
Hrvatskoj priznanje za europsku najdestinaciju za putovanja 2025., Nijemcima smo među top deset
Zadovoljni smo jer nakon serije njemačkih turističkih sajmova, prije nekoliko tjedana bili smo zemlja domaćin u Essenu, imamo potpuno jasnu situaciju koja nam govori da smo u top 10 najtraženijih destinacija njemačkih turista. Štoviše, govorimo li o Bavarskoj u emitivnom smislu kao našoj najznačajnijoj njemačkoj regiji, nalazimo se među tri najpopularnije destinacije. Upravo stoga uvjereni smo kako neće izostati dobri rezultati, što je posebno važno jer je Njemačka za nas najvažnije emitivno tržište. Upravo stoga iz Berlina, s jednog od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova, šaljemo poruku kako je Hrvatska destinacija koja Nijemcima nudi optimalnu vrijednost za novac, koja 365 dana u godini nudi kvalitetu i bogatstvo sadržaja te kako nas s njihove strane očekuje dobra sezona. Pozitivno je i to da će, prema Reiseanalyse za 2024. godinu, Nijemci ove godine putovati više nego prije pandemije te tu imamo prostora za rast dolazaka i noćenja, posebice kada govorimo o razdobljima predsezone i posezone. Istina, ne treba se opustiti, permanentno se mora ulagati u kvalitetu i pratiti konkurenciju. Svjesni smo i situacije na globalnom političkom planu, pa tako i na ekonomskom kad je, primjerice, riječ o Njemačkoj, ali to nisu razlozi koji umanjuju brojke i vjeru u dobru turističku godinu.
Istaknuo je to ministar turizma i sporta Tonči Glavina na otvorenju sajma ITB Berlin koji se održava do 6. ožujka, na kojem je prisutna brojna hrvatska turistička delegacija. Uz Glavinu čine ju Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, te Nera Miličić i Romeo Draghicchijo, direktorica i direktor Predstavništva HTZ-a u Münchenu te Frankfurtu.
Ovogodišnji je nastup u svom uvodnom djelu okrunjeni dodjelom prestižnog priznanja portala European Best Destinations (EBD) koji je Hrvatsku proglasio najboljom europskom destinacijom za putovanja u 2025. godini. Nagradu je ministru Glavini uručio predstavnik portala EBD Maximilien Lejeune koji nije krio ni svoje osobno zadovoljstvo svime što je kao turist doživio u Hrvatskoj.
- Ljepota zemlje, očaravajuće plaže, srdačnost i gostoprimstvo vaših stanovnika i dobar odnos između uloženog i dobivenog čine vas uistinu jedinstvenom turističkom zemljom - naglasio je Lejeune.
Nijemci su, kao što su to isticali svi naši sugovornici, naši najvažniji i najbrojniji gosti. Čine više od 20 posto ukupnih turističkih noćenja koja se tijekom godine realiziraju u Hrvatskoj. Lani su ostvarili više od 22 milijuna noćenja.
Osim Hrvatske turističke zajednice kao glavnog izlagača, u sklopu hrvatskog štanda na ITB-u svoju ponudu predstavlja i 25 suizlagača, među kojima su i TZG Zagreba, Splitsko-dalmatinske županije, grada Splita, Dubrovačko-neretvanske županije, grada Dubrovnika, Šibensko-kninske županije, Ličko-senjske županije i grada Rovinja.
Tijekom sajma, hrvatska delegacija održala je sastanke s važnim partnerima kao što su Njemačko udruženje putničkih agencija (DRV), ADAC, Novasol, Eurowings, TUI, Ameropa, Alltours, Olimar i Jet2, a glavne teme bile su daljnji razvoj suradnje. Hrvatski štand obišao je i veleposlanik RH u SR Njemačkoj Gordan Bakota, kao i uistinu velik broj poslovnih partnera.