Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross

9.12.2025., 19:33
Promocija plus

Jesenska stagnacija u prodaji ne zabrinjava, u studenome se uvijek kupuje manje automobila

Kumulativna brojka u prvih 11 mjeseci znatno je bolja od prethodnih

Prodaja osobnih automobila, kako nas izvješćuje agencija Promocija plus, u studenome 2025. godine doživjela je u odnosu prema jednakom lanjskom mjesecu stagnaciju, točnije bila je gotovo “u volan” jednaka. Ipak za 16 komada ovogodišnji je studeni bio bolji. S druge strane, kumulativna prodaja, dakle ona na razini svih 11 mjeseci 2025. godine, znatno je bolja. Ove se godine naime dosegnulo gotovo 65 tisuća registracija novih vozila, a lani ih je bilo tek 164 više od 60 tisuća. U postocima to je velikih 7,9 posto, tako da možemo istaknuti, ma koliko je ostalo još dvadesetak dana prosinca, kako se sigurno vozi prema novom rekordu. Ne apsolutnom, jer sredina prvog desetljeća aktualnog stoljeća će po svemu sudeći i dalje, pa i još za dugo, ostati neuhvatljiva.

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Iako nije najprodavaniji brend, istaknimo kao zanimljivost da je Volkswagen u prvih 11 mjeseci dosegnuo točno - osam tisuća registracija. Što je, koliko god dobro zvučalo, jako daleko od Škodinih 8797, ali i od prvog pratitelja Opela, koji za vodećim dvojcem ima jako veliki zaostatak. Konkretno registrirao je 5811 vozila, a Renault, Suzuki još i mnogo dalje s 5150 te 4045 registracija. Drugi dio Top10 predvodi Toyota, koja je relativno blizu Suzukiju i dovoljno daleko od Dacie, no koliko god to blizu izgledalo, kako se sada čini, a ni u prosincu nisu neke “lude” brojke registracije novih automobila, poredak će ostati upravo takav. Tu su još i vrlo dobri, i vrlo blizu po prodajnim brojkama, Hyundai i KIA, dok priču o deset najboljih završava Audi. Iako je dugo vremena, nekoliko mjeseci, djelovalo kako će se do samog kraja godine biti jako velika bitka između premium dvojca, Audija i BMW-a, daljnji je razvoj, trenutno je među njima razlika 219 automobila, pokazao kako će Bavarci ipak ostati liderima drugog dijela poretka najboljih, onog od 11. do 20. mjesta, što je dakako i odgovor o konačnom poretku. Peugeot, Ford i Citroen nastavljaju taj niz drugog djela poretka, i to s vrlo malom međusobnom razlikom. No nevelike su im i prodajne brojke u studenome - Citroen je, istina, stigao do okrugle stotke, ali je zato Ford registrirao upola manje od poznatog francuskog brenda.

Mazda je za jednu jedinu registraciju prestigla Mercedes, koji je zbog toga pao na 16 poziciju. Kako pak vidimio i čujemo zahvaljujući marketinškim aktivnistima poznatog njemačkog premium brenda, stalo im je do kraja godine završiti na kojoj stepenici više.

Jako je znakovit, sa zanimljivim porukama, posljednji dio ljestvice, gdje se smjestilo tridesetak manje volumenskih ili potpuno egzotičnih marki. 

RASTE CUPRA

Ispod Mercedesa na listi naprodavanijih marki je Cupra, koja se polako približava brojci od tisuću registracija. Pozicije Geelya i Nissana su stabilne u donjem dijelu Top20, ali Seat na 20. mjestu baš i nije do sada bila pojava. Očigledno je da se hrvatski kupci, a raširena je to pojava na cijelom kontinentu, sve više odučuju za njegov dojmljivi podbrend Cupru, što sve negativnije djeluje na Seat.