14 April 2021, Hamburg: Stacked containers stand on the site of Hamburger Hafen und Logistik AG's (HHLA) Container Terminal Burchardkai (CTB). In the background, part of the Köhlbrand Bridge can be seen, on which vehicles are travelling. Photo: Bodo Marks/dpa/Bodo Marks /DPA/PIXSELL
14 April 2021, Hamburg: Stacked containers stand on the site of Hamburger Hafen und Logistik AG's (HHLA) Container Terminal Burchardkai (CTB). In the background, part of the Köhlbrand Bridge can be seen, on which vehicles are travelling. Photo: Bodo Marks/dpa/Bodo Marks /DPA/PIXSELL
PIXSELL
17.8.2021., 18:06

Stroge mjere loše za opskrbne lance

Prometni čepovi u kineskim lukama

Nekoliko kineskih luka suočeno je s prometnim čepovima nakon što su vlasti ponovo uvele stroge mjere suzbijanja COVID-19, propisavši dezinfekciju brodova i uvjetujući pristajanje zdravstvenim potvrdama posade. Više od 50 kontejnerskih brodova bilo je u utorak usidreno pred lukom Ningbo čekajući ulazak, pokazali su podatci Refinitiva. Nova koronaograničenja koče kinesko gospodarstvo i dodatno opterećuju ionako preopterećna kineska prometna čvorišta. Kinesko ministarstvo prometa naložilo je svim lukama da osnuju posebne timove za strana plovila, čije posade moraju imati zdravstvene potvrde ili negativne testove na COVID-19 da bi im se dopustio pretovar tereta. Luke su tome dodale vlastite propise i neke primjenjuju dodatne mjere opreza u slučaju plovila koja su u posljednji 21 dan pristala u lukama u visokorizičnim regijama, poput Indije, Laosa ili Rusije. “Kineska politika nulte tolerancije za COVID-19 dobra je za pandemiju, ali loša za opskrbne lance”, zaključuje Dawn Tiura, izvršna direktorica američke udruge za nabavu i opskrbu Sourcing Industry Group. H n