Kinds of Kindness

Kinds of Kindness

13.9.2024., 07:02
PREMIJERA U CANNESU

Triptih-bajka “Kinds of Kindness”: Peta suradnja redatelja Yorgosa Lanthimosa i glumice Emme Stone

Ni godinu dana nakon izrazito uspješnog, hvaljenog i nagrađivanog filma “Uboga stvorenja” poznati grčki redatelj Yorgos Lanthimos vraća se s novim filmom “Kinds of Kindness”, u kojemu će u glavnoj ulozi, kao i u redateljevu prethodnome filmu, zaigrati britanska glumica Emma Stone.

 

Nova suradnja oskarovaca i glumice koja je za ulogu Belle u filmu “Uboga stvorenja” dobila Oscar za glavnu ulogu, njihov je peti projekt, a uz Stone u glavnoj je ulozi i Jesse Plemons, koji je za ulogu u filmu “Kind of Kindness” na ovogodišnjem filmskom festivalu u Cannesu ovjenčan nagradom za najboljeg glumca. Film je zapravo priča u tri dijela, triptih-bajka koja prati čovjeka bez izbora koji pokušava preuzeti kontrolu nad svojim životom, policajca koji je zabrinut jer se njegova supruga, koja je nestala na moru, vratila i čini se kao druga osoba, te ženu odlučnu pronaći određenu osobu s posebnom sposobnošću koja je predodređena da postane izvanredni duhovni vođa.

Kinds of Kindness

Kinds of Kindness

Novi Lanthimosov uradak svjetsku je premijeru imao na 77. filmskom festivalu u Cannesu, u svibnju ove godine, a većinom je dobio pozitivne ocjene kritike te je dosad uz ograničenu distribuciju zaradio 14,2 milijuna američkih dolara. Uz režiju Lanthimos s Efthimisom Filippouom supotpisuje i scenarij za film. U glavnim su ulogama Emma Stone, Jesse Plemons, Willem Dafoe, Margaret Qualley, Hong Chau, Joe Alwyn, Mamoudou Athie i Hunter Schafer.

Kako ističe Wendy Ide za The Guardian, iako naziv filma implicira kakvu dobrotu, film zapravo potpuno izostavlja bilo kakvu vrstu dobrote, a Lanthimos je očito opsjednut idejom potpune kontrole i podčinjavanja slobodnoj volji. Film ocjenjuje kao pomalo neobičan i dvosmislen, naglašavajući da gledatelji postaju sudionici redateljeve namjere da testira njihovu izdržljivost i strpljenje, a kritizira ga zbog dužine i izostanka emocije. Kritičar Brian Tallerico za Roger Ebert također primjećuje kako je ovaj film, čija je tema kontrola, to jest način na koji oblikuje živote ljudi, povratak Lanthimosovu ranijem, nadrealnom i mračnijem stilu.
Iako kritika ističe kako je redatelj vjerojatno imao namjeru testirati strpljenje gledatelja, što se primjerice vjerojatno odnosi (i) na scene silovanja i snimanja grupnih pornouradaka, sam redatelj je još u lipnju ove godine za Indie Wire naglasio kako mu to nije bila namjera, a postojala je i ideja o paralelnim pričama od koje je odustao jer je smatrao da bi bilo zbunjujuće tako pratiti tri priče. Na kraju su tri priče odvojene, “kako bi bilo jasno da se likovi mijenjaju, ali glumci ostaju isti”.