Nakon sudara u Slavonskom Brodu preminuo motociklist, motocikl, nesreća, ilustracija

Ilustraciija

POLICIJA
5.6.2025., 12:12
CRNI NIZ I DALJE TRAJE

Zbog oduzimanja prednosti dvoje mrtvih u jednom danu

Osamnaestogodišnji motociklist preminuo je nakon sudara u Slavonskom Brodu

U samo jednom danu, u srijedu, u Slavoniji su poginuli mopedistica i motociklist jer su im vozači automobila oduzeli prednost prolaska.

Osamnaestogodišnji motociklist preminuo je u bolnici u srijedu navečer nakon sudara koji se dogodio oko 21.55 u Zagrebačkoj ulici u Slavonskom Brodu. Već smo izvijestili, u srijedu ujutro, u 6.39, policija je dobila dojavu da je u prometnoj nesreći u Ulici Vladimira Nazora u Privlaci poginula mopedistica.

Skretanje, pretjecanje

Provedenim očevidom policije utvrđeno je da je 50-godišnjakinja upravljala automobilom Zagrebačkom ulicom od jugoistoka prema sjeverozapadu. Iza nje u istom smjeru kretao se 18-godišnji motociklist, a s njim je na motociklu bila 15-godišnjakinja. Do prometne je nesreće došlo tako što je 50-godišnjakinja počela skretati ulijevo iako se nije uvjerila da to može učiniti bez opasnosti za druge sudionike u prometu, jer je vozač motocikla već pretjecao navedeni automobil, pri čemu je došlo do udara motocikla u prednji lijevi dio automobila, nakon čega su vozač i suvozačica pali s motocikla.

- Djelatnici Hitne medicinske pomoći ozlijeđenog su vozača motocikla i suvozačicu prevezli u bolnicu u Slavonskom Brodu radi pružanja liječničke pomoći. Policijski službenici naknadno su zaprimili obavijest da je motociklist od zadobivenih ozljeda preminuo u bolnici u Slavonskom Brodu, a suvozačica je lakše ozlijeđena. Protiv 50-godišnjakinje slijedi kaznena prijava Općinskom državnom odvjetništvu u Slavonskom Brodu zbog kaznenog djela "izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu" - doznajemo iz policije.

Kad je riječ o slučaju iz Privlake, očevidom, koji je vodila zamjenica općinskog državnog odvjetnika u Vinkovcima, utvrđeno je da je 69-godišnjakinja, upravljajući mopedom desnim prometnim trakom u Ulici Vladimira Nazora u Privlaci, skrenula ulijevo u trenutku kada je lijevim prometnim trakom 22-godišnjak automobilom pretjecao drugi automobil, koji se kretao ispred njega u istom smjeru. Zbog toga je automobil 22-godišnjaka udario u moped, a 69-godišnja vozačica mopeda od udara je preminula na mjestu nesreće. Mladi vozač nije imao alkohola u krvi, a nad tijelom poginule žene u Nacionalnoj memorijalnoj bolnici "Dr. Juraj Njavro" u Vukovaru obavit će se obdukcija. Navedena dionica ceste bila je zatvorena od 6.50 do 11.50, a promet se odvijao obilaznim pravcima ulicama Privlake.

Smrt u 70 % nesreća

Prema podatcima iz Ravnateljstva policije, 2024. godine zabilježen je pad smrtnog stradavanja vozača i putnika na mopedima i motociklima, i to na 71 u 2024. godini sa 76 u 2023., što je smanjenje od 6,6 posto. Međutim, gotovo je svaka treća poginula osoba u prometu na cestama u Hrvatskoj bila na mopedu ili motociklu, što je svakako prevelik broj.

Vozači i putnici motocikala i mopeda često su žrtve nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju njihovu sigurnost, ali i sigurnost svih drugih sudionika u prometu. Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami izazivaju teške prometne nesreće, te u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške ozljede.

Iz policije navode kako su u posljednjih pet godina, od 2020. do 2024., motociklisti i mopedisti skrivili više od polovine, ili 60 posto, svih prometnih nesreća u kojima su sudjelovali, prilikom čega je više od dvije trećine nesreća, 70,8 posto, s poginulim osobama. 

Najčešće pogreške zbog kojih stradavaju

Oduzimanje prednosti prolaska najčešća je pogreška vozača automobila u odnosu prema motoristima. Ne pridaju im dovoljno pozornosti te im se često nađu u tzv. mrtvom kutu bočnog ogledala. Osim toga, često ne vode računa da su motocikli vozila koja na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja. Najčešće su pogreške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju kretanje neprilagođenom brzinom, vožnja bez zaštitne kacige i precjenjivanje svojih vozačkih sposobnosti, uz istodobno podcjenjivanje opasnosti u prometu i pretjecanje ili obilaženje kolone vozila na dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera. Usto, provlače se između zaustavljenih vozila u kolonama, voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su još manje uočljivi te upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima i bez položenog vozačkog ispita. Mopedisti uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koji su, prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima, namijenjeni za brzine do 45 kilometara na sat.