ZADAR - 21.04.2025 - ILUSTRACIJA - Đir po Zadarskom Poluotoku, turizam
ustupljena
Preslagivanje među najjačim hrvatskim emitivnim tržištima

Manjak Nijemaca nadoknadit će više Mađara, Poljaka i Slovenaca

Mađari su se lani iskazali. Važnu ulogu imala i činjenica da je Hrvatska dio šengenskog prostora

Prošla je turistička godina donijela određeno preslagivanje među najjačim hrvatskim emitivnim tržištima. Njemačko, austrijsko i češko tržište bilo je u minusu, no neka druga pokazala su da imaju prostora za rast. U prijevodu, iz tih je zemalja stiglo više turista nego godinu ranije. Tako su Slovenci, treći najbrojniji gosti, ostvarili dva posto više noćenja, peti Poljaci solidnih šest posto više, a Mađari čak osam posto više. Među onima koji su imali značajan rast su bili i Ujedinjeno Kraljevstvo te SAD.

U predstavništvima Hrvatske turističke zajednice (HTZ) stoga smo provjerili što je dovelo do rasta na bližim srednjoeuropskim tržištima koja nisu toliko ovisna o aviolinijama kao britansko i američko.

Najbliža i najdraža

Rast turističkog prometa sa slovenskog tržišta u prošloj godini tako je rezultat više faktora, kaže Bruno Bonifačić, direktor predstavništva HTZ-a u Ljubljani.

- Prije svega, riječ je o kontinuiranoj visokoj razini povjerenja i lojalnosti slovenskih gostiju jer odabiru Hrvatsku kao sigurnu, raznoliku, pristupačnu i kvalitetnu destinaciju i s vidljivim trendom posjećenosti kroz cijelu godinu. Dodatno je na rezultate pozitivno utjecao niz promotivnih aktivnosti HTZ-a i sustava turističkih zajednica u kojima su predstavljeni kontinentalni dio Hrvatske, Gorski kotar te zaleđe Dalmacije i središnja Istra. Najave za ovu godinu su jako dobre s očekivanjima blagog porasta prometa u odnosu na 2024., koja je bila rekordna - kaže Bonifačić.

Dodao je kako su predsezona i rane rezervacija polučili odlične rezultate, a za glavnu sezonu se ipak očekujemo promet na razini lanjskog. Slovenski gosti i dalje Hrvatsku percipiraju kao svoju najbližu i najdražu destinaciju za odmor posebno zbog blizine, poznatog okruženja, mora, gastronomije i gostoljubivosti te velike ponude aktivnog turizma po cijeloj Hrvatskoj.

spica zadar 07.06 2025
ustupljena

Što se tiče ekonomske situacije, Bonifačić je kazao kako ona ima određen utjecaj, osobito kod izbora smještaja i duljine boravka, ali kako Hrvatska zahvaljujući svojoj raznolikosti, od kampova i privatnog smještaja do hotela visoke kategorije, nudi opcije za različite budžete.

- Slovenci su navikli planirati unaprijed, često uz rane rezervacije, čime ublažavaju eventualne troškovne izazove. I u ovoj godini u Sloveniji se bilježi velik interes za putovanjima, čime se potvrđuje činjenica da je globalna gospodarska situacija stabilna i da Slovenci i dalje mnogo putuju. U dosadašnjem dijelu godine bilježimo šest posto više dolazaka i sedam posto više noćenja - pojasnio je direktor slovenskog Predstavništva HTZ-a, napominjući da iz godine u godinu značajno raste interes Slovenaca za putovanja u predsezoni i posezoni, pa se može reći da je Slovenija prepoznala Hrvatsku kao cjelogodišnju destinaciju.

Poljaci vole obalu

Značajan rast lani je imalo poljsko tržište. Poljaci su ostvarili 1,2 milijuna dolazaka i 7,1 milijun noćenja, što u odnosu na 2023. predstavlja rast od osam posto u dolascima i šest posto u noćenjima. Małgorzata Kowalska, direktorica Predstavništva HTZ-a u Varšavi, reći će kako je to prije svega rezultat napora i sredstava koje je HTZ uložio u brojne promotivne i marketinške aktivnosti.

Gosti iz Poljske iznimno cijene turističku ponudu Hrvatske koja im predstavlja jednu od popularnijih inozemnih destinacija. Hrvatsku percipiraju kao lijepu, raznoliku zemlju gostoljubivih domaćina, koja nudi bogatu prirodnu i kulturnu baštinu. Najviše vole privatni smještaj.

- Poljaci u Hrvatskoj preferiraju obalne destinacije sa širokom ponudom obiteljskog smještaja te su iznadprosječno motivirani odmorom na moru, lijepom prirodom, razgledavanjem gradova te sportom i rekreacijom. Osim privatnog smještaja, u 2024. vidljiv je i rast interesa za smještaj u kampovima i u hotelima. Glavni motivi dolaska gostiju iz Poljske u Hrvatsku su naravno sunce i more, ali i bogata kulturna baština Hrvatske, UNESCO-ovi spomenici, muzeji, prirodna baština, svi nacionalni i prirodni parkovi - kazala je Kowalska.

PULA- Ljetna guzva u centru grada.06.07.2023. SNIMIO DUSKO MARUSIC CICI
ustupljena

Dodala je kako unaprjeđenje hrvatske turističke ponude, ulaganja u nove sadržaje, kvalitetu i proizvode postupno dovodi i do promjena u strukturi potražnje i na poljskom tržištu. Međutim, prisutna inflacija i rast cijena povećali su interes Poljaka za pronalaskom povoljnijih ponuda.

- Rast cijena u hrvatskom turizmu nije prošao nezamijećeno na poljskom tržištu, a iako se Hrvatska i dalje percipira kao lijepa, sigurna i atraktivna turistička destinacija, cijene su za Poljake postale jedan od važnijih faktora pri odabiru destinacije. Tu je i sigurnost koja im je i dalje je prioritet, posebice u kontekstu aktualnih političkih događanja - ukazala je naša sugovornica.

Rastu dolazaka poljskih gostiju pridonio je i povećan broj aviolinija prema Hrvatskoj, iako većina Poljaka na Jadran i dalje dolazi vlastitim automobilom.

Povezanost Slovenaca i Hrvata

Bruno Bonifačić kaže da Hrvatska za Slovence ima emocionalnu vrijednost jer je poznata, bliska i autentična. Kvaliteta mora, prirode, hrane i smještaja, uz dobru prometnu povezanost i bogatstvo sadržaja, čine je, kaže, konkurentnom u odnosu na druge mediteranske zemlje, no sve je značajnije i to što su u Sloveniji sve brojniji gosti i sami Hrvati. “Personalizirana ponuda, sigurnost i osjećaj domaćeg ozračja dodatno pridonose njezinoj atraktivnosti. Osim toga, sve više raste posjećenost i boravak Hrvata u Sloveniji, što dodatno doprinosi odnosima dviju država i osjećaju povezanosti građana dviju država”, ukazao je Bonifačić.

Velik utjecaj cijena

Iako možda nije toliko u fokusu kao neka velika tržišta, Mađarska se lani iskazala. Zanimljiv detalj ispričali su nam u jednom luksuznom opatijskom hotelu u kojem su lani pad s njemačkog tržišta dobrim dijelom pokrili rastom broja dolazaka gostiju iz Mađarske. To ukazuje da to nisu gosti koji biraju samo najjeftiniji smještaj, dapače. U prva četiri mjeseca u Hrvatskoj se tako bilježi 13 posto više dolazaka i jedan posto više noćenja mađarskih turista. Ivana Herceg, direktorica Predstavništva HTZ-a u Budimpešti, podsjeća da Mađarska predstavlja tržište na kojem Hrvatska tradicionalno ostvaruje odlične rezultate i porast turističkog prometa, izuzev godina koronavirusa. Tako je bilo i lani, kada su Mađari bili među najbrojnijim gostima u Hrvatskoj, a u postizanju takvih rezultata svakako je važnu ulogu imala i činjenica da je Hrvatska dio šengenskog prostora, čime su hrvatske destinacije Mađarima postale još bližima i atraktivnijima.

Što se tiče najava za ovu godinu, Herceg kaže da partneri ne izlaze s konkretnim informacijama u javnost, ali kako je Hrvatska vodeća inozemna destinacija Mađara, očekuje se barem ponavljanje lanjskih rezultata, ali i pozitivni trendovi.

- Naravno, na konačne će rezultate velik utjecaj imati i cijene, no kako je Mađarska blisko tržište s kojeg je dolazak u Hrvatsku moguće lako i brzo organizirati, očekuje se da će Mađari brzo i pozitivno reagirati na dobre last minute ponude koje su tek pred nama. Iako gospodarska situacija u Mađarskoj nije najbolja, s jednom od najvećih stopa inflacije u EU-u, sektor putovanja i dolasci u Hrvatsku ne bi trebali zbog toga biti značajnije ugroženi. Brojna istraživanja i trendovi pokazuju kako putovanja za Mađare više ne predstavljaju samo luksuz, nego sve više određenu potrebu koje se neće tako lako odreći. Eventualno mogu skraćivati broj dana predviđenih za putovanje, a kada govorimo o Hrvatskoj, najveći interes se očekuje za regije Kvarner i Istru - istakla je direktorica mađarskog Predstavništva HTZ-a.

Zaključila je da Mađari ustvari sve više putuju u hrvatske destinacije tijekom cijele godine, a najbolji pokazatelj toga je prošla godina, u kojoj je rast ostvaren u svim mjesecima. Posebno veseli pojačan promet i sve veći interes za hrvatskom kontinentalnom ponudom, iako je interes za obalom i dalje najveći. 

Sve više letova iz Poljske

Zahvaljujući sve više dostupnih direktnih aviolinija i ove će godine turisti imati mogućnost dolaska direktnim letovima iz nekoliko poljskih gradova u više hrvatskih zračnih luka. “Svakako treba reći da u Poljskoj postupno dolazi do proširenja percepcije Hrvatske iz destinacije dostupne privatnim automobilima u destinaciju dostupnu za nešto više od sat vremena avionom. Osim nacionalnog poljskog avioprijevoznika LOT-a, koji cijele godine nudi direktne aviolinije Varšava - Zagreb, gotovo cijele godine Varšava - Dubrovnik te sezonsku liniju s pred i posezonom Varšava - Split, u Poljskoj postoji i sezonska ponuda niskotarifnih zrakoplovnih kompanija. Kao novost ove godine Ryanair je najavio i sezonsku direktnu avioliniju Wrocław - Rijeka”, podsjetila je Małgorzata Kowalska.