FILE PHOTO: Rappers Kendrick Lamar (L) and Drake are pictured in Inglewood, California, U.S., on August 27, 2017 and in Toronto, Ontario, Canada, September 9, 2017 respectively in this combination photo. REUTERS/Danny Moloshok (L) and REUTERS/Mark Blinch/File Photo Photo: MARK BLINCH/REUTERS
PIXSELL
3.11.2025., 17:00
POSLJEDICA PROMJENE PRAVILA

Prvi put nakon 35 godina ni jedna rap-pjesma na top-listi

Donedavno je rap dominirao na pop-ljestvicama, no posljednja dva tjedna nije ni blizu vrha, prenosi Ravnododna.com. Posljednji put to se dogodilo u tjednu od 2. veljače 1990., kad je "Just A Friend" Biza Markieja bio na 41. mjestu, na putu prema vrhuncu, na #9. To je bilo rano "crossover" razdoblje, sedam mjeseci prije nego što je "Ice Ice Baby" Vanilla Icea postala prva rap-pjesma koja je zasjela na vrh Hot 100.

Kako pišu glazbeni stručnjaci i novinari u SAD-u, to je neizravni rezultat nedavne promjene Billboardovih pravila. Naime, prije nekoliko tjedana Billboard je uveo pravilo koje puno češće premješta hitove u kategoriju "recurrent". Bio je to nužan korak kako bi se uklonile pjesme koje nikad nisu silazile s gornjeg dijela ljestvice – situacija koja je omogućila da radijski favoriti, poput "Lose Control" Teddyja Swinsa, zauzimaju prostor više od godinu dana. No jedna od pjesama "očišćenih" s Hot 100 bila je prijašnji chart-topper Kendricka Lamara i SZA-e "Luther". To je omogućilo drugim pjesmama da uskoče i popune ta mjesta na ljestvici. A trenutačno te nove pjesme nisu rap, piše Ravnododna.com.

Na ovotjednoj Hot 100 ljestvici nećete pronaći ni jednog rap-izvođača u top 40. Repera na ljestvici ima, ali da biste došli do najviše plasiranog, morate se spustiti sve do 43. mjesta, gdje se trenutno nalazi "Shot Callin" NBA YoungBoyja. Ovoga tjedna, naravno, postoji velika konkurencija za mjesta u top 40. Nakon tri tjedna svih 12 pjesama s albuma "The Life Of A Showgirl" Taylor Swift još je uvijek u top 40. Ondje je i sedam pjesama sa soundtracka "KPop Demon Hunters", što u biti zauzima gotovo polovinu dostupnog prostora. No to otvara nova pitanja.

- Zašto rap trenutačno nije u stanju proizvesti vlastitu Taylor Swift ili vlastite "KPop Demon Hunters" – pita se tako Tom Breihan na Stereogumu. Točnog odgovora još uvijek nema, tj. može ga se pronaći parcijalno između nekoliko teza. Neki misle da je rap mrtav. Neki misle da je lanjski sukob Drakea i Kendricka Lamara bio industrijski režirana frka s ciljem ubrzavanja komercijalnog pada rapa i da je posebno Drake žrtva svega toga. Neki to odbacuju kao cikličko odstupanje, beznačajnu anomaliju koja će brzo nestati. Neki misle da je to slika Trumpove Amerike. Sve to donekle je istinito, ali ništa zapravo ne objašnjava što se konkretno događa.

Rap-superzvijezde sve je teže pronaći. Nekada je Drake imao veliku ulogu. On i dalje niže hitove, i nakon sukoba s Kendrickom Lamarom, ali više ne izdaje glazbu istim tempom kao prije, a čini se i da mu je zvjezdani sjaj izblijedio. Kao da ga više zanima streaming nego stvaranje hitova. Kendrick, pobjednik u tome sukobu, rijetko objavljuje novu glazbu. Kad bilo koji od njih dvojice izbaci nešto novo, gotovo je zajamčeno da će ostaviti traga na ljestvici. Ali obojica su generacija milenijaca, sad već u kasnim tridesetima, a za sad se još ni jedna mlađa superzvijezda nije uspjela nametnuti kao pouzdani tvorac hitova.