Glas Slavonije
BRUNO JOBST
BRUNO JOBST

V

BRUNO JOBST
BRUNO JOBST
Slow vacation: Autentično iskustvo i odmor ​izvan gužvi sve su traženiji
BRUNO JOBST
14.7.2025., 13:00
Alenka JURIČIĆ BUKARICA
Za one koji ne vole masovni turizam

Slow vacation: Autentično iskustvo i odmor ​izvan gužvi sve su traženiji

Putnici žele sporiji tempo, kontakt s lokalnom zajednicom i iskonski doživljaj destinacije

U povodu početka vrhunca turističke godine i ljetnih godišnjih odmora, Hrvatska turistička zajednica (HTZ) pokrenula je promotivnu kampanju pod nazivom Find your "Pomalo". U nacionalnoj turističkoj zajednici, naime, pojasnili su kako je cilj kampanje približiti ljubiteljima putovanja i odmora način života koji podrazumijeva potpuni bijeg od glasne, užurbane i stresne svakodnevice, a provodi se isključivo preko društvenih mreža, odnosno preko TikToka, Facebooka, Instagrama i YouTubea.

Tako su kreirani videospotovi koji korisnicima približavaju osjećaj uživanja u trenutku, usporavanja tempa i otkrivanja ljepote života. Drugim riječima, želja je prikazati "pomalo" način života koji svatko treba proživjeti i osjetiti, bar povremeno.

Promjena navika

U današnje vrijeme prekomjernog turizma, sveprisutnih turističkih gužvi, od kojih ne može pobjeći velik broj turističkih destinacija, pogotovo ljeti, sve su prisutniji novi trendovi u putovanjima. Proteklih godina počelo se govoriti o novom trendu "coolcationa", odnosno bijega od (pre)vrućih morskih destinacija u planine i sjevernije zemlje, u kojima su ljetne temperature ipak puno podnošljivije, a u konačnici i zdravije. Novi trend je i takozvani slow travel, dakle, ono o čemu govori i nova kampanja HTZ-a.

Prema najnovijem istraživanju koje je provela Awaze grupacija, u čijem portfelju posluje i domaća agencija Novasol, putnici iz cijele Europe doista sve više mijenjaju svoje navike okrećući se sporijim, sadržajnijim i održivijim oblicima putovanja. Hrvatska, kažu, pritom bilježi rast interesa i nalazi se među destinacijama koje najbolje odgovaraju novim očekivanjima gostiju.

Anketa je provedena na uzorku više od tisuću europskih putnika emitivnih tržišta poput Njemačke, Slovenije, Danske, Poljske, Austrije, Italije i drugih zemalja, a prema njoj 66 posto ispitanika preferira destinacije koje nude autentično lokalno iskustvo, uključujući gastronomiju, tradiciju i direktan kontakt s lokalnim stanovništvom. Prema istom istraživanju 62 posto ispitanih navelo je da izbjegava masovni turizam te bira manje poznate lokacije i prirodna okruženja, 58 posto njih preferira apartmane i kuće za odmor s većim stupnjem privatnosti i fleksibilnosti, 47 posto planira putovati izvan visoke sezone, a većina ih navodi razloge poput manje gužve, nižih cijena i boljeg doživljaja destinacije.

Analiza preferencija pokazuje kako njemački gosti prednjače u potrazi za održivim i autentičnim iskustvima. Više od 70 posto njih navodi da je spremno platiti više za smještaj u regijama koje nude kontakt s lokalnom zajednicom i proizvode s oznakom lokalnog podrijetla. Posebno im je važna infrastruktura za boravak u prirodi, biciklističke staze i kulturni sadržaji.

Jasan trend

Gosti iz Austrije sve više preferiraju "spoj prirode i udobnosti", s naglaskom na smještaj u ruralnim područjima koji omogućuje opuštanje, aktivnosti na otvorenom i doživljaj lokalne kuhinje. Često traže domaćinstva s dodatnim sadržajima kao što su vođene ture ili radionice, primjerice kuhanja ili izradu suvenira.

U agenciji navode i kako se bilježi porast broja putnika iz Poljske koji ciljano izbjegavaju glavnu sezonu te rezerviraju smještaj u zaleđu obale, osobito u unutrašnjosti Istre i Dalmatinskoj zagori, gdje mogu izbjeći gužve i doživjeti lokalni život.

- Putnici sve više traže smisao u putovanjima, točnije žele sporiji tempo, kontakt s lokalnom zajednicom i iskonski doživljaj destinacije. Hrvatska tu ima snažnu konkurentsku prednost budući da nudi raznolikost, prirodnu ljepotu i gostoljubivost, ali i još uvijek neotkrivene kutke idealne za ovakav oblik odmora - komentirao je Josip Stulić, direktor operativnog poslovanja za južnu Europu u Awaze grupaciji.

Dodao je i kako se po rastu interesa Novasolovih gostiju u Hrvatskoj ističu unutrašnjost Istre, Gorski kotar, Lika, Dalmatinska zagora i dalmatinski otoci.

- Zanimljivo je da "slow travel" više nije samo niša, već jasno oblikovan trend koji se širi među različitim dobnim i socijalnim skupinama. Mladi parovi, obitelji s djecom, ali i putnici starije dobi sve češće odabiru boravak dulji od sedam dana, a prosječna duljina boravka naših korisnika u Hrvatskoj porasla je za 8 posto u odnosu prema prošloj godini. Ipak, i u ovoj sferi se ističe trend produženog odlučivanja prilikom rezervacija, a što je aktualno u tekućoj sezoni uz povećanje roka od prve informacije do rezervacije za čak deset dana u odnosu prema protekloj godini - dodao je Stulić.

Iznajmljivači su u Hrvatskoj ove godine na vrijeme prilagodili cijene tržišnim uvjetima, osobito u usporedbi s drugim zemljama Mediterana. Zaključuje kako je Hrvatska zadržala visoku kvalitetu, a da su cijene prepoznate kao fer, što je dodatno motiviralo korisnike da putuju ranije, rezerviraju unaprijed i više cijene dodatne vrijednosti. 

Staničić: Naći svoju verziju "Pomalo"

Prepunjene hrvatske plaže, parkinzi, ceste i ostala infrastruktura, a slično je i s drugim klasičnim ljetnim destinacijama, gube na atraktivnosti.

- Sve češće na tržištu uočavamo povećanu potražnju za lokalnim običajima i mirnim načinom života, autentičnim doživljajima, a sve je popularniji i trend sporih putovanja. Gosti žele upoznati i doživjeti kulturu destinacije u kojoj borave i povezati se s nerazvikanim mjestima. Zato kroz ovu kampanju turiste pozivamo da dođu, uživaju i istinski se prepuste odmoru. Vjerujemo da će mnogi u našoj zemlji naći svoju verziju "Pomalo" te se kući vratiti svježi, odmorni i puni dojmova, što u konačnici i jest smisao kvalitetnog putovanja i odmaka od svakodnevnih rutina", naveo je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, dodajući kako su kampanjom pod nazivom Find your "Pomalo" obuhvaćena sva najvažnija emitivna tržišta za hrvatski turizam, a bit će aktivna do kraja kolovoza.

 

#Slow Vacation#Odmor#Htz #Pomalo#Sporiji Tempo
Povezani članci
HTZ i HAC: Voda za putnike na autocestama
ZA LAKŠE PUTOVANJE
HTZ i HAC: Voda za putnike na autocestama
NOGOMET, LOPTA, MREŽA, GOL - ILUSTRACIJA  - STADION KANTRIDA /SNIMIO: DAMIR ŠKOMRLJ/RIJEKA, 21-01-2012
ZAŠTITA ZDRAVLJA
FIFPro želi uvesti obavezan odmor za profesionalne nogometaše
snimio Davor KIBEL,Klisa, 21.08.2013. Zračna luka Osijek, dolazak putnika iz Dubrovnika, - let Croatia airlines, putnici, avion
ljetni red letenja
Hrvatska će tijekom ljeta aviolinijama biti direktno povezana sa 122 inozemna grada
×