Broj poginulih vozača motocikala je prevelik
Sva tri vozača motocikla poginula tijekom vikenda stradala su zbog vlastite krivnje - jurnjave, zabrane vožnje, nenošenja kacige...
O ovome problemu pisali smo nedavno, a nakon crnog prometnog vikenda moramo pisati opet. U nepuna dva dana hrvatske su prometnice - u Vinkovcima, kod Koprivnice i Sesveta, uzele život tri motociklista. Sve tri nesreće skrivili su vozači motocikala, u dvije je krivnja bila direktna, a u jednoj podijeljena (krivnja je i na vozačici automobila).
Na istočnoj obilaznici Vinkovaca u nedjelju je poginuo 72-godišnjak. Policijska je istraga pokazala da je do nesreće došlo oko 9.05. Vozeći motocikl Honda vinkovačkih registracija obilaznicom iz smjera Mirkovaca prema raskrižju državnih cesta D-55 i D-46 te Ulice Hrvoja Vukčića Hrvatinića, 72-godišnjak je, iako je pred sobom imao punu uzdužnu razdjelnu crtu, počeo pretjecati Audi županjskih registracija kojim je upravljao 30-godišnjak. Nakon obilaženja, po izlasku iz desnog zavoja, 72-godišnjak je motociklom sišao s kolnika, te lijevom bočnom stranom motocikla udario u ogradu. Motociklist je pao s motocikla preko odbojne ograde na travu uz obilaznicu, a motocikl se zaustavio na kolniku. Od zadobivenih ozljeda preminuo je na mjestu nesreće. Naložena je obdukcija tijela, a motocikl će se vještačiti radi utvrđivanja okolnosti nastanka nesreće.
U subotu oko 23 sata u Vlaislavu, u Koprivničko-križevačkoj županiji, 55-godišnja vozačica automobila pri skretanju ulijevo na kolni ulaz nije propustila motocikl kojim je iz suprotnog smjera upravljao 25-godišnjak, krećući se nepropisnom brzinom, te je došlo do udara motocikla u automobil. Motociklist je upravljao neregistriranim i neosiguranim motociklom prije položenog vozačkog ispita i unatoč tome što mu je zbog prekršajnih bodova ukinuta vozačka dozvola. Kaciga koju je nosio nije bila homologirana ni pravilno pričvršćena. Motociklist je poginuo na mjestu nesreće, a vozačica automobila lakše je ozlijeđena.
U subotu oko 22.10 na području Sesveta, u mjestu Đurđekovec, smrtno je stradao još jedan motociklist. Kako doznajemo iz zagrebačke policije, 42-godišnjak je upravljao motociklom Yamaha bez položenog vozačkog ispita za A-kategoriju i nije imao na glavi zaštitnu kacigu. Kretao se ulicom Lušci u smjeru sjeverozapada. Ulaskom u lijevi zavoj nije prilagodio brzinu vozila stanju ceste, zbog čega je izgubio nadzor nad motociklom i u nekontroliranom kretanju sletio s kolnika. Motociklist je preminuo na mjestu nesreće.
Tri pogibije, tri krivnje na motociklistima. Usto, posljednjih mjeseci bilo je još stradavanja motociklista, ali je krivnja bila na vozačima drugih vozila. Što učiniti da bi se ove crne brojke smanjile, upitali smo Mirka Vukotića, nekadašnjeg dugogodišnjeg novinara i urednika Glasa Slavonije, specijaliziranog za sve teme iz automobilskog i motociklističkog svijeta, a sada tajnika u Auto-moto klubu Slavonac. I sam je motociklom prešao na stotine tisuća kilometara, pa mu je tema stradavanja motociklista itetkako poznata.
- Puno je tu elemenata koji dovode do stradavanja motociklista. Mač ima dvije oštrice, pa motociklisti moraju postati svjesni da nisu sami na cesti, nego moraju predviđati promet i što će to drugi vozači napraviti. Prvo, trebaju poštovati prometna pravila, drugo, trebaju biti vidljivi na cesti. Sada je u trendu crna odjeća, a to nije dobro, jer je neuočljiva drugim vozačima. Treba imati što više "fluo" boje, koje nema u prirodi - kaže Vukotić, dodajući da su problemi i svjetla drugih vozača, što motociklista, koji je uska silueta na cesti, dodatno čini nevidljivim.
- Nerijetko sam vozio s upaljenim dugim svjetlima danju, pa kada bi mi vozač auta iz suprotnog smjera blicnuo, to bi bilo dobro, znam da me je vidio - kaže Vukotić, dodajući da je bespredmetno razgovarati o vožnji pod zabranom ili bez položenog ispita A-kategorije, kao u navedenim nesrećama kod Koprivnice i Sesveta. Tu je bahatost tih vozača i ignoriranje prometnih pravila dovelo do njihova smrtnog stradavanja.