epa12059962 The brand new BYD Shenzhen ro-ro (roll-on/roll-off) ship, with 9,200 standard car parking slots, prepares for her maiden voyage to Brazil, after being loaded with over 7,000 BYD electric cars in Taicang City, Jiangsu Province, China, 27 April 2025 (issued 28 April 2025). BYD Shenzhen, powered by the latest technologies, is the world's largest ro-ro ship ever built. EPA/JI HAIXIN CHINA OUT
EPA
21.10.2025., 3:38
Nakon Mađarske i Turske

Novi odabir Kineza: Španjolska je favorit za novu BYD tvornicu u EU-u

Kineski proizvođač automobila BYD smatra Španjolsku favoritom u potrazi za lokacijom nove tvornice električnih vozila u Europi, rekla su dva upućena izvoza za Reuters. Španjolska je napredovala na čelo BYD-ove ljestvice kandidata zahvaljujući relativno niskim troškovima proizvodnje i zelenoj energetskoj mreži, rekao je jedan od izvora. Kineska kompanija već je objavila da traži lokaciju za treći pogon u kojem bi proizvodila vozila za europsko tržište, ali Španjolska se do sada nije spominjala među vodećim kandidatima.

BYD trenutno planira proizvoditi vozila namijenjena europskom tržištu u Mađarskoj i u Turskoj, a treći pogon donio bi mu prednost u nadmetanju s američkim Teslom. Kompanija namjerava u roku od tri godine sva električna vozila namijenjena europskom tržištu proizvoditi na Starom kontinentu i time izbjeći carine EU-a. Pogon u Mađarskoj još je u izgradnji, a izvori su za Reuters u srpnju rekli da je početak proizvodnje odgođen za sljedeću godinu. Tvornica u Turskoj trebala bi početi s radom u 2026.

Industrijska infrastruktura i jeftina električna energija čine Španjolsku idealnom lokacijom za širenje BYD‑ove europske proizvodnje, rekao je u rujnu za Reuters BYD‑ov direktor za Španjolsku i Portugal Alberto De Aza. Kompanija će objaviti odluku o novoj lokaciji u Europi do kraja godine i još razmatra i druge zemlje, upozorio je jedan od izvora, a mora pribaviti i dozvolu kineskih regulatora. Među kandidatima spominjale su se i druge zemlje, uključujući Njemačku, ali rasprava unutar kompanije iznjedrila je problem visokih troškova rada i energije. Španjolsko ministarstvo industrije i BYD odbili su za Reuters komentirati navode neimenovanih izvora.

Španjolska zauzima drugo mjesto na ljestvici vodećih europskih proizvođača automobila i u proteklim je godinama privukla ulaganja, između ostalih, njemačkog Volkswagena te kineskog Cheryja i CATL-a. Kompanije je privukao pet milijardi eura vrijedan plan koji je španjolska vlada najavila 2020. kako bi privukla ulaganja proizvođača električnih automobila i baterija.