tvoji podaci
ustupljena
24.7.2025., 19:58
zaštita osobnih podataka

Hrvatski Telekom upozorava na opasnosti digitalnih dvojnika

Unatoč tome što generacija Z odrasta u digitalnom svijetu, mnogi mladi i dalje nemaju dovoljno znanja o zaštiti osobnih podataka. Upravo zato Hrvatski Telekom pokreće kampanju “Tvoji podaci, tvoja pravila”, koja kroz edukaciju i digitalni sadržaj želi pomoći mladima prepoznati i izbjeći prijetnje poput digitalnih dvojnika – algoritamski stvorenih replika stvarnih osoba koje nastaju na temelju njihovih podataka prikupljenih online. Novo istraživanje Deutsche Telekoma pokazuje da je više od 90 % pripadnika generacije Z zabrinuto zbog privatnosti na internetu, a manje od 7 % njih smatra da u cijelosti zna upravljati osobnim podacima. Ipak, više od 70 % mladih izrazilo je želju za dodatnim znanjem o zaštiti u digitalnom prostoru. Kampanja HT-a kombinira edukativne formate i snažne vizualne poruke, uključujući glazbeni video redateljskog dvojca Shadrinsky, u kojem poznata DJ-ica Martyna Maja (VTSS) kroz koncept digitalnih dvojnika prikazuje gubitak kontrole nad vlastitim online identitetom. Serijal kratkih videopredavanja, koji vode poznati influenceri i sama VTSS, donosi jednostavno objašnjene teme poput praćenja podataka i algoritama. Uz podršku influencera kao što su Nina Skočak, Luciano Plazibat, Hiljson Mandela, Janko Janić i Pave Elez, kampanja kulminira festivalom Beat na moru, koji se održava od 21. do 23. kolovoza na Krku. Edukativni sadržaji dostupni su besplatno na platformi ownyourworld.online te preko društvenih mreža Hrvatskog Telekoma i influencera uključenih u kampanju.