RIJEKA, 06 05.2025. RIJEKAZAGREBACKA OBALA KONTEJNERSKI TERMINAL RIJEKA GATEWAY OBILAZAK ZA MEDIJE I MINISTRA...NA FOTO:SNIMIO SERGEJ DRECHSLER
SERGEJ DRECHSLER
11.8.2025., 9:30
Rijeka: Stiže brod za obuku

Kontejnerski terminal u rujnu počinje s radom

Dolazi i prvi testni vlak operatera ENNA Logic dug 500 metara koji je dopremio prazne kontejnere za testiranje RMG dizalica

Prvi kontejnerski brod, "MV Cape Fulmar", danas će pristati na Rijeka Gateway kontejnerskom terminalu na Zagrebačkoj obali u Rijeci, u sklopu završne faze testiranja terminalskih sustava i opreme, uoči početka operativnog rada koji se očekuje tijekom rujna, kada bi na novi terminal trebao stići i prvi komercijalni teret kontejnera.

Uz prvi testni brod, na terminal stiže i prvi testni vlak operatera ENNA Logic, dug 500 metara, koji je, podijeljen u dvije kompozicije na dva kolosijeka, dopremio prazne kontejnere za testiranje RMG dizalica za prekrcaj kontejnera na vlakove i s njih.

Iz Rijeka Gatewaya potvrđuju kako je terminal, tehnički najnapredniji u regiji, ušao u završnu fazu testiranja, tijekom kojega će "MV Cape Fulmar", brod dug 170 metara, s kapacitetom prijevoza 1.440 TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera), na terminalu provesti četiri tjedna.

Tijekom tog razdoblja služit će kao platforma za sveobuhvatnu obuku i testiranje operativnih procesa u stvarnim uvjetima. To uključuje planiranje, ukrcaj i iskrcaj svih vrsta kontejnera, osiguranje tereta, kao i koordinaciju i prijevoz terminalskim vozilima. Prvi kamioni i vlakovi s izvoznom robom očekuju se početkom rujna, dok je dolazak prvog komercijalnog broda, ističu iz Rijeka Gatewaya, planiran za 12. rujna ove godine. U početku će, dodaju, brodovi pristajati petkom, a učestalost dolazaka će se uskoro povećati. Rijeka Gateway potvrđuje visoku razinu spremnosti i koordinacije svih timova uoči skorog početka operativnog rada - poručio je uoči dolaska testnog broda Peter Corfitsen, generalni direktor tvrtke, ističući pritom važnost multimodalnog transporta kao ključnog elementa budućeg poslovanja terminala.

- Dvije godine nakon službenog početka gradnje, naš terminal je danas potpuno opremljen i spreman za testni rad. Dolazak testnog kontejnerskog broda i vlaka označava početak ključne, ali i uzbudljive faze testiranja. Naš talentirani i predani tim u potpunosti je spreman na testiranje svih sustava i procesa koje su posljednjih mjeseci pripremali i postavljali - naglasio je Corfitsen.

Prema njegovim riječima, Rijeka Gateway trenutno broji preko 220 zaposlenika, a kada terminal počne s operativnim radom punim kapacitetom, bit će ih, kako je ranije najavljivao, više od tristo. Pritom se, paralelno s tehničkim pripremama, ulažu značajni napori u zapošljavanje i obuku kadra koji će činiti temelj budućeg poslovanja. U 2025. godini već je uloženo preko 45.000 radnih sati u edukaciju tima, što, ističu iz tvrtke, dokazuje predanost razvoju ljudi kao ključnog pokretača uspjeha.

Uz predviđenih više od tristo radnih mjesta, očekuje se kako će terminal u punom pogonu generirati još barem tri puta veći broj radnih mjesta na izravno i neizravno povezanim poslovima, uz stvaranje značajne dodatne vrijednosti i dodatnih radnih mjesta.

Koncesijski ugovor na 50 godina

Terminal Rijeka Gateway rezultat je najveće privatne investicije u logistiku u Hrvatskoj, zajedničkog ulaganja tvrtki APM Terminals i ENNA Grupe. S kapacitetom od 650.000 TEU-a u prvoj fazi te mogućnosti prihvata velikih kontejnerskih brodova do 18.000 TEU-a, terminal pozicionira Rijeku kao ključnu ulaznu točku za robu koja putuje prema središnjoj i zapadnoj Europi. Koncesijski ugovor za korištenje terminala Rijeka Gateway, zajednička tvrtka APM Terminalsa, jednog od najvećih svjetskih operatera kontejnerskih terminala koji posluje u sastavu AP Moller Maersk grupe i domaćeg ENNA Logica, sklopljen je na rok od pedeset godina, pri čemu je ukupna procijenjena vrijednost tada, prije gotovo četiri godine, bila oko tri milijarde eura. Pritom je iznos fiksne naknade koju će tvrtka plaćati Lučkoj upravi Rijeka dva milijuna eura godišnje, uz postotak od ukupnih prihoda, a koncesionar ima i obavezu izgradnje druge faze, odnosno dodatnih 280 metara operativne obale, u roku od deset godina, uz izgradnju i opremanje platoa u zaobalju. Koncesionar je pritom jamčio i promet od milijun TEU-a u prve dvije godine poslovanja, što je promet koji se očekuje na godišnjoj razini, kad bude izgrađena i druga faza terminala.