hamnet Glavne uloge imaju Paul Mescal i Jessie Buckley
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
7.12.2025., 16:00
U REŽIJI CHLOÉ ZHAO

Intimna bol povezana s nastankom besmrtnog djela

Emocionalna pozadina smrti Shakespeareova sina Hamneta

Intimna i potresna priča o smrti Shakespeareova sina koja stoji u sjeni jednog od najpoznatijih djela svjetske književnosti, “Hamleta”, osnovica je nove povijesne drame “Hamnet” u režiji oskarovke Chloé Zhao, koja se temelji na nagrađivanom romanu Maggie O’Farrell, stigla je u kina.

Film donosi emocionalnu pozadinu tragedije o smrti Shakespeareova sina Hamneta koja je, vjeruje se, oblikovala njegovo iradirajuće djelo “Hamlet” te propituje kako je taj gubitak promijenio život slavnog dramatičara i njegove obitelji. Iz vizure Shakespeareove supruge Agnes Hathaway priča prodire u slojeve braka, roditeljstva te samog stvaralaštva, povezujući intimnu bol s nastankom besmrtnog umjetničkog djela. Radnja filma usmjerena je na ljubavnu i životnu dinamiku Agnes i Williama do razornog trenutka gubitka koji će ih obilježiti zauvijek. Nagrađivani roman Maggie O’Farrell osvojio je kritiku, pa uz redateljicu Zhao upravo ona supotpisuje i scenarij za film. Glavne uloge imaju Paul Mescal i Jessie Buckley, a u ostalim su Jacobi Jupe i Emily Watson.

Nakon premijere na 52. Telluride Film Festivalu film je već osvojio više nagrada, uključujući People’s Choice Award na Toronto International Film Festivalu, Audience Award na Valladolidu, Middleburgu i Mill Valleyju te nagradu publike za najbolji film na BFI London Film Festivalu. Također, Chloé Zhao nagrađena je nagradom Vanguard na Celebration of Asian Pacific Cinema and Television, Jessie Buckley osvojila je nagradu na Mill Valley Film Festivalu.

Na Rotten Tomatoesu film ima 87 % pozitivnih recenzija, Rolling Stone ocjenjuje kako će se o Jessienoj ulozi “pričati godinama”, The Hollywood Reporter opisuje film kao “izvanredno odigranu srceparajuću priču”, a Variety navodi da je film “emocionalno sirov do boli”. “Najrazornijim filmom godine” naziva ga Vulture, Deadline ističe kako je riječ o “jedinstvenom promišljanju o tome kako život oblikuje umjetnost”, a The Guardian ga ocjenjuje “dirljivom i snažnom adaptacijom”.