Marko Bartolić, Iva Tokić Španja, Dubravko Škrlec, Marija Kolobarić, Tihomir Vidaković
PMZ: Dvadeset godina rasta, inovacija i zajedništva
Prije točno dvadeset godina, Philip Morris Zagreb (PMZ) započeo je svoje poslovanje u Hrvatskoj. Danas, dva desetljeća kasnije, kompanija s ponosom ističe kako je važan dio globalne priče o transformaciji duhanske industrije - priče koja se temelji na znanosti, tehnologiji i viziji budućnosti bez dima.
Kao dio Philip Morris Internationala (PMI), PMZ aktivno sudjeluje u globalnoj misiji stvaranja budućnosti bez dima. Od 2008. godine PMI je uložio više od 14 milijardi dolara u razvoj, znanstvenu validaciju i komercijalizaciju bezdimnih proizvoda, koji iako ne bez rizika, predstavljaju bolju alternativu nastavku pušenja. Više od 1.500 znanstvenika, inženjera i tehničara diljem svijeta svakodnevno radi na inovacijama koje potrošačima nude bolje alternative, a danas bezdimni proizvodi čine oko 40% ukupnih prihoda kompanije te su prisutni na 100 tržišta. PMI-jev plan je da do 2030. udio bezdimnih proizvoda prijeđe dvije trećine ukupnog prihoda, čime bi PMI postao većinski bezdimna kompanija.
No iza tih brojki stoje ljudi – stručnjaci, entuzijasti i vizionari koji svakodnevno grade kulturu rasta, povjerenja i suradnje. U povodu jubileja, razgovarali smo s onima koji su s PMZ-om rasli od samih početaka.
Od prvih dana do višekanalnog korisničkog iskustva: Iva Tokić Španja
Dvadeset godina u istoj kompaniji, ali nikada isti posao – tako svoj put opisuje Iva Tokić Španja, rukovoditeljica odjela višekanalnih korisničkih iskustava.
Od svojih početaka svjedočila je dubokoj promjeni potrošača – od pasivnih primatelja informacija do aktivnih sudionika koji očekuju personalizirano, brzo i autentično iskustvo.
“Digitalizacija je promijenila pravila igre - danas se očekuje da brend bude dostupan 24/7, da razumije potrebe korisnika i da komunicira autentično. Uvođenjem omnichannel pristupa omogućili smo da korisnici dobiju konzistentno iskustvo bez obzira na kanal kojim nam se obraćaju.”
Posebno joj je u sjećanju ostalo lansiranje IQOS-a - trenutak koji je označio prekretnicu za cijelu kompaniju, ali i osobno za nju. “Omogućili smo mnogim punoljetnim pušačima da odaberu manje štetne, bezdimne alternative. To nije bio samo poslovni projekt, već misija s dubljim značenjem.”
Iva ističe kako je PMZ kompanija u kojoj se razvoj zaposlenika ne podrazumijeva, nego sustavno potiče – kroz povjerenje, mentorske odnose i prilike za napredovanje.
“Napredak se ovdje slavi, a mogućnosti za rast nikad ne prestaju.”
Tehnologija, agilnost i razvoj kroz deset pozicija: Tihomir Vidaković
Kad je Tihomir Vidaković počeo karijeru u PMZ-u, digitalna trgovina još nije postojala. Danas, kao voditelj e-trgovine, vodi tim koji oblikuje online iskustvo korisnika. Njegov put ilustrira koliko se brzo tehnologija i industrija razvijaju i koliko je važna spremnost na stalno učenje.
“Na početku karijere tehnološke promjene bile su sporije, a danas se sve mijenja iz dana u dan. Agilnost i otvorenost prema promjenama postale su ključne vještine.” Kroz karijeru je prošao čak deset različitih pozicija od predstavnika za razvoj tržišta do voditelja e-trgovine, funkcije koja tada nije ni postojala.
“To pokazuje koliko se kompanija prilagođava tržištu, ali i koliko vjeruje u ljude. PMZ ulaže u razvoj zaposlenika, potiče inovacije i daje priliku za rast kroz izazovne projekte.”
Digitalna transformacija kao temelj kulture: Marko Bartolić
Za Marka Bartolića, rukovoditelja odjela za digitalni sadržaj i operativne poslove, rad u PMZ-u znači biti dio kompanije koja se neprestano redefinira. “Od tradicionalne duhanske kompanije evoluirali smo u znanstveno i tehnološki usmjerenu organizaciju koja aktivno mijenja paradigmu industrije.” Digitalni sadržaj, kaže, igra ključnu ulogu u komunikaciji transformacije prema budućnosti bez dima. “Naši digitalni kanali služe da transparentno pokažemo tko smo, kamo idemo i što želimo postići. Kroz sadržaj približavamo znanost i inovacije potrošačima.”
Marko posebno cijeni kulturu suradnje i otvorenosti. “Svačije se mišljenje uvažava. To stvara osjećaj ponosa i pripadnosti jer ovdje svatko ima priliku dati svoj doprinos.”
Voditi promjene i ljude: Marija Kolobarić
Marija Kolobarić, voditeljica poslovanja prema kupcima – regija Istok, u kompaniji je od samih početaka. U svom radu vodi timove na terenu i brine da potrošači dobiju iskustvo u skladu s očekivanjima tržišta koje se neprestano mijenja.
“Philip Morris je predvodnik transformacije prema budućnosti bez dima. Na temelju znanosti i inovacija stvaramo alternative za punoljetne pušače, a u središtu svega su potrebe potrošača.”
Marija ističe kako je najvrjednija lekcija koju je naučila otvorenost prema promjenama. “Ta me evolucija naučila kako voditi ljude kroz promjene i zadržati fokus na potrošaču u svakom koraku.”
Kultura koja potiče razvoj i prepoznaje trud ono je što ju je, kaže, zadržalo svih ovih godina. “Ovdje karijera nije samo posao, već put koji ima dublji smisao.”
Sigurnost, održivost i dobrobit zaposlenika: Dubravko Škrlec
Kroz dvije dekade u PMZ-u, Dubravko Škrlec, voditelj poslovnih usluga, sigurnosti i zaštite tržišta, svjedočio je velikim promjenama u načinu na koji kompanija promatra sigurnost i dobrobit zaposlenika. “Danas sigurnost obuhvaća sve od zaštite na radu, digitalne sigurnosti, održivosti ureda, pa do brige za dobrobit zaposlenika.”
PMZ je, kaže, ured preuredio za hibridni rad, uveo održiva vozila, zelenu energiju i drop-in sesije kako bi se jačala komunikacija i zadovoljstvo zaposlenika. “Naš ured je sigurno, ugodno i inspirativno mjesto za rad. Atmosfera je pozitivna i poticajna, a to je temelj svake uspješne organizacije.”
Kroz njihove priče jasno se vidi da je snaga Philip Morris Zagreba upravo u ljudima – onima koji rastu zajedno, dijele znanje i grade kulturu u kojoj su inovacija i povjerenje svakodnevna praksa. PMZ je danas više od radnog mjesta – to je prostor gdje svatko može rasti, gdje se promjene doživljavaju kao prilika, i gdje se uspjeh mjeri ne samo rezultatima, već i ispunjenošću ljudi koji ga stvaraju.