
Proizvođači sa Zapada kaskaju za divovima iz Azije
Veliki zapadni proizvođači automobila, uključujući i njemačke divove, opasno zaostaju za azijskom konkurencijom, a neki bi na duži rok mogli biti prisiljeni i staviti ključ u bravu, pokazalo je istraživanje konzultantske tvrtke EY. Proizvođači automobila zapali su u krizu koja bi se ove godine trebala produbiti i mogla bi dovesti u pitanje kompletan poslovni model pojedinih tvrtki, rekao je stručnjak EY-a za automobilsku industriju Constantin Gall. "Konkurencija u industriji trenutno je brutalna", naglašava stručnjak EY-a.
Poslovni rezultati 20 vodećih svjetskih proizvođača automobila u prvom tromjesečju upućuju na slabiji prihod i dobit njemačkih i američkih proizvođača automobila. Azijske tvrtke, pogotovo kineske, zabilježile su pak golemo poboljšanje, utvrdili su u EY-u, istaknuvši da čak pet od šest najprofitabilnijih proizvođača automobila ima sjedište u Aziji. Njemačkim tvrtkama probleme zadaju slaba potražnja, visoki troškovi i spor prelazak na električna vozila. Njihov se udio u kineskom tržištu istodobno smanjuje jer ih istiskuju domaći proizvođači. Situacija se dodatno zaoštrila zbog napetosti na američkom tržištu. Washington je u travnju uveo 25-postotne carine na uvoz automobila, koje bi mogle prouzročiti milijarde gubitaka na obje strane Atlantika.