Kandžija: Album ima osjećaj novog poglavlja, jer i je novo, kao da je prvi album - opet
Premijerno će “Trostruki salto” predstaviti u zagrebačkoj Tvornici 27.2, a u Osijeku, u Oxygeneu, nastupa 26.12.
Prošlog se mjeseca s novim albumom nakon šest godina diskografske stanke vratio Kandžija. Studijsko izdanje naslovljeno "Trostruki salto" i objavljeno za Menart spaja njegovu prepoznatljivu energiju, oštrinu i humor s novim glazbenim i autorskim istraživanjima.
Popularni osječki reper publici će ga premijerno predstaviti 27. veljače u zagrebačkoj Tvornici kulture, no prije toga koncertom će proslaviti imendan u svome gradu. Uz najuže fanove i prijatelje benda Stjepko Galović će 26. prosinca nastupiti u klubu Oxygene, gdje će izvesti svoje najveće hitove, rijetko izvođene stvari, ali i poneku pjesmu s "Trostrukog salta". Još jedan izazov za Kandžiju svakako je i sudjelovanje na Dori 2026., a što je o svemu ovome ispričao za naš list, pročitajte u nastavku.
Po čemu ti je u sjećanju ostao prošlogodišnji imendanski koncert?
- Po slavlju i prijateljima! Sreo sam hrpu ljudi koje inače moram hvatati po gradu da ih vidim i da popričamo malo, i ove iz Osijeka, a i druge koji žive izvan grada, pa su došli kući na praznike. Domaća atmosfera i ekipa - svi na jednom mjestu.
Što može publika očekivati 26. prosinca u Oxygeneu?
- Opušteniji koncert i veselo izdanje s nekim starim i nekim novim stvarima. Pišite mi, ljudi, što biste htjeli da sviramo! Rijetko radimo ovako intimne koncerte, a pogotovo kod kuće, tako da je ovo super prilika. Stjepkovo već postaje tradicija, sviđa mi se to. Jako sam sretan što ponovno Oxygene radi i što ljudi ponovno imaju klupske svirke u Osijeku.
Kakav je osjećaj sad kad je album vani, prvi nakon šest godina? Hoće li i kada izići i u fizičkom izdanju?
- Album će biti i na ploči, koja će stići prije promocije u Tvornici. Odličan je osjećaj kad bilo što završiš, a pogotovo album koji se radio ovako dugo, i zbog velike promjene u zvuku, druge uloge, rizika, izlaganja, ne znaš kako će komunicirati album s ljudima. To je onda organizam za sebe. Hvala svima koji slušaju i podržavaju, znam da nekima nije jasna promjena, ali otvorenog srca, i dalje je žar tu, same pjesme su te koje su me gurale, rađen je iz mjesta s puno ljubavi i sretan sam što mogu to podijeliti. Ovaj album je moja posveta Osijeku, znao sam koji osjećaj nosim i znam da će ljudi to osjetiti.
Koliko se hip-hop promijenio od vremena kad si se pojavio na sceni i u kojoj se mjeri ta promjena odrazila na stilski zaokret na tvom novom albumu?
- Hip-hop se promijenio jako, bilo bi čudno da nije, mora se mijenjati jer se i ljudi mijenjaju. Neki nekad misle da se sprdam s njim, ali ja obožavam hip-hop, on mi je dao glas doslovno. Cijeli moj način rada glazbe je skroz hip-hop, tako mi mozak doslovce slaže mozaike od raznih dijelova u novu konstrukciju, kao neka ritam-mašina, samo uz drukčiju interpretaciju. Ne znam koliko komunicira ijedan žanr uopće više, a mi smo uvijek ionako bili negdje između puno stilova jer naša je generacija i u glazbenom smislu tranzicijska. Ovdje na albumu sam htio da bude suvremeno, pop, ali bez straha da na bilo kojoj stvari zabrijemo jako, da bude dobro napisano, a najvažnije od svega da bude lagano sve. Da ima neku lakoću, bez obzira na temu i kontekst.
Približi nam malo kako je izgledao kreativni proces koji je doveo do "Trostrukog salta". Kako bi opisao suradnju sa Shotom iz Elementala?
- Svaki album je drukčiji proces i moraš mijenjati sisteme jer zapravo nikad nije isto. Za ovaj sam izmislio priču i likove iz kojih bih pisao, smislio sam neki njihov mikrosvijet i pravila. Pisati krećem od emocija koje poznajem, a možda i trebam još više upoznati, to mi je najvažnije. Odredim dio teksta, riječ-dvije, melodiju, zvuk, šta god, istražujem dok ne nađem koja je poanta pjesme. Dok radimo, pratim što se događa, igram se, mijenjam, bacam, osluškujem i ako treba i skrenem, a nakon toga puštam da sama pjesma odredi sve, da ode kamo treba i iznenadi i mene samog. Nekad si to vremenski zbog rokova nisam mogao priuštiti, ali na ovom albumu mi je taj setting bio prioritet, sve mora ići iz tog mjesta. To je, naravno, dosta zeznuto, ali je i najljepše jer je iskreno, nema fige u džepu. Onda, često sam mijenjao pa se vraćao, preispitivao, dok ju ne pogodimo točno, na raznim sessionima i u produkciji. Shot je izluđivalo koliko sam mijenjao, ali kad vidi da ide prema cilju, onda je bilo lakše; hvala ti, Shote! Super smo radili, jako puno smo sjedili u studiju, svatko je potezao kad treba, bez obzira na prepreke, odličan proces. Dečki iz benda su isto dali svoje i imali povjerenje u viziju i feeling koji sam htio postići, iako na početku nismo znali koji je stil u pitanju, tražili smo, kopali. To je neka sloboda koja je divota, nema veze što je konstrukcija, za rad je jako dobro, a slušateljima isto otvara nešto njihovo dok slušaju. Zato album ima osjećaj novog poglavlja, jer i je novo, kao da je prvi album opet.
Za Elemental si ranije ove godine režirao spot za "Srce moje". Kako ti je bilo na snimanju i jesi li zadovoljan rezultatom? Jesi li imao u međuvremenu poziva od drugih izvođača vezano uz rad na spotovima?
- Budući da smo sjedili u studiju stalno, a Shotu se sviđaju moji spotovi, logično je da smo došli i do priče o spotu za njihov tadašnji singl. Lijepo iskustvo je bilo, snimanje isto tako, jako glatko je išlo. Beba Matija je najbolja beba glumac uopće. Osobno sam baš zadovoljan kako je ispalo. Nisam imao druge pozive, a radio bih spot npr. Gibonniju. Čekam da se javi, to kažem u svakom intervjuu i pitanje je vremena.
Kako je došlo do potpisivanja za Menart i što to znači za nastavak tvoje karijere?
- Mislio sam sam izdati album, ali odlučio sam ga ipak poslati izdavačima, čisto da ne budem zatvoren i tvrdoglav. Menartu se svidio album jako, dogovorili smo da ga izdajemo u zajedničkoj, ravnopravnoj suradnji. Vjeruju u pjesme, puno lakše mi je kada ne moram biti i diskograf, jer tada moram biti objektivan, a to nije dobro za maštanje. Moraš maštati da bi radio pjesme, inače nema smisla.
Kako to da si se odlučio prijaviti na Doru? Što nam možeš reći o pjesmi "3 ujutro" i kakva su tvoja očekivanja od ovog natjecanja?
- Jedna misteriozna osoba mi je ubacila bubicu u uho, da misli da bismo mogli baš dobar đir napraviti tamo i stajalo mi je to negdje u glavi. Budući da volim izazove i prve puteve, odlučio sam se prijaviti. Pjesma je u našem stilu, vjerujem u nju i idem tamo biti svoj, tako da to je sve kako treba. Velik događaj, velik stage, idemo na Doru napraviti perfomans i ludnicu, još više nego inače.
Liku u spotu za "Igrice" ne da se igrati jer gleda reprizu Dore. Pratiš li ti Doru i Eurosong i kakvo mišljenje imaš o njima?
- Nakon Mrleta i Leta 3 pratim, naravno. Trudim se ne imati mišljenja ni o čemu, jer onda si pravim neke granice, a zapravo vjerojatno dosta propuštam. Bolje mi je tako ići u iskustvo, bacit se u vatru i raditi svoje najbolje što znam.
Kakav koncert pripremaš za Tvornicu kulture 26. veljače?
- To bi mogao biti naš najveći, a i najbolji koncert. Osim što je promocija albuma i gdje nas zanima kako će publika s nama izvoditi nove stvari, ovdje u pjesmama ima puno drugih emocija. Shvatili smo da je "Nema labavo" bio album za skakanje, a ovaj je više za ples. Uvijek se radi na tome da bude novo nešto i svaki je koncert poseban, a za ovaj se pripremamo dosta unaprijed, jer želim da bude naš najbolje izrežiran i najplesniji koncert dosad. Još uvijek ga slažemo, ali cilj nam je da se dobije mantra kao na elektronici, a opet da je izvedeno u kombinaciji s instrumentima i vokalom. Uz našu energiju i stare stvari koje smo osvježili, ima i nekoliko iznenađenja, ali to neka ostane za tada.
Osim Dore i Tvornice, kakvi su ti planovi za iduću godinu?
- Malo svirati i širiti gospel o "Trostrukom saltu". Volio bih još i film koji sam krenuo raditi i završiti konačno, pa pisati, volio bih i glumiti malo, ali sve kul. Volio bih i šetati se kad god poželim, malo dokolice, kuhati, provodit vrijeme s ljudima koje volim i takve, normalne stvari. Moram početi motati sarme, vrijeme je. n