Zrakoplovom iz Osijeka u Zagreb, Rijeku, Split, Pulu... i cijele ove zime
Privatna domaća aviokompanija Trade Air i u zimskom redu letenja 2024./2025. nastavlja održavati domaće PSO aviolinije. Linije uključuju više povezanih hrvatskih gradova te će se letovi odvijati prema sljedećem rasporedu. Na liniji Osijek – Zagreb – Osijek zrakoplov ima dva leta dnevno, ponedjeljkom, srijedom i petkom. Linija Osijek – Pula – Split – Pula – Osijek ide dva puta tjedno, i to ponedjeljkom i petkom. Linija Osijek – Rijeka – Osijek ide također dva puta tjedno, međutim, utorkom i četvrtkom. Tu je i linija Rijeka – Split – Dubrovnik – Split – Rijeka, koja u zimskom redu letenja prometuje dva puta tjedno, također utorkom i četvrtkom.
Zimski red letenja donosi tek neznatne izmjene u odnosu prema ljetnom, uglavnom u satnici letova, napominju u Trade Airu. Na svim navedenim linijama i dalje će prometovati zrakoplovi tipa Saab SF34, s kapacitetom od 30 sjedala.
Za ovu privatnu aviokompaniju sezona na domaćim letovima ove je godine bila izvrsna. Naime, prema riječima Petre Koletić, direktorice Odjela za operacije na zemlji u Trade Airu, od početka godine do 1. rujna prevezli su gotovo 14.000 putnika na linijama unutar Hrvatske. Inače, Trade Air već deset godina povezuje kontinentalnu Hrvatsku s obalom.
Na pitanje koje su se linije unutar Hrvatske pokazale najtraženijima istaknula je kako su tražene sve domaće linije, no naravno da razlika ima. "Najtraženije su nam linije koje spajaju Osijek i Pulu, odnosno Split, iako su linije koje spajaju Osijek i Rijeku sa Splitom ili Dubrovnikom također jako dobro popunjene. Tijekom cijele godine imamo potražnju za linijama, što pokazuje zainteresiranost putnika za putovanje unutar Hrvatske. Ono što je jako dobro jest činjenica kako se osjeća da se potražnja putnika produžila i u posezonu. Općenito je primjetan kontinuirani interes za putovanjima i izvan tradicionalnih ljetnih mjeseci, što upozorava na pozitivne promjene u turističkim navikama", rekla je Koletić.
Cijene karata za domaće aviolinije ove zimske sezone nisu se mijenjale u odnosu prema ljetnoj sezoni te iznose od oko 40 do 110 eura po osobi. U ponudi je dostupno i pet promokarti te 15 ekonomskih karti za svaki Trade Airov let. Dodajmo i kako je riječ o domaćim avionskim linija u obavezi javne usluge (PSO). Naime, PSO program provodi se već godinama, a riječ je o subvencioniranju cijene letova na domaćim linijama.
“Država aktivno participira u sufinanciranju letova kroz programe subvencioniranja linija koje povezuju manje dostupne regije. Ove subvencije omogućuju održavanje cjenovno pristupačnih letova cijele godine, što je posebno važno za razvoj lokalnih zajednica i održavanje turističke povezanosti", pojasnila je Koletić.
Karta za avion Trade Aira iz Rijeke u Dubrovnik ovog utorka po osobi stoji oko 72 eura po promotivnoj cijeni, a 122 eura regularnoj, s time da je u povratku, u četvrtak iz Dubrovnika u Rijeku karta onda 60 eura po promotivnoj cijena, a 110 eura po regularnoj. Za usporedbu, prema izračunu aplikacije Via Michelin, putovanje automobilom od Rijeke do Dubrovnika traje oko sedam sati, a stoji oko 65 eura, u što su uključeni troškovi goriva i cestarine.
I Croatia Airlines (CA) obavlja letove iz PSO programa, dakle letove od općega javnog interesa na temelju ugovora s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture po provedenom međunarodnom natječaju. "Model PSO, koji u prijevodu znači obveza javnog prijevoza, određuje sve parametre kao što su broj letova na pojedinim linijama, potrebna kvaliteta usluge, financijski uvjeti za obavljanje usluge od općega gospodarskog interesa i drugo. PSO model odnosi se na letove Dubrovnik – Zagreb – Dubrovnik, Split – Zagreb – Split, Zagreb – Zadar – Pula – Zadar – Zagreb, Osijek – Dubrovnik – Osijek, Osijek – Split – Osijek i Zagreb – Brač – Zagreb. Croatia Airlines kao važan dio hrvatske prometne i turističke infrastrukture osigurava cjelogodišnju povezanost Hrvatske s inozemstvom, kao i prometnu povezanost hrvatskih regija letovima u domaćem prometu, što je veoma važno za sve dionike hrvatskog civilnog zrakoplovstva, dakle i same zračne luke, kontrolu letenja, dobavljače, i druge", pojasnio je Davor Janušić, glasnogovornik Croatia Airlinesa. Hrvatska nacionalna aviokompanija u ljetnom redu letenja prometuje u svih osam hrvatskih zračnih luka, a u zimskom redu letenja 2024./2025. prema PSO parametrima planirano je povezivanje pet hrvatskih zračnih luka, i to Zagreb, Split, Dubrovnik, Zadar i Pula.