Prijenos dodjele Oscara od 2029. na YouTubeu
ABC će nastaviti prenositi godišnju ceremoniju sve do 2028. godine, kad će biti obilježena 100. dodjela Oscara
Dodjela Oscara od 2029. godine neće se prenositi na ABC televiziji, a zamijenit će je YouTube, objavila je u srijedu Akademija filmskih umjetnosti i znanosti.
Globalna publika
ABC će nastaviti prenositi godišnju ceremoniju do 2028. godine, kad će biti obilježena 100. dodjela Oscara. Međutim, počevši od 2029. godine, YouTube će imati globalna prava na streaming dodjele Oscara do 2033. godine. Dodjela Oscara, uključujući izvještavanje s crvenog tepiha, sadržaj iza kulisa i The Governors Ball, bit će dostupna uživo i besplatno na YouTubeu gledateljima diljem svijeta, kao i pretplatnicima YouTube TV-a u Sjedinjenim Američkim Državama.
Prema izvorima, tijekom dodjele Oscara na YouTubeu će se i dalje prikazivati reklame. Kreatori ovog sporazuma rekli su da se nadaju da će prelazak na YouTube pomoći da Oscari budu dostupniji “rastućoj globalnoj publici Akademije preko funkcija kao što su titlovi i audiozapisi dostupni na više jezika”.
- Oduševljeni smo što ulazimo u višestruko globalno partnerstvo s YouTubeom, koji će biti budući dom Oscara i našeg cjelogodišnjeg programa Akademije. Akademija je međunarodna organizacija i ovo partnerstvo će nam omogućiti da proširimo pristup radu Akademije najširoj mogućoj svjetskoj publici - što će biti korisno za naše članove Akademije i filmsku zajednicu. Ova suradnja će iskoristiti golem doseg YouTubea i ispuniti Oscare i druge programe Akademije inovativnim mogućnostima za angažman, istovremeno odajući počast našem nasljeđu. Moći ćemo slaviti kinematografiju, inspirirati nove generacije filmskih stvaratelja i pružiti pristup našoj filmskoj povijesti na neviđenoj globalnoj skali - rekli su izvršni direktor Akademije Bill Kramer i predsjednica Akademije Lynette Howell Taylor u zajedničkoj izjavi.
- Oscari su jedna od naših osnovnih kulturnih institucija, koja odaje počast izvrsnosti u pripovijedanju i umjetničkom umijeću. Partnerstvo s Akademijom kako bi se ova proslava umjetnosti i zabave donijela gledateljima diljem svijeta inspirirat će novu generaciju kreativnosti i ljubitelja filma, a istovremeno će ostati vjerni bogatom nasljeđu Oscara - rekao je izvršni direktor YouTubea, Neal Mohan.
Niži troškovi
Izvori vjeruju da je YouTube izdvojio više od deveteroznamenkastog iznosa za Oscare, nadmašivši visoke osmeroznamenkaste ponude Disneyjja/ABC-ja i NBCUniversala. Prema najnovijem ugovoru, Disney je plaćao oko 100 milijuna dolara godišnje za Oscare - ali s obzirom na pad gledanosti, Disney/ABC su navodno željeli smanjiti troškove licenciranja.
Izvori kažu da su rukovoditelji Disneyja bili iznenađeni kada su saznali da je YouTube, jedini streamer, a ne kombinacija linearnog i streaming programa, pobijedio na tenderu. Očekivala se mogućnost da NBCUniversal preuzme prava, ali izvori nisu očekivali da će Oscari završiti na YouTubeu. To je zato što YouTube nema produkcijsku infrastrukturu kakvu su čak i streameri poput Netflixa i Amazona izgradili za produkciju događaja uživo. Također, nije jasno kako će se mjeriti gledanost na YouTubeu, s obzirom na to da neće postojati isti izvještaj kao kod linearnog prikazivanja.
Ova vijest zbunila je mnoge vezano uz to što bi to moglo značiti za instituciju dodjele nagrada, posebno nakon što 2028. godine proslavi 100. godišnjicu.