
O sigurnosti, prometnoj povezanosti te ponašanju na samom hipodromu
Na zagrebačkom se Hipodromu vrše posljednje pripreme za koncert
Četiri dana preostala su do dugo iščekivanog koncerta Marka Perkovića Thompsona. Na zagrebačkom Hipodromu vrše se posljednje pripreme za provedbu koncerta na kojemu će se prema najavama okupiti otprilike pola milijuna ljudi, što je brojka istovjetna 15% stanovništva Hrvatske. Statistički, svaki sedmi stanovnik Hrvatske prisustvovat će Thompsonovom koncertu, stoga podsjećamo na sve detalje oko dolaska i boravka na najveći koncert u povijesti zemlje. Posjetitelji koncerta uživat će uz pjesme iz bogate tridesetogodišnje karijere Marka Perkovića Thompsona i nedavno objavljenog albuma "Hodočasnik".
Čuvajmo jedni druge
Na nedavno održanoj konferenciji za medije organizatori su predstavili sve pojedinosti subotnjeg koncerta, a na službenoj web-stranici Marka Perkovića Thompsona dostupna je rubrika s najčešće postavljenim upitima i pripadajućim odgovorima(FAQ) za sve koji dolaze na koncert. Lajtmotivi svih obavijesti vezanih za koncert na Hipodromu su pitanje sigurnosti, prometne povezanosti te ponašanja unutar auditorija. Putem web-stranice svi koji dolaze na koncert pozvani su slijediti upute organizatora i hitnih službi, a uz uputu "Čuvajmo jedni druge" istaknut je stih "…Zagrlimo se pred svima, neka vide da nas ima…" iz hita "Lijepa li si" koji upućuje da posjetitelji koncerta budu obazrivi jedni prema drugima. Iz organizacije podsjećaju da svi koji će na zagrebački koncert pristići iz drugih gradova i mjesta, u Zagreb dođu dan ili dva ranije kako bi se smanjilo prometno opterećenje uoči koncerta. U takozvane "sterilne zone" oko samog Hipodroma moći će se ulaziti već od 10 sati ujutro, a ulaz na sam Hipodrom planiran je u popodnevnim satima i to nakon procjene organizatora i popratnih službi. Preporuka publici je da na Hipodrom dođu minimalno šest sati prije početka koncerta, dakle oko 15 sati, kako bi se osigurao nesmetan ulazak i na vrijeme zauzelo mjesto. Sektori na parteru popunjavat će se redom ulaska posjetitelja – od sektora najbližih bini prema unatrag, a slušatelji su pozvani pratiti upute redara koji će im osigurati što brži i sigurniji ulazak. Usto, svaki ulaz imat će svoju fan-zonu u kojoj se možete družiti, okrijepiti i pripremiti za ulazak. Usto, na području Bundeka nalazit će se velika fan-zona koja će biti dostupna svima i otvorena tijekom cijelog dana. Ulaz će se vršiti na 400 do 500 ulaznih točki na četiri lokacije koje omeđuju Hipodrom. Kajzerica 1 i 2, Bundek te parkiralište kod Ine mjesta su s kojih će se ulaziti unutar ograđenog Hipodroma, a po jednom ulasku u prostor za publiku, napuštanje i izlazak iz auditorija nije preporučljivo jer ponovni ulazak s istom ulaznicom nije dozvoljen. Na ulaznim stanicama obavit će se kontrola posjetitelja kako se ne bi unijeli nedopušteni predmeti. Na službenoj stranici napominju kako je radi sigurnosti svih posjetitelja strogo zabranjeno unositi: simbole, natpise ili obilježje koji promoviraju mržnju, netrpeljivost, rasizam ili ekstremističke ideologije, hranu i piće, sklopive stolice, kišobrane, velike torbe ili ruksake, pirotehnička sredstva bilo koje vrste, koplja za zastave, oružje te oštre ili potencijalno opasne predmete, droge i druge psihodelične supstance, staklene boce, limenke i bilo kakve tekućine, kućne ljubimce te bilo što što može ugroziti druge posjetitelje ili narušiti sigurnost događaja. Usto, nakon urednog ulaza na Hipodrom, radi očuvanja sigurnosti, dostojanstva i pozitivne atmosfere zabranjena je tučnjava, nasilno ponašanje ili bacanje predmeta, korištenje pirotehničkih sredstava (bombe, petarde, baklje, rakete, dimne bombe i dr.) te boravak u sektorima ili zonama za koje nemate važeću ulaznicu ili akreditaciju. Kršenje navedenih pravila može rezultirati trenutačnim udaljenje s koncerta i prijavom nadležnim službama, stoji na web-stranici kao uputa posjetiteljima. U najavi koncerta navedeno je kako je zagrebački Hipodrom podijeljen na sektore te da u svaki stane otprilike 11 tisuća ljudi, a kada se jedan sektor napuni, kreće se s punjenjem sljedećeg, dok kretanje između samih sektora neće biti moguće. Parter je podijeljen na sjever i jug, a kroz sredinu, prema pozornici, napravljena je "cesta" širine devet metara koja je namijenjena prolasku hitnih službi i tu neće biti publike.
Pratite aplikaciju!
Radi što veće sigurnosti posjetitelja svi sektori pratit će se kamerama i u VAR sobi. Organizatori pozivaju posjetitelje koncerta da koriste aplikaciju kako bi se što bolje snalazili jer će ih navigacija voditi do točnog ulaza. Na maksimalnoj razini suradnja sa svima, od MUP-a, Grada Zagreba i ostalih službi. Za potrebe koncerta angažirano je oko 5.000 zaštitara, od kojih jedan manji dio otpada na redare. U timu Marka Perkovića Thompsona procjenjuju da će do 10 posto publike biti dječje dobi. Djeca do 8 godina ne moraju imati ulaznicu, ali moraju imati važeći osobni dokument i biti u pratnji roditelja ili staratelja. Da bi sve bilo što sigurnije i tu se preporuča korištenje aplikacije i ispunjavanja upitnika s koliko se ljudi stiže na koncert, s koliko djece jer se time olakšava i bolja priprema. Poseban ulaz bit će omogućen osobama s invaliditetom. Parkirališno mjesto organizirano je za sve korisnike invalidskih ulaznica koji se moraju prethodno najaviti na parking@infinite-show.com i uz prijavu priložiti potvrdu o dodjeli ulaznice od strane Entrio platforme, a nakon prijave dobit će detaljne upute vezane za organizirani parking.
Nadalje, vozači autobusa koji prevoze putnike na koncert moraju dostaviti registracijske oznake autobusa, kontakt osobu, ime i prezime vozača te njegov kontakt broj, podatke o autoprijevozniku, kao i točnu lokaciju, datum i vrijeme polaska. Autobusi s posjetiteljima bit će parkirani u neposrednoj blizini Hipodroma; lokacije će biti poznate vozačima i nakon iskrcavanja, posjetitelji će krenuti najprije prema Bundeku. Posjetiteljima koji na koncert ne dolaze organiziranim autobusima preporučeno je da u Zagreb dođu barem jedan dan uoči koncerta i koriste javne parkinge ili javni prijevoz, jer na lokaciji koncerta neće biti organiziran parking za osobna vozila. Tijekom samog koncerta bit će organizirani ugostiteljski punktovi s raznovrsnom ponudom hrane i pića. Tehnička voda bit će dostupna putem cisterni, dok se za pitku vodu obratite ugostiteljima, navode iz organizacije. Na lokaciji će biti dostupni štandovi s hranom i pićem, kao i službeni fan shopovi s Thompson suvenirima (majice, kape i drugo). Na web-stranici podsjećaju da na lokaciji neće biti garderobe niti ormarića za pohranu osobnih stvari. Preporuka organizatora je da posjetitelji koncerta sa sobom ne nose "nepotrebne ni vrijedne predmete". Na lokaciji će biti dostupan infopunkt za opće informacije, prva pomoć te redarska i zaštitarska služba. Za sve koje snađe nužda, na više lokacija bit će postavljeni mobilni WC-i, uključujući i WC-e prilagođene osobama s invaliditetom.
Kako bi koncert prošao što je više moguće neometano, svoju podršku dale su i druge državne službe. Hrvatske autoceste upozorile su da se od 4. do 7. srpnja očekuje jedan od najzahtjevnijih prometnih vikenda godine što zbog više od pola milijuna posljetitelja koncerta Marka Perkovića Thompsona u Zagrebu, što zbog prvog velikog turističkog vikenda ljetne sezone.
“Zbog propusne moći glavnih prometnica i osjetljivih, točaka poput zagrebačke obilaznice te autocesta A1, A3 i A6, mogući su veći zastoji i kolone, osobito u slučaju prometnih nesreća", navodi HAC u izvanrednoj obavijesti u nedjelju.
Sljedeći vikend za očekivati je izuzetno velike gužve na svim autocestama te zagrebačkoj obilaznici, moguća ograničenja te posebne regulacije prometa u zonama prilaza Zagrebu, kao i povećani rizik većih zastoja u slučaju prometnih nesreća i drugih incidentnih situacija. HAC će stoga idući vikend aktivirati dodatne ophodarske i interventne timove, uključujući i ugovorne partnere vučne službe, tehničke službe te pozivni centar, kako bi se pravovremeno reagiralo na moguće izvanredne situacije i osiguralo protok vozila. HAC ističe kako je potrebno omogućiti vozilima hitne pomoći, policije i vatrogascima da u što kraćem roku stignu do mjesta prometne nesreće i povrijeđenih osoba te pruže medicinsku pomoć.
Promet i hitna pomoć
HŽ Putnički prijevoz povodom Thompsonova koncerta uvodi dodatne vozne linije za dolazak na koncert, dok će za odlazak vlakom biti uvedene noćne linije. Sve dodatne linije odnose se za željezničku povezanost Zagreba i gradova iz kontinentalnog dijela Hrvatske, a vozni red možete pronaći na stranicama HŽPP-a.
Organizatori koncerta kažu da još nemaju precizne kalkulacije koliko će ih koštati najam prostora i sve usluge, ali grube procjene procjenjuju od 700 do 900 tisuća eura.
Crvenom je označena prva faza koja kreće u petak, 4. srpnja, u kasnim večernjim satima, između 22 i 23 sata. Zatvaraju se kvartovi oko Hipodroma, uključujući Kajzericu, dio Zapruđa i područje Bundeka, kroz koje će prolaziti veliki broj pješaka prema Hipodromu. Zatvaranje će trajati do nedjelje ujutro. Ljubičastom je označena druga faza koja je predviđena za subotu, a uključuje zatvaranje Avenije Dubrovnik, Ulice SR Njemačke i okolnih prometnica. Treća faza je označena žutom bojom i ona je opcionalna. Obuhvaća najširu zonu, uključujući i zatvaranje izlaza sa zagrebačke obilaznice na čvoru Lučko.
Od 17. lipnja je su zatvorene su sljedeće prometnice: Ulica Joszefa Antalla (od R. Cimermana do V. Holjevca), spojna cesta ispod Mosta slobode (osim za stanare i vozila Hrvatskih voda), Obala Ivana Supeka te servisna cesta između J. Antalla i Avenije Dubrovnik, s iznimkama za organizatora, zaposlenike Zagrebparkinga, korisnike deponija i INA parkirališta. Parkiralište Zagrebački Velesajam - istok bit će dostupno do 28. lipnja te ponovno od 6. srpnja, uz pristup iz smjera Avenije Dubrovnik i Avenije Većeslava Holjevca
Ministrica zdravstva Irena Hrstić rekla je da će na Thompsonovom koncertu na Hipodromu biti angažirano 250 zdravstvenih djelatnika. Završene su sve pripreme i projekcije za sam koncert, a preliminarni podaci o broju potrebnih zdravstvenih djelatnika broje dvjestotinjak ljudi koji će opsluživati vozila Hitne medicinske pomoći koja će biti prisutna na samom događaju, dok je planirano i pedesetak medicinskih djelatnika u centru za pružanje medicinske intervencije.
Upitana tko će platiti te zdravstvene radnike, Hrstić je navela kako to sigurno neće biti plaćeno iz državnog proračuna jer se radi o privatnoj organizaciji te će organizator platiti uslugu zdravstvenih djelatnika koji će tamo boraviti i pružati ono što je potrebno.