epa04335624 (FILE) A file photo dated 20 December 2010 showing an employee of the online-retailer Amazon putting packages onto a conveyor band at the logistics centre in Bad Hersfeld, Germany. Amazon, the world's biggest online retailer, announced 30 July 2014 that it will invest an additional 2 billion dollars to expand in India, where competition is heating up. The move came a day after Flipkart, India's largest online retailer, announced that it had raised a record 1 billion dollars, the most ever by an Indian internet company in a single round.Amazon said its investment would support its rapid growth and enhance the customer and seller experience in India.Amazon launched its India operations in June 2013. EPA/UWE ZUCCHI
EPA
14.7.2025., 13:52
AMAZONOV PRIME DAY

Skok online prodaje u SAD-u na 'ljetni crni petak'

Američke maloprodajne tvrtke zabilježile su u internetskoj kupnji na "ljetni crni petak" promet od čak 24,1 milijardu dolara, znatno veći nego prošle godine, uz produljeno razdoblje povoljne kupnje, pokazalo je izvješće Adobe Analyticsa.

Od 8. do 11. srpnja online prodaja na posebnim akcijama uključujući i Amazonov Prime Day, poskočila je za 30,3 posto, objavio je Adobe u subotu, uz napomenu da je trodnevno razdoblje uključivalo i Amazonov Prime Day. 

U 2024. trgovci su na 'ljetni crni petak' zabilježili promet u online prodaji od 14,2 milijarde dolara, veći za 11 posto nego u istom razdoblju prethodne godine.

"Prime Day" je zacementirao poziciju dobrog trenutka za kupnju potrepština za skorašnji povratak u školu, uz pojačana nastojanja građana da izbjegnu žurbu pred sam početak nove školske godine, istaknuo je Adobe.

Amazon.com produljio je 'ljetni crni petak' na četiri dana, s dosadašnja dva, nudeći drastične popuste široke lepeze proizvoda, od odjeće do elektronike.

Nekoliko velikih trgovaca, uključujući diva e-trgovine Amazon.com, te Walmart, Target, kao i Best Buy, pokrenulo je akcije s velikim popustima, potaknuvši građane na kupnju skupljih artikala koji nisu bili na njihovom popisu.

Građani su daleko najviše tijekom Prime Daya kupovali mobitelom, s nešto više od polovine udjela u online prodaji.

Ukupni popusti kretali su se, prema Adobeu, u rasponu od 11 do 24 posto, više-manje u skladu s očekivanjima.

Najveći popusti zabilježeni su u trgovini odjećom, od 24 posto, nasuprot 20 posto u 2024. godini. U segmentu elektronike bili su u visini 23 posto, na razini iz prošle godine, pokazuju prikupljeni podaci.