Siluete, odvažnije nego ikada, postaju glavni lik ovog modnog filma
MATEJ JURčEVIć
25.10.2025., 16:06
kolekcija jesen/zima 2025./2026.

Siluete, odvažnije nego ikada, postaju glavni lik ovog modnog filma

Od osnutka 1986. brend od samih početaka inzistira na lokalnoj proizvodnji i eksperimentalnoj estetici

Kada moda postane san i snovi materijal, otprilike takvu granicu, mješavinu pomicanja i zaustavljenog trenutka, razotkriva nova kampanja XD Xenia Designa za sezonu jesen/zima 2025./2026. U produkcijama koje više podsjećaju na umjetničke filmove nego modna snimanja, dizajnerica Ksenija Vrbanić vodi nas u novu fazu brenda gdje siluete preuzimaju glavnu ulogu, a luksuz dobiva novi kod.

Nova era

Brend XD Xenia Design predstavio je kampanju za kolekciju jesen/zima 2025./2026. koja razotkriva prostor između snovitog i stvarnog, između zaustavljene i pokretne slike. Siluete, odvažnije nego ikada, postaju glavni lik modnog filma koji publiku vodi u novu XD dimenziju. U središtu kolekcije nalazi se nova XD couture linija, luksuzna i skulpturalna, prvi put prikazana na Dubai Fashion Weeku, a uskoro i na Munich Fashion Weeku. Raskošne tkanine, prozračne i taktilne, stvaraju igru kontrasta svjetla i sjene, dok voluminozni kaputi, precizno krojena odijela i modni dodaci najavljuju možda najuzbudljiviju XD sezonu dosad.

Siluete, odvažnije nego ikada, postaju glavni lik ovog modnog filma
MATEJ JURčEVIć

- Ovo je početak nove ere, novog XD couture osjećaja, nove emocije, istaknula je dizajnerica Ksenija Vrbanić dodavši da nova kolekcija spaja umjetnički senzibilitet s redefinicijom luksuza.

Prepoznatljiv hrvatski brend tijekom godina gradio je reputaciju hrvatskog modnog brenda koji ne slijedi trendove, nego ih stvara. Osnovan u Čakovcu 1986. godine, brend je od samih početaka inzistirao na lokalnoj proizvodnji i eksperimentalnoj estetici. Krivulja razvoja vodi od modnih ateljea, preko nacionalnih modnih događaja, do međunarodnih modnih scena i medija. S kampanjom za jesen/zimu XD ne šalje samo kolekciju, već i manifest da moda može biti prostor, susret svjetla i tamne forme, emocionalni pokret, ali i potvrda identiteta. Središnje mjesto u kampanji zauzima filmski format, scene su zamišljene kao začepljeni "bljeskovi" između pokreta i mirovanja, svjetlosni zamasi koji naglašavaju porublje tkanina, lom svjetlosti kroz prozirne slojeve i sjene koje se dižu poput zavjesa. U takvom ambijentu svaki model ne nosi toliko odjeću koliko utjelovljuje poeziju oblika. Nije riječ o klasičnim lookbook fotografijama, nego o modnom filmu plesnom, gotovo vizualno mističnom, koji kako poručuju kreatori, "transportira u XD dimenziju".

Siluete, odvažnije nego ikada, postaju glavni lik ovog modnog filma
MATEJ JURčEVIć

Pokretna umjetnost

Za nadolazeću sezonu XD hrabro eksperimentira s proporcijama: voluminozni kaputi, u obliku skulptura, stopljeni su s precizno krojenim odijelima. Linije su oštre, struktura pomaknuta, ali uvijek uravnotežena. U spoju nježnih transparentnih materijala i težih taktilnih tkanina, kolekcija stvara igru kontrasta — slabost vs. snaga, fluidnost vs. rigidnost. U samom fokusu stoji nova XD couture linija koja želi redefinirati poimanje luksuza. Raskošne drapirne tkanine padaju oko tijela, dajući osjećaj da je odjevni predmet u stalnom stanju prijelaza između oblika, svjetla i sjene. Ovime komadi prestaju biti samo odjevni predmeti te postaju pokretna umjetnost.

Siluete, odvažnije nego ikada, postaju glavni lik ovog modnog filma
MATEJ JURčEVIć