
Zabio se svojim motociklom u motociklistu ispred sebe
Nakon prometne nesreće koja se dogodila u petak u 21.25 sati u Oriovcu, u kojoj su dvije osobe ozlijeđene, policija je na mjestu nesreće obavila očevid.
- Očevidom je utvrđeno da je do prometne nesreće došlo u trenutku kada su motociklisti u dobi od 58 i 42 započeli preko pune uzdužne razdjelne crte na kolniku ispred raskrižja pretjecati osobni automobil kojim je pod utjecajem alkohola od 1,30 promila upravljao 67-godišnjak. Pritom 58-godišnjak nije držao potreban razmak kada se kreće iza drugog vozila uslijed čega je prednjim dijelom motocikla udario u motocikl, koji se kretao ispred, kojim je upravljao 42-godišnjak, nakon čega su motociklisti pali na kolnik. U ovoj prometnoj nesreći teško je ozlijeđen 58-godišnjak koji je nakon liječničke pomoći zadržan na liječenju u bolnici u Slavonskom Brodu, dok je 42-godišnjak lakše ozlijeđen i nakon liječničke pomoći pušten kući - doznajemo iz Policijske uprave brodsko-posavske.
Kako bi se smanjio broj stradavanja motociklista i mopedista te povećala njihova sigurnost u cestovnom prometu, iz policije učestalo upozoravaju sve sudionike da se pridržavaju prometnih propisa.
- Motociklisti se moraju kretati sredinom obilježene prometne trake kako ne bi bili u tkz. mrtvom kutu drugih sudionika u prometu. Jako je bitno za motocikliste da se u zavojima ne kreću sredinom prometnice jer motor je u nagibu i tada se nalaze u suprotnom kolničkom traku. Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često i zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede - kažu iz policije.
Motociklisti i mopedisti najčešće stradavaju jer se kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene, ne nose zaštitne kacige, kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila, precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu, pretječu ili obilaze kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera ili se provlače između zaustavljenih kolona vozila. Uz to vozači vozila na dva kotača često voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike, upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima ili voze bez položenog vozačkog ispita.
Vozači automobila često im oduzimaju prednost prolaska, prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. "mrtvom kutu" bočnog ogledala, skreću ili se prestrojavaju neoprezno i bez pokazivača smjera te pri tome često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.