
Ana Savković
Kad nakon 15 godina poslušaš svoje osjećaje i odlučiš postati sam svoj gazda
Dobro se znaju tri zlatna postulata agenata koji posreduju pri kupnji nekretnina: lokacija, lokacija i - lokacija.
No i za lokal koji nudi usluge gotovo da vrijedi jednako pravilo. Dobra lokacija je pola posla... Tako se Frizerski salon Bellas smjestio u Frankopanskoj ulici, nedaleko od osječkog najmnogoljudnijeg i za stanovanje najpoželjnijeg naselja Sjenjaka.
- Posla i mušterija ima dovoljno, jer uslugu šišanja, friziranja i općenito njegu kose i vlasišta pružamo i muškarcima i ženama. Znate kako je - muški nenajavljeno svrate, pa ako ima prostora odmah ostanu i ošišaju se, ako je gužva, kažu, svratit će drugi put. Kod žena je drukčije - vole se najaviti i rezervirati svoj termin. Naravno da pokušavamo izići u susret i jednima i drugima - kaže Ana Savković, vlasnica tog obrta.
Za dvije godine, koliko posluje njezin obrt, stekla je i lijepu reputaciju, jer u Osijeku je, kada su u pitanju frizeri i općenito pružanje kozmetička usluga, konkurencija nesmiljena. Zadovoljni su takvim razvojem situacije i u Obrtničkoj komori Osječko-baranjske županije, jer ondje se bilježi nikad veći broj aktivnih obrta, posljedično sve veći je broj obrtnika koji se odlučuju za stjecanje majstorskog zvanja. Zadovoljni su i u Gradu Osijeku, jer ondje se bilježi nikad manja nezaposlenost i najveći broj zaposlenih Osječana.
Petnaest godina rada za druge
No vratimo se našoj Ani, jer ona se odvažila na - izazov.
Naime, nakon što je petnaest godina radila, u struci, za druge poslodavce, odvažila se i sama postati poduzetnica. Dijelom i zato što su joj na raspolaganju bile mjere podrške Vlade RH odnosno Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.
Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike te Hrvatski zavod za zapošljavanje kontinuirano potiču uključivanje svih nezaposlenih osoba na tržište rada provedbom mjera aktivne politike zapošljavanja. Mjere aktivne politike zapošljavanja pridonose pozitivnim kretanjima na tržištu rada, čime se dodatno potiče povećanje zaposlenosti i stvaranje novih radnih mjesta uz istodobno smanjenje nezaposlenosti. Svake godine izdvaja se oko 150 milijuna eura za provedbu navedenih mjera, a u posljednjih osam godina u mjere aktivne politike zapošljavanja ukupno je uključeno više od 280 tisuća osoba, za što je isplaćeno više od milijardu i 250 milijuna eura.
- Odlučila sam se za mjeru potpore za samozapošljavanja, kao obrtnik paušalist dobila sam iznos od sedam tisuća eura. Dio sam iskoristila za nabavu obrtnih sredstva, dio sam ostavila za "nek se nađe" i za potrebe plaćanja doprinosa. Znate kako je kad ulaziš u nešto nepoznato, svašta ti pada na pamet, a posebice da opreza nije nikada dosta. Za mjere sam saznala dijelom od klijenata kod bivših poslodavaca, ali puno više od kolegica i kolega koji su se prije mene prijavili za tu mjeru. Svi su me uvjeravali kako je riječ o jednostavnoj proceduri i da sve, zahvaljujući pomoći službi HZZ-a ide samo od sebe. I tako je doista i bilo - kaže Ana Savković.
Mladim ljudima treba pripravništvo
Svoje je iskustvo podijelila kao sudionik konferencije "Era mjera", koja je početkom ožujka održana u Osijeku. Konferencija je posvećena prezentaciji mjera aktivne politike zapošljavanja za 2025. godinu. Okupila je predstavnike Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, kao i brojne poduzetnike i stručnjake koji su imali priliku podijeliti svoja iskustva i uspjehe proizišle iz korištenja potpora za zapošljavanje i samozapošljavanje.
Ana Savković je bila sudionik panela "Postati i ostati poduzetnik" zato što je najprije uspješno iskoristila potporu za samozapošljavanje, a sada i sama zapošljava.
- U posljednjih pola godine imam zaposlenu djelatnicu, djevojku mlađu od 30 godina, za što sam iskoristila mjeru za pripravništvo. Mislim da mladim ljudima treba pripravništvo, jer onima koji tek završe školu treba malo vremena da prihvate spoznaju kako su oni sada djelatnici i da imaju obvezu prema samima sebi i poslodavcu, ali ponajprije prema klijentima - stava je Ana.
I najavljuje kako razmišlja o tome da uskoro iskoristi i mjeru za proširenje svoga frizerskog salona.
Jer, kao što smo rekli na početku - lokacija, lokacija, lokacija...