
U ritmu rekorda, auti na putu prema ljetu
Prodaja je u odnosu prema svibnju lani veća za 250 automobila, a razdoblje je rekordno i u kumulativnom smislu. Pada broj strujića
Ne značajno, ali da, i dalje rekordno: bio bi to najkraći rezime prodaje osobnih automobila u Hrvatskoj, koji nam prenose rezultati što ih bilježi agencija Promocija plus. Konkretno, ovogodišnjeg je svibnja prodano 250 automobila više nego istog lanjskog mjeseca, no to je u postotnom smislu samo tri posto. Kumulativna je razlika znatno veća, gotovo dvije tisuće vozila, ili 6,24 posto, što nam jasno daje do znanja da se opet krećemo rekordno godinom. Iako tako nije izgledalo u prvom kvartalu, kad se praktično vodila mrtva utrka, nastavak godine ipak pokazuje želju za još jednim obaranjem rekorda, s projekcijom sve tamo do 70 tisuća novoregistriranih automobila.
Iako je zadržala vodstvo, Škoda je ipak u svibnju bila nešto lošija od Volkswagena. Konkretno, VW je registrirao 1188 vozila sa svojom značkom, a Škoda se zaustavila na 1118 primjeraka. S obzirom na to da se Renault, iako je i on poslovao znatno bolje od ostalih, morao zadovoljiti sa 713 vozila, nakon prvih pet mjeseci zaostao je za vodećim dvojcem.
Rentani auti
Navedeni se trio izdvojio, a između jako dobrog Suzukija na četvrtoj poziciji i Toyote na sedmoj razlika je manja i svakako nudi brojne promjene na razini konačnog poretka. Između njih su se smjestili još Dacia i Opel, koji je pak zabilježio jako dobar svibanj - automobilima sa znakom popularne munje realizirao je prodaju od gotovo 800 automobila i tako u tom lijepom mjesecu zauzeo čak treću poziciju. Da, jasno je da su to plodovi dobre suradnje s rent-a-car kompanijama, no i to treba postići, tako da se dobra prodaja, bez obzira kome, itekako broji kao - uspjeh.
Na samom kraju Top10 ljestvice je korejski dvojac KIA-Hyundai, uostalom ista je to i korporacija, a deseti je, što je također već postao standard, Audi.
Vrlo je zanimljiv i drugi dio poretka, plasman do 20. mjesta. Svibanj - jako dobar mjesec za BMW i Ford. Posebno je zanimljiv bavarski okršaj jer je ekipa iz Münchena konkurenciji iz Ingolstata došla na samo 39 registrcija zaostatka. Moguć je, dakle, povijesni ulazak BMW-a na Top10, što se na razini polugodišnje prodaje nije nikada dogodilo. Ford je dobar jer je očito "zarentao" brojke, a Peugeot i Citroen također su bili dobri, ali ne toliko da se pojave kao kandidati za prvu ligu prodaje automobila u Hrvatskoj.
Mercedes i Mazda polako posustaju, ali zato Cupri ide sve bolje. Njoj su vrlo slični Volvo i Nissan, Seat se vratio zahvaljujući velikoj svibanjskoj isporuci, te je tako gurnuo Geely na 21. mjesto. On ujedno predvodi kineski trojac - uz MG i Forthing.
Stabilan ritam
Od ostalih pojedinosti primjetno je buđenje Fiata, koji se uspeo do 29. pozicije, nastavi li tako, ključ je dakako u Pandi, mogao bi i mnogo bolje. Odmah do njega je Alfa Romeo, svakako je zanimljivo, da je i BYD, jedna od najmoćnijih i najambicioznijih kineskih automobilskih kompanija, također u rastućoj poziciji.
Kod modela jako zanimljivo. Na samom vrhu su Škoda Octavia i Renault Clio, a vrlo su im blizu Volkswagen T-Cross te Opel Corsa i Renault Captur. Istaknimo i to da je od dvadeset najprodavanijih čak njih 12 crossoverovskog kroja, a nekad vrlo traženi klasični kompakti svedeni su uglavnom na Octaviju, Golf i još jednu Škodu - Scalu, koja se smjestila na 19. poziciju. Idemo li dalje s drugim dijelom Top10, dolazimo do Suzuki Vitare, Dacie Duster i Suzukija SX4. Priču o najprodavanijim modelima zatvaraju Volkswagen Tiguan i Škoda Kodiaq.
Dacia Sandero, Citroen C3, Suzuki Swift, Škoda Kamiq i Opel Mokka zatvarju prvih 15 pozicija, a na samom su kraju još Volkswagen Golf, Kia Stonic, Ford Kuga, Škoda Scala i Toyota Yaris Cross.
Stabilan ritam, uobičajen, a nove odgovore o realnosti domaćeg automobilskog tržišta dat će nam lipanj. U njemu se polako gase rent-a-car registracije, a prije ljetnog odmora, pa i zbog odlaska na godišnje ili neke dulje automobilske ture, lipanj je mjesec u kojem se “obični” kupci pojavljuju u naglašenijem broju.