
Osmaši ispite riješili bolje nego lani, a četvrti razredi “podbacili”
Osmaši su sve bolji u rješavanju nacionalnih ispita, dok generacije koje dolaze daju sve lošiji rezultat, pokazalo se na nacionalnim ispitima provedenima ove godine kod populacije učenika četvrtog i osmog razreda osnovne škole. Učenici osmih razreda, naime, imali su znatno bolje rezultate nego generacija koja ih je rješavala prošle godine, dok su učenici četvrtih razreda podbacili u odnosu na prethodnu generaciju.
Jesu li im ispiti preteški ili je razlog negdje drugdje, tek će se pokazati, no učenici četvrtih razreda u prosjeku su riješili tek 48,7 posto ispita iz hrvatskog jezika, 50,1 posto ispita matematike i samo 45,6 posto ispita iz prirode i društva. Većina učenika iz tih predmeta ima tek osnovno znanje, a ocjenu nedovoljan, da se ispiti ocjenjuju, dobilo bi iz hrvatskog jezika i prirode i društva njih oko tri posto te iz matematike 5,8 posto. U svim predmetima rezultati su lošiji nego prošle godine, a osobito u prirodi i društvu, gdje su rezultati pali za 16 postotnih bodova.
- To ne znači da su učenici lošiji nego prethodna generacija, već su dijelom testovi teži, a dijelom su i djeca drukčija - ustvrdio je prezentirajući u utorak rezultate nacionalnih ispita ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Vinko Filipović.
Osmašima najteže padaju matematika, kemija i fizika, pa su iz ta tri predmeta u prosjeku riješili manje od 50 posto ispita. U matematici je prosječna riješenost 44 posto, u fizici i kemiji 49,6 posto, hrvatski jezik i geografija kreću se oko 55 posto, dok su svi ostali predmeti riješeni znatno bolje. Hrvatski jezik većina osmaša zna za četvorku (40 posto), zatim za trojku (36 posto), dok je odličnih 7,4 posto. Matematiku bi, da je riječ o maloj maturi, palo čak 10 posto učenika osnovne škole, dok bi ih 35 posto školu završilo dvojkom. I u njemačkom jeziku prolaznost bi bila jednako loša, dok bi iz fizike i kemije na ispitu palo manje od pet posto učenika. U kemiji i fizici i do 60 posto učenika ima znanje na razini dvojke ili trojke, dok oni koji su u tim predmetima izvrsni čine 10 do 17 posto generacije.
U povijesti i biologiji, kao i stranim jezicima izuzev njemačkog, učenici stoje bitno bolje, s visokom prosječnom riješenošću ispita i ocjenama na razini vrlo dobrog. Iako su mahom osmaši ove godine bolje riješili nacionalne ispite nego lani, u nekim predmetima, poput matematike, geografije i kemije, rezultati su lošiji u odnosu na prošlu godinu. U većini predmeta bitno je više djece koja su ispite riješila sa 100-postotnom točnošću. Nitko od učenika osmih razreda nije potpuno točno riješio ispit iz hrvatskog jezika, ali iz engleskog jest njih 231, kao i 145 osmaša koji su imali 100-postotnu riješenost testa iz fizike. Nula bodova iz hrvatskog imalo je 14 učenika, iz matematike 20, iz engleskog 14, a najviše je njih “kiksalo” iz fizike, 41 učenik. Prema riječima ravnatelja Filipovića, rezultati u osmim razredima također su posljedica težine testova, a zasad se ne govori o prerastanju nacionalnih ispita u svojevrsnu malu maturu na kraju osnovne škole.