Glas Slavonije
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
Bugatti Tourbillion
USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
29.7.2025., 7:00
Milan Bugarić
HIBRIDNA ARHITEKTURA I DIZAJN

Bugatti Tourbillon nastaje na Rimac kampusu u Hrvatskoj

U Svetoj Nedelji nastaju prototipovi i testira se najnaprednija tehnologija

Svaki Bugatti pažljivo je uravnotežena kompozicija u kojoj su dizajn, performanse i inovacije pomno usklađeni kako bi stvorili nešto veće od zbroja svojih dijelova. U modelu Tourbillon ovaj pristup doveden je dalje nego ikad prije. Deveta epizoda dokumentarne serije "Bugatti: Novo doba", sada dostupna na YouTubeu, istražuje arhitekturu ovog hiperautomobila. To nije samo priča o inženjerstvu već i o promišljenoj arhitekturi i aerodinamičkoj namjeri, gdje svaki element ima svoju ulogu u postizanju izvanrednih performansi Tourbillona.

Posljednje dvije epizode snimljene su na Rimac kampusu u Svetoj Nedjelji, gdje se razvijaju svi Bugatti Rimac automobili, modeli obaju brenda. Upravo ondje nastaju prototipovi, proizvode se ključne komponente za serijsku proizvodnju i testira se najnaprednija tehnologija današnjice.

Bugatti Tourbillon predstavlja novu eru u automobilskoj industriji, koja spaja ekstremne performanse, inovativnu hibridnu arhitekturu i vrhunski dizajn. Iako se završna montaža odvija u Molsheimu u Francuskoj, razvoj Tourbillona nalazi se upravo u Hrvatskoj.

U središtu novog modela je potpuno novi koncept pogonskog sklopa. Legendarni W16 motor zamijenjen je kompaktnijom konfiguracijom s V16 motorom pod kutom, dva prednja elektromotora, baterijom i mjenjačem smještenim straga. Time se prvi put u Bugattijevu vozilu prednja i stražnja osovina ne povezuju mehanički, što omogućuje neovisno upravljanje i povećava ukupnu učinkovitost.

Zahvaljujući ovoj arhitekturi Tourbillon je dobio najduži stražnji difuzor u povijesti brenda, dvostruko duži od onoga u Chironu. Osim što osigurava izniman potisak uz minimalan otpor zraka, difuzor služi i kao strukturirani apsorber sudara, zamjenjujući klasični čelični odbojnik i otvarajući prostor za aerodinamički savršen dizajn stražnjeg kraja. Još jedna svjetska premijera su 3D printani ovjesni elementi optimizirani s pomoću umjetne inteligencije, prvi takve vrste. Izrađeni u obliku krila, lagani su, izuzetno čvrsti i aktivno pridonose aerodinamičkim performansama.

PRAVI MOSTRUM ISPOD HAUBE

Pogonski sklop Bugatti Tourbilliona je potpuno novi 8,3-litreni atmosferski V16 motor – projektiran uz pomoć Coswortha – uparen s prednjom e-osovinom s dva elektromotora i jednim elektromotorom postavljenim na stražnjoj osovini. Ukupno snaga je 1800 KS od čega 1000 iz samog ICE motora i 800 KS iz elektromotora. Brutalna je to snaga koja dolazi na cestu.

#Bugatti Tourbillion#Rimac Automobili#Bugatti
Povezani članci
Nevera R nadmašila je svaki dosadašnji rekord u performansama koji je postavila standardna Nevera, i tako postavila nove granice u automobilskoj industriji.
POSTAVILA NOVE GRANICE ZA INDUSTRIJU
/Galerija/ Rimčeva Nevera još jednom pokazala svoje zube
Rimac Nevera R na testu kod Top Geara: Hiperautomobil koji prkosi zakonima fizike i tržišta
zvijezda novog videa
Rimac Nevera R na testu kod Top Geara: Hiperautomobil koji prkosi zakonima fizike i tržišta
Bugatti Rimac otvorio njemačku podružnicu
Novi Bugatti dizajn studio u Berlinu
×