Zagreb, 12.05.2025 (novosti) - predstavljanje oznake prepoznatljivosti smjestaja u domacinstvu, na slici Tonci Glavina, Kristjan Stanicic.foto Davor Kovacevicnovosti

Tonči Glavina i Kristjan Staničić

davor kovacevic
13.5.2025., 10:00
Smještaj u domaćinstvu

“Local Host” - “Vaš domaćin” oznaka je prepoznatljivosti, jamči autentičnost i kvalitetu

U središnjici Hrvatske turističke zajednice ministar turizma i sporta Tonči Glavina i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić predstavili su oznaku prepoznatljivosti smještaja u domaćinstvu imena "Local Host", odnosno "Vaš domaćin". Svrha je te oznake poticanje ponude autentičnog i kvalitetnog smještaja u domaćinstvu uz tradicionalnu hrvatsku gostoljubivost domaćina kao posebnog turističkog iskustva. Oznaku mogu zatražiti svi oni koji, prema vrijedećim propisima, imaju status domaćina uz uvjet da ispunjavaju propisane kriterije kao što su autentičnost ponude, razina gostoljubivosti, ekološka osviještenost, kvaliteta u pristupu i informiranju gosta i dr.

- Ovo je važan korak u prepoznavanju i pozicioniranju iskonske tradicije i prave dodane vrijednosti hrvatskog turizma, a to je domaćin u obiteljskom smještaju - istaknuo je Glavina.

- Smještaj u domaćinstvu institucija je hrvatskog turizma, naš autentični doživljaj destinacije, za naše turiste prvi doticaj s destinacijom i čini nas drukčijim od naše konkurencije, prvenstveno stoga što je Hrvatska kroz svoju turističku povijest stvorila dojam snažne simbioze lokalnog stanovništva i turista – kazao je.

Zagreb, 12.05.2025 (novosti) - predstavljanje oznake prepoznatljivosti smjestaja u domacinstvu, na slicfoto Davor Kovacevicnovosti
davor kovacevic

Oznaka "Vaš domaćin" istinskim će domaćinima omogućiti dodatnu promociju na domaćem i stranim tržištima, a ne sumnja Glavina i da smo razvojem i snažnijim pozicioniranjem te vrste smještaja korak bliži i onom održivom turizmu, koji u fokus stavlja balans zadovoljstva lokalnog stanovništva i turista.

Vrijedit će tri godine

Dobivena oznaka vrijedit će tri godine, regionalne turističke zajednice tu su glede kontrole, a prije samog isteka nositelji će morati ponovno proći postupak odobravanja. Domaćini koji će biti nositelji oznake imat će, rečeno je, brojne prednosti, s obzirom na to da će biti dodatno istaknuti među brojnim privatnim iznajmljivačima, privlačit će goste koji traže autentičan i gostoljubiv doživljaj, a upotrebom službenog vizualnog identiteta oznake bit će uključeni u posebne promotivne aktivnosti HTZ-a na emitivnim tržištima i booking-platformama.

Kako dobiti oznaku? Kako reče Staničić, proces dobivanja oznake maksimalno je pojednostavljen, te uključuje popunjavanje online obrasca za samoprocjenu preko sustava eVisitor.

Da bi se zaslužilo oznaku, najprije treba ispunjavati odredbe članka 30.a Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti i zaslužiti status domaćina. Zatim valja ispunjavati još poneki formalni kriterij, plaćati uredno turističku pristojbu i turističku članarinu te onaj da se smještajna jedinica ne nalazi u višestambenoj ili stambeno-poslovnoj zgradi. A onda, da bi se zaslužilo oznaku "Vaš domaćin", morat će se samoprocijeniti prema pet ključnih kriterija: autentičnost i lokalna povezanost, gostoljubivost i personalizacija, održivost i ekološka osviještenost, informiranost i komunikacija s gostima te educiranost domaćina. U tih pet uvjeta je 14 elementa za koje domaćin izjavljuje zadovoljava li ih ili ne, a da bi se oznaku dobilo, potrebno je zadovoljiti bar osam elemenata, s tim što iz svakog od onih pet kriterija mora biti zadovoljen bar poneki.

Domaćinima koji ispunjavaju uvjete dodijelit će se oznaka u obliku pločice, koju će istaknuti na ulazu u smještajni objekt, ali i u digitalnom obliku, kako bi se njome mogli koristiti na online komunikacijskim kanalima. I sve je besplatno.

- Cjelokupni proces odvijat će se u dva smjera, u dvije faze. Prva podrazumijeva animiranje što većeg broja domaćina koji će biti nositelji ove oznake, pa i ovom prilikom pozivamo sve pružatelje usluga smještaja u domaćinstvu koji zadovoljavaju kriterije da se uključe u projekt. Druga faza podrazumijeva sustavnu promociju oznake na emitivnim tržištima kako bi ona među našim gostima postala sinonim za kvalitetu i pouzdanost - objasnio je direktor Staničić. 

Vizija turizma kakvu treba razvijati

Radna skupina krenula je od 16 modela da bi se stiglo do odabranog. U toj skupini bile su i predstavnice udruga obiteljskog smještaja. Oznakom su više nego zadovoljne, jer, kako rekoše Lorena John iz Udruge obiteljskog smještaja Istre i predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja Barbara Marković, i sami su zazivali brendiranje obiteljskog smještaja. Stoga očekuju veliku zainteresiranost svoga članstva. “Ovo je prvi put da imamo ovakvu oznaku, prvi put da obiteljski smještaj dobije na značenju, na dodatnoj vrijednosti. Smatram da je to vizija turizma kakvu treba razvijati, bar u segmentu obiteljskoga smještaja”, istaknula je Marković.