Željko Karalić
10.6.2025., 08:00
ATH Moto Croatia

KTM, GasGas, CFMoto i Husqvarna u Osijeku

Na kraću vožnju odvezli smo zanimljiv adventure model CFMoto 800MT-X, poželjan izvan asfalta i s tankom od čak 22,5 litara

U prošli četvrtak na adresi Sv. Leopolda Bogdana Mandića 54 (iza Avenue Malla – bivša Panonija) otvoren je motosalon ATH Moto Osijek, koji je logični nastavak širenja maloprodajne mreže tri europska i kineskog brenda. U salonu su osim motocikala izloženi i sve popularniji quadovi, odnosno radni strojevi kineske tvrtke CFMoto, koja je vodeći proizvođač četverocikala u svijetu. Uz radne strojeve u ponudi su i vozila koja se mogu koristiti na teško prohodnim terenima. Osim dvokotača i četverokotača u ponudi je oprema za motocikle i vozače.

Naše zanimanje privukli su motocikli, te smo na kraću vožnju odvezli vrlo zanimljiv adventure model CFMoto 800MT-X. Da budemo jasni, taj model, da nema svjetla, pokazivače smjera i ostale elemente potrebne za legalnu vožnju cestom, bio bi pravi veliki hard enduro. Prednji kotač od 21 cola i stražnji od 18 cola s terenskim gumama, ovjes podesiv po svim parametrima hoda 23 cm i visinom sjedala od 870 mm, čini ga poželjnim na cestama bez asfalta. Nadalje, spremnik od 22,5 litara opravdava terenski karakter jer na takvim putovima benzinska postaja može biti rijetkost. Motor je sirov i mehanički, što je tipično za podrijetlo, iz KTM-ove palete paralelnih twinova, i nudi više nego dovoljno snage i okretnog momenta za svoju namjenu. MT-X 800 dolazi s tempomatom, (izvrsnim) dvosmjernim quickshifterom, nadzorom tlaka u gumama, tri mape rada motora i impresivnim 7-inčnim vertikalnim TFT zaslonom. Uz to nudi i povezivanje pametnih telefona, šestosni IMU za ABS u zavojima i kontrolu proklizavanja. Kontrola proklizavanja može se isključiti, a ABS se može deaktivirati na stražnjem kotaču. Nažalost, premalo je bilo vremena kako bismo upoznali sigurno zanimljiv motocikl u detalje. Suparnici su (iz iste obitelji KTM 890 Adventue, Husqvarna Norden 901) Yamaha Tenere 700, Triumph Tiger 900 Rally Pro i kineski Voge 900 DSX. Cijena je više nego prihvatljivih 9990 eura.

S Husqvarnom 801 Svartpilen najmanje smo se družili (zbog velike vrućine) ali "crna strijela" nas je oduševila posebno privlačnim dizajnom, koji je na tragu skandinavske "manje je više" škole industrijskog oblikovanja. Dvocilindrični 801 pun je pogodak za nišu naked motocikala srednje kategorije. Ističe se sam po sebi, a prepoznatljivo kružno prednje svjetlo Husqvarne dopunjuje njegov decentni izgled. Svartpilen ima lijevane aluminijske kotače, opremljene Pirelli MT60 RS gumama, koje naglašavaju robusni imidž gradskog motocikla, u čijem je okviru isti agregat kao i kod 800 MT-X (obiteljsko nasljeđe). Motocikl je oplemenjen WP ogibljenjem, a masu od samo 181 kg zaustavljaju radijalno postavljene čeljusti na prednjem kraju s diskovima promjera 300 mm. Straga je jedan disk dijametra 240 mm. Zanimljivo je da tvornički postavljeni modovi vožnje osim tri uobičajena (Rain, Street i Sport) nude i Dynamic način, koji omogućuje individualno podešavanje elektroničkih asistencija vožnje.

Više informacija moguće je dobiti od ljubaznog osoblja prodajnog salona, a tehničke karakteristike dostupne su na službenim internetskim stranicama. 

CFMoto 700 MT

Kratko smo vozili još CFMoto 700MT, koji je dobro poznat hrvatskom tržištu. Deklariranih 67 KS i vrlo ugodan položaj sjedenja, dobro podstavljeno (i grijano) sjedalo i veliki spremnik goriva zadovoljit će potrebe za opuštenim izletima ili putovanjima u dvoje. Masa od 240 kg ne pomaže u dinamici i otežava manevriranje u mjestu, ali nakon kretanja sve postaje lakše i bolje upravljivo. Zanimljiv je i TFT, koji nudi pregršt informacija o svemu što je bitno za motor i vozača. Cijena od 7490 eura čini se dobrom za omjer uloženo - dobiveno.