Renault 5 Turbo
Mali superautomobil Renault 5 Turbo 3E po početnoj cijeni od 160.000 eura
Ukupno će pred kupce 1980 modela R5 Turbo 3E, isporuke se očekuju u 2027.
Uoči održanog relija Tour de Corse na Korzici svijetu se predstavio Renault 5 Turbo 3E, “minisuperautomobil” i suvremena električna reinterpretacija glasovitog Renaulta 5 Turbo i Turbo 2. Ova premijera nije odabrana slučajno, jer je prije točno 40 godina reli-pobjedu ostvario Jean Ragnotti, koji je tada bio za upravljačem Renaulta Maxi 5 Turbo.
Posjetitelji su mogli vidjeti snagu i okretnost ovog jedinstvenog električnog sportskog automobila s 555 KS kojim je upravljao Julien Saunier, koji na povijesnom Tour de Corseu sudjeluje za upravljačem Renaulta Maxi 5 Turbo. Inače u proizvodnju će 1980 primjeraka Renaulta 5 Turbo 3E, po cijeni od oko 160.000 eura. Točna cijena znat će se na dan početka prodaje. Očekuje se kako će prvi primjerci do kupaca stići 2027. godine.
Renault 5 Turbo 3E prvi je model u klasi električnih “minisuperautomobila”. Dugačak samo 4,08 metara i širok 2,03 metra, s minimalnim omjerom duljine i širine od 2,01 metra, Renault 5 Turbo 3E nadahnuće crpi iz inovativnog duha marke i sportskog nasljeđa svojih prethodnika.
Prema riječima Philippea Vareta, direktor inovacija, koncepata i projekata pri Alpine Cars, Renault 5 Turbo 3E u cijelosti zaslužuje naziv minisuperautomobila. “Tehnologije koje smo posudili od superautomobila omogućile su izvanredne performanse i užitak u vožnji. Prve vožnje potvrdile su sve naše tehničke odluke: snažni motori u kotačima, iznimna okretnost, ubrzanje koje oduzima dah. Ovaj je automobil stvoren za uzbudljivu vožnju”, rekao je Vareta.
Prototipovi Renaulta 5 Turbo 3E predstavili su se na glasovitoj dionici Notre Dame de la Serra i Montegrosso. Za upravljačem je bio Julien Saunier, Renaultov ambasador i profesionalni vozač relija s brojnim uspjesima, među kojima su nastup na reliju Alpine Elf iz 2021., povijesnom reliju Monte-Carlo iz 2022. i povijesnom Tour de Corseu iz 2024.
- Voziti Renault 5 Turbo 3E nevjerojatno je iskustvo, prava je zvjerka. Oduševilo me je ubrzanje koje ne posustaje ni pri većim brzinama, snažno i precizno kočenje te spektakularno, a opet kontrolirano driftanje. Osjećaj u vožnji potpuno je nov i uzbudljiv - rekao je Sauniert. Nakon vožnje prototipa Saunier je odmah sjeo u svoj Maxi 5 Turbo i zaputio se prema zavojitim dionicama Korzike, gdje je branio prošlogodišnju titulu.
Ovaj važan korak u razvoju Renaulta 5 Turbo 3E nastupio je samo sedam mjeseci nakon njegova predstavljanja. Većina tehničkih specifikacija sada je definirana, a proces homologacije je u tijeku. Karoserija je u cijelosti izrađena od ugljičnih vlakana i teži manje od 100 kilograma, dok ukupna masa cijelog automobila ne prelazi 1450 kg. Osim toga, vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h kraće je od 3,5 s. Zahvaljujući 800-voltnoj arhitekturi, bateriji od 70 kWh i punjaču istosmjernom strujom snage do 330 kW, punjenje od 15 do 80 % traje samo 15 minuta. Doseg prema WLTP-u iznosit će više od 400 km.
Kupci će moći odabrati povijesne boje Renaulta 5 Turbo i Turbo 2, poput crvene Rouge Grenade ili žuto-bijelo-crne kombinacije u kojoj je Renault 5 Turbo slavio na Tour de Corseu 1982. godine. Za one istančanog ukusa, na raspolaganju će biti i posebna opcija “Gentleman Driver”. Kupci će, što je posebno zanimljivo, imati priliku osobno upoznati Renaultove dizajnere te zajedno s njima osmisliti vanjski i unutarnji izgled automobila. Ukratko, moći će odabrati boje i materijale sjedala, obloga vrata, armaturne ploče i brojnih drugih elemenata: tako personaliziran, Renault 5 Turbo 3E bit će potpuno jedinstven i samo njihov.