Riječka luka nakon nekoliko desetljeća opet postaje "igrač" u biznisu s automobilima
Nakon što je u riječkoj luci krajem lipnja započeo prekrcaj tereta automobila i kombi-vozila u uvozu, od početka ovog mjeseca krenuo je i prekrcaj automobila za izvoz. Riječ je o prvom značajnijem izvozu vozila preko riječke luke u posljednjih nekoliko desetljeća, još od vremena kad je bivša tvornica Torpedo izvozila svoje traktore i gospodarska vozila.
U ponedjeljak je u Rijeci pristao ro-ro brod Lider Bulut, brodara UGR Lines koji je dio grupacije Abu Dhabi Port Group, dug 142 metra i širok 21 metar, na koji je ukrcano oko tisuću vozila namijenjenih turskom tržištu. Riječ je uglavnom o osobnim vozilima i lakim gospodarskim vozilima marki Peugeout, Citroen, Opel, Fiat i Iveco, koji su u Rijeku stigli iz tvornica u Slovačkoj i Poljskoj.
- Ovaj važan iskorak ključni je korak u zaokruživanju cjelovitog logističkog ciklusa te dodatno učvršćuje poziciju luke Rijeka kao jednog od strateških prometnih čvorišta u međunarodnom lancu opskrbe. Zahvaljujući ostvarenju poslovne suradnje s jednim od najvećih svjetskih proizvođača automobila Stellantis i logističke kompanije Emil Frey Logistics, u vlasništvu distributera Emil Frey, te zajedničkim naporima i suradnji svih dionika u logističkom procesu uspješno smo do sada obavili prihvat od ukupno šest brodova - rekao je Marko Mišković, član uprave Luke Rijeka.
Prvi ovogodišnji brod s teretom automobila bio je Ulusoy-5 koji je iz talijanske luke Gioia Tauro u Rijeku dovezao nešto više od 400 vozila, proizvođača Fiat, Peugeot i Citroen, namijenjenih hrvatskom tržištu i tržištima okolnih zemalja, a taj je teret označio prekretnicu u poslovanju Luke Rijeka d.d., jer je prvi put nakon više od dva desetljeća započeo prekrcaj vozila, visokoprofitabilnog i relativno čistog tereta tereta u riječkoj luci. Do sada je ukupno prekrcano oko 3300 vozila u dopremi i otpremi s terminala za generalni teret Rijeka, u čemu je sudjelovalo više od 500 specijaliziranih kamiona za prijevoz vozila. Mišković kaže kako bi brodovi za prijevoz automobila u budućnosti trebali biti uobičajen prizor u riječkom lučkom bazenu.
Prema planovima Lučke uprave, ponajprije kada je riječ o proširenju platoa Praške obale, kapaciteti riječke luke za prihvat i otpremu vozila trebali bi biti znatno povećani, što bi dodatno pridonijelo njezinoj konkurentnosti. Ovogodišnja brojka od 3300 prekrcanih vozila tek je fragment prometa automobila u, primjerice, Luci Kopar u Sloveniji, kroz koju godišnje prođe više od 900.000 vozila.