epa08660553 (FILE) - A MAN truck outside of the headquarters of MAN Truck 02 May 2012 (reissued 11 September 2020). According to media reports, MAN is to cut up to 9,500 jobs in Austria and Germany. EPA/ANDREAS GEBERT GERMANY OUT *** Local Caption *** 50937848
EPA
25.11.2025., 6:47
proizvodnja seli u poljsku

Proizvođač kamiona MAN u idućih deset godina gasi 2300 radnih mjesta u Njemačkoj

Proizvođač kamiona i autobusa MAN objavio je u četvrtak da tijekom idućih deset godina namjerava ugasiti oko 2300 radnih mjesta u matičnoj Njemačkoj. Radnici neće dobiti otkaz, naglasio je glasnogovornik kompanije, već će se radna mjesta gasiti kako zaposlenici budu odlazili u mirovinu.

Najviše radnih mjesta bit će ukinuto u glavnom MAN‑ovu pogonu u Muenchenu, ukupno 1300, a tvornice u Salzgitteru i Nuernbergu izgubit će ih 600 odnosno 400. MAN se mora "prilagoditi kontinuirano slabom tržištu kamiona u Njemačkoj", rekao je glasnogovornik, dodajući da poslovanje kompanije opterećuju skupa električna energija i visoki troškovi rada te sve snažniji pritisak azijske konkurencije. "Ulazimo u fazu velikih investicija i moramo biti profitabilni kroz dulje razdoblje kako bismo proširili portfelj proizvoda", izjavio je glasnogovornik.

Sindikat radnika u metaloprerađivačkoj industriji IG Metall upozorava pak da će pogoni u Njemačkoj osjetiti posljedice izmještanja proizvodnje u novu poljsku tvornicu pod upravom MAN‑ova matičnog društva, Traton Grupe. Ti planovi ugrožavaju dugoročnu opstojnost glavnog pogona u Muenchenu, naglasila je predstavnica sindikata Sybille Wankel. "Nitko neće danas ostati bez posla, ali dugoročno odluka kompanije znači da će se kamioni MAN u budućnosti graditi u Poljskoj, a ne u Muenchenu", objasnila je Wankel.

Budu li se pak svi dijelovi kamiona proizvodili u Poljskoj i potom dopremali u Muenchen samo na sastavljanje, jasno je da će se u određenom trenutku postaviti i pitanje o zatvaranju montažnog pogona u Muenchenu, objasnila je sindikalna dužnosnica. Karina Schnur iz radničkog vijeća MAN‑a rekla je da je "zaprepaštena" ponašanjem kompanije. "Ni u jednom trenutku uprava nije bila voljna ozbiljno razgovarati o alternativama za planove o preseljenju", tvrdi Schnur, istaknuvši da predstavljaju "pljusku" za sve zaposlenike koji vrijedno rade u pogonu na jugu Njemačke.

Dužnosnik IG Metalla Horst Ott najavio je pak da će od uprave MAN‑a zahtijevati pregovore. "Eskalacija nikome neće pomoći, ali moraju znati da smo spremni i na to", poručio je Ott, ne precizirajući kakve bi mjere mogli poduzeti. IG Metall ima "pravi alat za svaki problem", rekao je sindikalni dužnosnik, a o upravi ovisi koji će upotrijebiti, zaključio je.