Photo: Dino Stanin/PIXSELL
Ministri obrazovanja država članica EU-a zauzeli su se u ponedjeljak za jednake mogućnosti osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja bez obzira na njihov socijalni status, izjavio je hrvatski ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs. “Još uvijek postoje razlike među zemljama članicama kada je riječ o jednakim mogućnostima, što je naročito došlo do izražaja tijekom pandemije COVID-19”, izjavio je ministar Fuchs, koji je u ponedjeljak sudjelovao na sastanku ministara obrazovanja država članica EU-a. Vijeće je u svojim zaključcima istaknulo cilj da obrazovni sustavi trebaju osigurati socijalno uključivo, pravedno, uspješno, visokokvalitetno obrazovanje i osposobljavanje za sve. Unatoč određenom napretku u pogledu jednakih mogućnosti obrazovanja, podatci pokazuju da je u EU-u među djecom s poteškoćama u razvoju i dalje velik dio onih koji prerano napuštaju školu, više od petine njih, 20,3 posto, ne dovrši školovanje. Djeca stranaca također imaju puno veće izglede za rano napuštanje školovanja od svojih domaćih vršnjaka, 22,2 posto prema 8,9 posto. U zaključcima se pozivaju države članice da potiču i olakšavaju pristup obrazovanju djece u ranoj dobi, bez obzira na njihov individualni, obiteljski ili socijalni status. H