Bolid riječkih studenata
Studenti dizajnirali i izradili električni bolid koji jurne od 0 do 100 kilometara na sat za 4,3 sekunde
Električni bolid u cijelosti je djelo riječkih studenata, jurne od 0 do 100 kilometara na sat za 4,3 sekunde i težak je 250 kg
Elektromotor od 80 kilovata, tj. 110 konjskih snaga, ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat za 4,3 sekunde, maksimalna brzina 110 km/h, 250 kilograma mase, 700 njutnmetara potisne sile - to su performanse prvog električnog bolida koji je u cijelosti djelo ruku studenata riječkog sveučilišta.
Okupljeni u udruzi RiTeh Racing Team, riječki studenti, ukupno njih pedesetak, sudjelovali su u izradi impresivnog vozila koje je predstavljeno na Korzu, zainteresiravši brojne sugrađane čiju je pažnju zaplijenila crno-zelena formula kodnog imena RRCe. Nakon pomnih priprema i završnih testova bolidom je na Trgu 128. brigade napravljen i đir, čime su se Riječani uvjerili da jurilica pred njihovim očima ne pripada isključivo kategoriji "za lijepo vidjeti".
Električni iskorak
Nakon što je od 2007. godine, otkako RiTeh Racing Team postoji, u njihovim radionicama izrađeno i predstavljeno sedam bolida upogonjenih motorom s unutarnjim izgaranjem, trenutna generacija studenata odlučila je uzeti stvari u svoje ruke i napraviti električni iskorak na ponos svih uključenih.
- Ovo je prva električna formula na Tehničkom fakultetu u Rijeci. Najveći izazov s kojim smo se susreli prilikom prelaska na električni pogon bio je, naravno, dizajniranje svih tih električnih sustava. To je vrlo složen i zahtjevan proces, a nama je ovo prvi put da smo radili na takvom projektu. Kao voditelju šasije i ovjesa, osobito mi je bilo zahtjevno uklopiti sve sustave u bolid, a istovremeno osmisliti i složiti ostale dijelove šasije, kako bi vozilo imalo pogon i prijenos - kazao je Filip Težak, voditelj šasije i ovjesa iz RiTeh Racing Teama.
Težak je zahvalio Fakultetu, Sveučilištu i brojnim sponzorima koji su im pomogli pri financiranju i izradi bolida.
- Planovi za izradu električnog vozila postoje već nekoliko godina, a na ovom vozilu radimo posljednjih godinu dana, tj. od rujna prošle godine. Većina studenata koji su radili na izradi vozila su s Tehničkog fakulteta, a u udruzi nas ima i s politehnike, ekonomije, prava, medicine. Bolid se slagao u garaži na Tehničkom fakultetu i u Torpedu, oko 90 posto projekta smo napravili sami. Dizajnirali smo sve električne sustave što je bilo posebno zahtjevno, osmislili smo i složili sve dijelove šasije i fizički uklopili sve sustave u bolid što nam je jedno od najvećih postignuća. Jedino smo gume i baterijski BMS inverter kupili - kazao je Težak.
Riječkim studentima dodatno je bilo izazovno dizajnirati sustav hlađenja, kako bi se mogli učinkovito hladiti ključni dijelovi, poput baterije i invertera.
- Najveća tehnološka inovacija ovog bolida svakako je to što je riječ o prvoj električnoj formuli u Rijeci. Kao što sam spomenuo, dizajniranje kompleksnih električnih sustava koje ova formula koristi bilo je posebno zahtjevno. Jedno od najvećih postignuća bilo je sastaviti cijeli bolid tako da zadovoljava sve stavke pravilnika i da se svi sustavi fizički uklope unutar vozila - istaknuo je.
Međunarodno natjecanje
Uz Težaka, za inicijativu, projekt i njegovu realizaciju najzaslužniji su voditelj RiTeh Racing Teama Petar Cerin, Gabrijel Vincek, Matej Paulinić i drugi elektrotehničari s riječkog sveučilišta koji će rezultate svoga rada uskoro imati priliku predstaviti i stručnom dijelu javnosti. Naime, bolid RRCe idućeg će mjeseca otputovati u Mičevac, nadomak Velike Gorice, na poligon tvrtke Bugatti Rimac gdje se od 11. do 16. kolovoza održava višednevni natjecateljski sajam Formula Student Alpe Adria koji će okupiti brojne mlade elektrotehničare i automoto entuzijaste.
- Ovaj bolid golem je i složen projekt za nas kao studente. Još uvijek učimo i svaki je ovakav izazov za nas veliko iskustvo - otkrio je Težak.
Osim električnih bolida koji su izradili studenti s riječkog, zagrebačkog i splitskog sveučilišta, na natjecanju će se prezentirati oko 60 studentskih projekata iz više od 25 zemalja.
- Bolid se slagao u garaži na Tehničkom fakultetu i u Torpedu, oko 90 posto projekta smo napravili sami. Dizajnirali smo sve električne sustave, što je bilo posebno zahtjevno, osmislili smo i složili sve dijelove šasije i fizički uklopili sve sustave u bolid što nam je jedno od najvećih postignuća. Jedino smo gume i baterijski BMS inverter kupili - rekao je Filip Težak.