Višeslav Majić
“SVERAČUN je spreman – od 1. siječnja ulazimo u novu eru fiskalizacije“
1 Je li Hrvatska pošta spremna svojim korisnicima, počev od 1. siječnja, aktivirati i u cijelosti pružiti uslugu kroz Sveračun? Što je tome sve prethodilo?
Da, Hrvatska pošta je spremna. Usluga Sveračun već je aktivna i namijenjena svim poduzetnicima u Hrvatskoj, neovisno o veličini poslovanja. Sveračun je osmišljen kao ključni alat za Fiskalizaciju 2.0, koja od 1.1.2026. postaje obvezna za sve obveznike PDV-a. Usluga omogućuje slanje, zaprimanje, fiskalizaciju i arhiviranje e-računa, bez ugovornih obveza i skrivenih troškova.
2 Prema prvim prijavama, koji segment gospodarstva/poduzetništva se odlučio da će HP kroz Sveračun biti njihov posrednik?
Najveći interes pokazuju mikro i mali poduzetnici, obrtnici te lokalne jedinice jer im platforma omogućuje jednostavan prijelaz na digitalno poslovanje bez dodatnih IT znanja te s ponudom od 100 poslanih eRačuna besplatno što za većinu poduzetnika znači – godina dana bez troškova. Usluga je namijenjena svim poreznim obveznicima, kao i javnim poduzećima i jedinicama lokalne samouprave.
3 Postoji li, okvirno, maksimalni broj korisnika koje možete putem Sveračuna pokriti?
Hrvatska pošta ima kapacitet pokriti sve poslovne subjekte u Republici Hrvatskoj. Zbog naše ponude koja je jasna i transparentna te zbog odnosa prema klijentima svakim danom sve više poduzetnika bira SVERAČUN.
4 Kako se Vaša ponuda razlikuje od drugih ponuda na tržištu?
SVERAČUN se razlikuje po jednostavnosti i transparentnosti. Naši korisnici kreću potpuno besplatno – odmah nakon registracije i potvrde Post Link d.o.o. kao posrednika, dobivaju paket od 100 izlaznih eRačuna koje mogu slati tijekom godinu dana, bez ikakvih skrivenih troškova i bez ugovorne obveze. U tih prvih 100 računa uključene su sve funkcionalnosti: slanje i zaprimanje eRačuna, fiskalizacija, arhiviranje i eIzvještavanje. Tek nakon što iskoriste besplatni paket, sami biraju žele li nastaviti putem fleksibilnog prepaid modela ili ugovornog odnosa. Time korisnicima omogućujemo da bez rizika isprobaju sve što nudimo i sami odluče o daljnjem korištenju.
5 U fiskalizaciji 2.0 jako su bitni računovodstveni servisi i erpovi, kako stojite po tom pitanju?
SVERAČUN je od početka razvijan s naglaskom na povezivost i kompatibilnost. Svjesni smo da su računovodstveni servisi i ERP sustavi ključni u procesu fiskalizacije 2.0, zato smo osigurali otvorene API-je i jednostavnu integraciju s postojećim poslovnim rješenjima. Naš cilj je omogućiti korisnicima – bilo da koriste vlastiti ERP ili surađuju s računovodstvenim servisom – da bez dodatnih komplikacija šalju, zaprimaju i fiskaliziraju eRačune kroz SVERAČUN. Trenutno smo integrirani s više od 70 ERP sustava i surađujemo s preko 250 računovodstvenih ureda. Osmislili smo tri modela suradnje namijenjena računovodstvenim uredima, uz posebne pogodnosti za njihove klijente. Ovim putem pozivamo sve računovodstvene urede da nam se jave jer imamo izvrsne ponude i prilike za partnerstvo.
6 Puno se govori da je korisnička podrška ključ povjerenja od strane krajnjeg korisnika u ovom završnom periodu do nove godine, kako imate to riješeno?
Korisnička podrška je jedan od ključnih temelja povjerenja, a mi smo tome pristupili vrlo ozbiljno. U našem timu podrške radi 20 stručnih ljudi koji su tu isključivo za klijente. Odaziv je iznimno brz – prosječno 45 sekundi – jer znamo koliko je važno da korisnici dobiju rješenje odmah. Naš cilj nije samo odgovoriti na pitanje, nego pružiti sigurnost i podršku u svakom koraku korištenja SVERAČUNA.
7 Velika novost koju ste najavili je da, također od početka siječnja, uvodite digitalne poštanske kovčežiće. Kako je to zamišljeno?
Digitalni poštanski kovčežići bit će uvedeni tijekom 2026. godine za sve građane RH. U njih će stizati obavijesti o paketima, preporučenim pošiljkama, računi i službeni dokumenti u digitalnom obliku. Korisnici će moći upravljati i preusmjeravati pošiljke online, čime se tradicionalna pošta transformira u digitalnu.