Mjesto pogibije dječaka koji je vozio motocikl
T.PERINIć
15.7.2025., 6:00
CESTOVNA TRAGEDIJA U BLIZINI NINA

Dječak pao s motocikla i poginuo, vozačku nema

Nesreća se dogodila pola sata nakon ponoći, od posljedica pada i zadobivenih ozljeda dječak je preminuo na mjestu nesreće

Umjesto da Dan općine Vrsi protekne u znaku slavlja, to je mjesto kod Nina u ponedjeljak u crno zavila tragična vijest o pogibiji 13-godišnjeg mještanina. U prometnoj nesreći koja se dogodila u noći s nedjelje na ponedjeljak, oko 00.25, sudjelovao je jedino motocikl, kojim dječak, s obzirom na dob, nije smio upravljati. Motocikl čakovečkih registracija kretao se Ulicom dr. Franje Tuđmana prema Grbama, a u zavoju je zbog neprilagođene brzine i stanja kolnika izletio s ceste.

Slična se tragedija mogla dogoditi i prije otprilike mjesec dana u Mandrama, na Pagu, kada je maloljetnik teško ozlijeđen u padu s motocikla, kojim je upravljao također bez dozvole. Da maloljetni vozači za upravljačem nisu rijetkost, pokazuje i činjenica da su u samo posljednja dva tjedna mediji izvještavali o tome da je policija zatekla maloljetnike za upravljačem - bilo auta bilo motocikla - u Vodicama, Imotskom i Vrsaru.

Zagreb, 16.7.2013.- U prometnoj nesreći koja se dogodila jutros na Črnomercu poginuo je motociklist, doznaje se iz zagrebačke policije. U nesreći koja se dogodila u 8,47 sati na križanju Ilice i Ulice Gjure Szabe sudarili su se autobus i motocikl. Nakon dolaska Hitne medicinske pomoći na mjesto nesreće liječnik je konstatirao smrt motociklista. Policija obavlja očevid, a promet na tom mjestu odvija se jednim prometnim trakom.foto FaH/ Lana SLIVAR DOMINIĆ/ ua
HINA

Prometni stručnjak Željko Marušić ističe kako bi žalostan slučaj iz Vrsi trebao biti opomena roditeljima da djeci ne daju motocikle i skutere.

- Motocikli su najopasnije prijevozno sredstvo. Ako se gleda broj prevezenih osoba i broj prijeđenih kilometara, vidljivo je da je njihovo ukupno sudjelovanje u prometu manje od jedan posto. Istovremeno motociklisti u prometnim nesrećama stradavaju 20 puta češće nego vozači automobila. U odnosu prema vožnji na četiri kotača, opasnost na dva kotača je veća - ovisno o sredini - deset ili dvadeset puta - upozorava prometni stručnjak. Marušić ocjenjuje da motociklisti praktično u svakoj vožnji naprave bar jedan prometni prekršaj, a u pravilu je riječ o prekoračenju brzine.

- Zašto to oni rade? Zato što mogu, zato što nema rizika od kažnjavanja. Jednako je tako i kada je u pitanju vožnja bez dozvole i svi drugi prekršaji - odlučan je Marušić. "A jedini je lijek povećanje izvjesnosti kažnjavanja, a za to je najvažnije ceste, posebice opasna mjesta, premrežiti radarskim kamerama te se početi koristiti kontrolnim dronovima s certificiranom opremom za bilježenje prometnih prekršaja (brzina, razmak, vezanje, puna linija, crveno svjetlo)."

Zagreb, 16.01.2025 - Konferenciju za novinare Domovinskog pokreta Grada Zagreba na kojoj je predstavljen kandidat za zagrebačkog gradonačelnika. Na fotografiji kandidat DP-a za zagrebačkog gradonačelnika Željko Marušić.foto HINA/ Denis CERIĆ /dc
HINA/DENIS CERIĆ

Drugi skup mjera koji Marušić predlaže odnosi se na povećanje učinkovitosti pravosudnog sustava, i to uvođenjem objektivne odgovornosti za prometne prekršaje.

- Kazne za prometne prekršaje prvenstveno i odmah bi se naplaćivale od vlasnika motornog vozila, fizičke ili pravne osobe, a osiguranje plaćanja osiguralo bi se ovrhom na motorna vozila. Ako vlasnik nije vozio, odnosno izjavljuje da nije vozio, kazna bi se potom naplaćivala od vozača, a vlasniku refundirao iznos tek nakon realizacije plaćanja. Osim toga, za počinjena kaznena djela u cestovnom prometu (obijesna vožnja, izazivanje tragične prometne nesreće...) vozilo bi se oduzimalo neovisno o tome tko je vlasnik vozila (fizička ili pravna osoba).

Sustav objektivne odgovornosti, kako naglašava Marušić, bitno bi povećao sigurnost cestovnog prometa jer bi se povećala kontrola ustupanja vozila drugoj osobi i smanjili rizici ustupanja vozila neodgovornim osobama.

- Povećanje broja nadzornih kamera i uvođenje objektivne odgovornosti za prekršaje prepolovilo bi broj poginulih na cestama - naglašava Marušić, pa zaključuje da je problem što u Hrvatskoj sigurnost cestovnog prometa "ide u rikverc".

- U prvoj polovini godine na hrvatskim cestama poginule su 133 osoba, devet posto više nego u istom razdoblju lani. Nadzor je manjkav, a policija na ovaj način ne može sve nadzirati. Policija je sada opterećena čuvanjem šengenske granice, znatno joj je povećan opseg posla, pa je dio operative premješten s cesta na granicu, a istovremeno se nije povećala operativa, pa su ceste danas manje pokrivene. Treba povećati organizacijske resurse i poslovni kapacitet, da se bolje opremi. Može se uvesti nova tehnologija, poput dronova, i postaviti još više kamera - kaže Marušić.

MALA IZVJESNOST KAŽNJAVANJA

Prema Marušiću, osnovni je problem u Hrvatskoj mala izvjesnost kažnjavanja. “Cesta D8 na dionici Split - Omiš bila je jedna od najpogibeljnijih dionica u Hrvatskoj dok se na njoj nije postavilo 12 kamera. I tu više nema problema, ne znam kada se posljednji put ondje dogodila nesreća”, ističe Marušić. Kada su u pitanju mladi za upravljačem, Marušić se zauzima za model privremene vozačke dozvole uz definiranje uvjeta sigurnog ponašanja u prometu za dobivanje trajne vozačke dozvole te za ograničenje snage vozila od 70 kW (95 KS) do 21. godine i 85 kW (116 KS) do 24. godine, samo za privatne vožnje u privatnim vozilima (ne i za gospodarski promet) i “privremene vozačke dozvole”.