Seosko domaćinstvo
Maja Danica Pečarić
26.5.2025., 14:25
NAJIZNAJMLJIVAČ 2025.

Vaš domaćin – oznaka kvalitete smještaja u domaćinstvu

Domaćini koji će biti nositelji oznake imat će brojne prednosti s obzirom na to da će biti dodatno istaknuti među brojnim privatnim iznajmljivačima, privlačit će goste koji traže autentičan i gostoljubiv doživljaj, a korištenjem službenog vizualnog identiteta oznake bit će uključeni u posebne promotivne aktivnosti HTZ-a na emitivnim tržištima i booking platformama

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić odlučili su »presjeći« sve dvojbe po pitanju apartmanizacije i svojevrsne dehumanizacije turizma koja se već dugi niz godina nadvija nad ne samo najkvalitetnijim hrvatskim izvoznim proizvodom, nego i nad globalnim poimanjem turizma.

Logo - Hrvatska puna života
Ustupljeno

Odlučili su naprosto priču tako uskladiti i s održivošću te postaviti oznaku prepoznatljivosti smještaja u domaćinstvu čija je svrha poticanje ponude autentičnog i kvalitetnog smještaja, tako i za povratak samim korijenima modernog turizma na hrvatski način. Kako bi se gosti lakše snalazili, u život je krenula oznaka Vaš domaćin, odnosno Local Host kako bi je, na »univerzalnom jeziku« razumjeli i strani gosti. Iako naizgled jednostavna, oznaka u sebi sadrži nevjerojatno slojevitu priču. Ona nas naime vraća u praskozorje modernog hrvatskog turizma kada strani gosti nisu svoje ključeve pronalazili u šifriranim kutijama nedaleko od ulaznih vrata, nego u rukama, žuljevitim jer radilo se u polju i ribarilo da bi se živjelo, ljudi kod kojih su došli odsjesti. Iako bi se domaćini, što nalažu pravila gostoljubivosti, u tim vremenima u pravilu povlačili u neke svoje za ljeto priređene prostore, nerijetko je kupaonica bila – zajednička. Koliko god to danas bilo nevjerojatno, ne samo da je tada sve »štimalo«, nego su se još i razvijala silna prijateljstva između domaćina i gostiju.

Piknik u masliniku
Maja Danica Pečarić
Akcija najiznajmljivac - Gradele
Maja Danica Pečarić

Kad si bio dobar domaćin, gosti su ti postajali stalnima, iz godine u godinu. Tijekom godina ljetovanja njihova su djeca odrastala, uostalom kao i ona domaćina, tako da je bilo mnogo slučajeva da bi se domaćini i gosti međusobno pozivali na svadbe odrasle djece. Turizam kakav je Hrvatska u »kućnoj radinosti« razvijala bio je itekako održiv, i to desetljećima prije nego što smo se institucionalno odlučili vratiti na »početne postavke«.

Propisani kriteriji

Malo ćemo i sebi u ovoj priči, kao mediju, dati na važnosti. S razlogom jer s obzirom na to da je i ovaj tekst jedan iz serijala Najiznajmljivač, akcije odabira najboljih vila, kuća za odmor i apartmana koja se već godinama pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta te Hrvatske turističke zajednice provodi s medijskom ingerencijom Novog lista, i naše je inzistiranje prigodom odabira najboljih bilo upravo na – humanoj komponenti. Da, pazili smo na kvalitetu sadržaja, na namještaj, ručnike, posteljinu i bazene, na slike i klima uređaje, no nije li bilo srdačnosti prema gostima, truda da ih se upozna s lokalnom kulturom i običajima, baš izvornom gastronomijom ili susretljivosti pa tako i u komponenti koja kaže kako se ne mora baš sve što se da i naplatiti, ne bi se moglo do najsjajnijih odličja. Ministar turizma Tonči Glavina je pak kao dio promjena koje je donosilo njegovo promišljanje budućnosti turizma, u fokus stavljao približavanje povezivanja domaćina i gostiju, stvaranje određene prisnosti koja bi ujedno progovarala o hrvatskoj otvorenosti, susretljivosti, gostoljubivosti. Pa je tako na dodjeli nagrada najboljim Najiznajmljivačima, što se lanjskog prosinca održala u tada proglašenoj najboljoj vili, onoj obitelji Puh naziva Panora del tartufo u Žuganima, u rajskom okruženju Motovunske šume, istaknuo kako bi bilo dobro da se akcija ubuduće naziva Najdomaćin. Okupljeni iznajmljivači odlično su prihvatili ideju, a ovih dana svibnja, na posebnoj konferenciji za novinare prezentirana je službena oznaka Vaš domaćin!

Logo - najiznajmljivaci
Ustupljeno

Zatražiti je mogu svi koji, prema važećim propisima, imaju status domaćina uz uvjet da zadovoljavaju propisane kriterije kao što su autentičnost ponude, razina gostoljubivosti, ekološka osviještenost, kvaliteta u pristupu i informiranju gosta kao i sve one druge karakteristike koje dolaskom na destinaciju osjetimo kao istinsku dobrodošlicu.

- Smještaj u domaćinstvu tradicija je hrvatskog turizma, autentičan doživljaj destinacije za naše turiste i nešto što nas ističe i što nas čini drugačijima od naše konkurencije. Upravo zato oznakom Vaš domaćin to posebno naglašavamo i svim pravim, istinskim domaćinima, omogućavamo dodatnu promociju na domaćem i stranim tržištima. Razvojem i snažnijim pozicioniranjem ove vrste smještaja korak smo bliži i održivom turizmu koji razvijamo, a koji u fokus stavlja balans zadovoljstva lokalnog stanovništva i turista, pojašnjava ministar Glavina.

Online obrazac

Proces dobivanja oznake maksimalno je pojednostavljen te uključuje popunjavanje online obrasca za samoprocjenu putem sustava eVisitor. Domaćinima koji zadovoljavaju uvjete dodijelit će se oznaka u obliku pločice koju će istaknuti na ulazu u smještajni objekt, ali i u digitalnom obliku kako bi je mogli koristiti na online komunikacijskim kanalima.

Akcija najiznajmljivac - Slavonija
HTZ

- Prvi put promociji smještaja u domaćinstvu pristupamo na sustavan način, što je iznimno važno ako znamo da Hrvatska kao turistička destinacija najviše kapaciteta broji upravo u obiteljskom smještaju. Cilj je izdvojiti domaćine koji ovu djelatnost obavljaju s puno entuzijazma i truda što nije karakteristika običnih rentijera. Cjelokupni proces odvijat će se u dva smjera, odnosno u dvije faze.

HTZ

Prva podrazumijeva animiranje što većeg broja domaćina koji će biti nositelji ove oznake, pa i ovom prilikom pozivamo sve pružatelje usluga smještaja u domaćinstvu koji zadovoljavaju kriterije da se uključe u projekt. Druga faza podrazumijeva sustavnu promociju oznake na emitivnim tržištima kako bi ona među našim gostima postala sinonim za kvalitetu i pouzdanost, objasnio je direktor HTZ-a Staničić, naglasivši kako će dobivena oznaka vrijediti tri godine, a prije samog isteka nositelji će morati ponovo proći postupak samoprocjene i odobravanja kako bi se osigurao visoki standard kvalitete oznake.

Domaćini koji će biti nositelji oznake imat će brojne prednosti s obzirom na to da će biti dodatno istaknuti među brojnim privatnim iznajmljivačima, privlačit će goste koji traže autentičan i gostoljubiv doživljaj, a korištenjem službenog vizualnog identiteta oznake bit će uključeni u posebne promotivne aktivnosti HTZ-a na emitivnim tržištima i booking platformama.

Dodajmo kako je oznaka osmišljena kao sinonim za prepoznavanje onih domaćina koji prema svojim gostima ostvaruju osobni pristup nudeći im autentično i kvalitetno iskustvo boravka u Hrvatskoj.

Bolja vidljivost i posjećenost

Veliki je to iskorak koji bi morali popratiti svi koji se bave istinskim, pa i iskonskim turizmom. K tome, riječ je o oznaci koja stvara distinkciju između dehumaniziranog rentijerstva kod kojeg je najnaglašenija komponenta – profit.

Gorski kotar
HTZ

Kod domaćinske turističke priče riječ je o sasvim drugačijem smjeru u njegovom razvoju, onom koji kao i svaki posao mora i treba donositi zaradu, ali mu ona ni izbliza nije važna kao što je rentijerima. Svakako, treba pozdraviti i jednostavnost dobivanje oznake. Budući da iza akcije stoje najznačajnije institucije hrvatskog turizma, a samim time riječ je i u globalnom smislu o jednima od najvažnijih, oznaka sasvim sigurno omogućava domaćinima znatno bolju vidljivost i posjećenost. Ne manje važno, današnja digitalna komunikacija uvijek otvara mogućnost gostima kako bi ocijenili vjerodostojnost domaćina i oznake koju njegov objekt nudi. Nije li riječ o domaćinu, nego o rentijeru, vrlo će brzo pokazati ocjene gostiju tako da će »lažni domaćini« vrlo brzo biti prokazani kao – varalice. Čime će se značajno narušiti njihov ugled i neometano poslovanje. S druge strane, a uvjereni smo kako će ovih prvih biti jako malo, oni koji budu pohvaljeni kao istinski domaćini, sasvim će sigurno imati ispunjene ne samo »sezonske« mjesece, nego i one koje još uvijek ne doživljavamo kao dovoljno turističke.

Akcija najiznajmljivac - Berba
Maja Danica Pečarić

S obzirom na to da su u tijeku prijave za akciju Najiznajmljivač u sklopu koje će se dodijeliti i nagrada za Najdomaćina 2025. pozivamo vas da se prijavite, pozovite nas u goste, a kad krenemo prema vama, ni u kojem slučaju nam nemojte poručiti – »slobodno pogledajte apartman, ključ ćete pronaći u kutiji, gdje ćete ga nakon obilaska i vratiti«. Najdomaćin nije digitalni zapis, najdomaćin su živi ljudi koji stvaraju najveći dio hrvatskog turizma, onaj što se događa u domovima ljudi koji vole ljude.

Akcija najiznajmljivac -Kućica
HTZ

KATEGORIJE

Nagrade se ove godine dodjeljuju u ovim osnovnim kategorijama – apartmani, kuće za odmor, vile i najdomaćin koja se dodjeljuje iznajmljivaču koji se ističe iznimnom gostoljubivošću, personaliziranom uslugom i vrhunskim ocjenama gostiju za srdačnost i pomoć tijekom boravka.

 

Akcija izbora najboljih apartmana, kuća za odmor i vila koju zajednički provode Ministarstvo turizma i sporta, HTZ te Novi list s medijskim partnerima