgovački lanac Kaufland u srijedu je u odgovoru na prijavu koju je Domovinski pokret (DP) podnio Državnom inspektoratu zbog plakata Kauflanda na hindskom jeziku, rekao kako se plakati sporni za DP odnose na proširenje asortimana azijskim proizvodima.
"Plakati koji se spominju odnose se na proširenje asortimana azijskim proizvodima. Naime, u Kauflandu kupcima u prosjeku nudimo oko 19.000 različitih proizvoda kako bi svaki kupac pronašao ono što traži", odgovorio je Kaufland.
Iz Domovinskog pokreta (DP) istaknuli su u srijedu da su podnijeli prijavu Državnom inspektoratu i Vijeću za hrvatski jezik protiv trgovačkog lanca Kaufland zbog plakata na hindskom jeziku jer tako žele zaštititi hrvatski jezik i identitet.
Plakat je takav da je hindski jezik dominantan u odnosu na hrvatski jezik, rekao je predsjednik saborskog Kluba zastupnika DP-a Ivica Kukavica na konferenciji za novinare te upozorio da se takvim načinom oglašavanja krši Zakon o hrvatskom jeziku koji izričito nalaže da se višejezične javne obavijesti i promidžbene poruke najprije moraju oblikovati na hrvatskom jeziku, a zatim na drugim stranim jezicima.
Smatra da se tu radi i o nepoštenoj poslovnoj praksi i zakonskoj obvezi da taj oglašivač mora biti prepoznatljiv u odnosu prema hrvatskim građanima koji moraju razumjeti o čemu se radi.
Hindski jezik u tom slučaju ne može se, kaže, usporediti sa engleskim jezikom jer promidžba mora biti i postoji i zbog turista koji dođu i konzumiraju uslugu te odu iz zemlje.