50 godina VW Pola

50 godina VW Pola

6.5.2025., 09:00
Legenda

VW Polo, mali veliki auto navršio je 50 godina. U šest generacija prodano ih je više od 20 milijuna

Volkswagen je početkom svibnja 1975. započeo s lansiranjem Pola na tržište.

Malen izvana. Velik iznutra. Bio je to slogan kojim je Volkswagen prije 50 godina reklamirao svoj tada najnoviji proizvod - Polo. Kada je mali automobil stigao na tržište početkom svibnja 1975., nitko nije očekivao da će iznimno kompaktno vozilo s dvoja vrata postati bestseler - i na nacionalnoj i na međunarodnoj razini, kroz šest generacija, s nizom prestižnih nagrada, više od 20 milijuna prodanih primjeraka i kao pionir u segmentu kompaktnih automobila.

Polo 1975.

Polo 1975.

START U OŽUJKU 1975. U WOLFSBURGU

Serijska proizvodnja prve generacije Pola započela je u ožujku 1975. u Volkswagenovu sjedištu u Wolfsburgu, gdje je do 1981. godine proizvedeno 1,1 milijun primjeraka. Kako je model stjecao sve veće značenje, proizvodnja se proširila i na druge lokacije diljem svijeta, uključujući Španjolsku, Argentinu, Južnu Afriku, Sloveniju, Kinu, Brazil i Indiju. S više od 20 milijuna proizvedenih primjeraka Polo je jedan od najuspješnijih malih kompaktnih automobila na svijetu. Volkswagen Polo će u 2025. godini biti dodatno opremljen.

Polo I - Prvi Polo predstavljen je u ožujku 1975. na sajmu u Ženevi kao jednostavno opremljeni model s dvoja vrata u usporedbi s modelom Audi 50 na kojem je tehnički bio temeljen i koji se paralelno nudio pod markom Audi. Polo je u početku bio dostupan s motorom snage 29 kW (40 KS) i oduševio je izvrsnim omjerom cijene i kvalitete te visokom uporabnom vrijednošću. S dužinom od 3,50 metara nudio je prostor za četiri osobe i prtljagu. Izvorna verzija proizvodila se do 1978., a redizajnirana do 1981. Ukupno je proizvedeno više od 1,1 milijun primjeraka, uključujući i limuzinsku verziju Derby s prostranim prtljažnikom (1977.–1981.).

Polo II - U rujnu 1981. stiže druga generacija s potpuno novim dizajnom karoserije, koja je narasla na 3,66 metara. Kockasta verzija bila je mali karavan s dvoja vrata i izdašnim prostorom. Već godinu dana poslije uslijedila je coupé verzija sa snažnijim benzinskim motorima. Godine 1987. predstavljena je limitirana izvedba Polo Coupé GT40 sa snagom od 85 kW (115 KS), tada najsnažnija verzija. Iste godine uvedena je i najštedljivija varijanta - dizelski motor od 33 kW (45 KS). Polo II proizvodio se 13 godina, a prodano je više od 2,7 milijuna primjeraka.

Polo III - Treća potpuno redizajnirana generacija stigla je 1994., s novom karoserijom, šasijom i motorima. Prvi put bio je dostupan i s pet vrata. Uvedeni su i moderni sigurnosni sustavi poput zračnih jastuka, zatezača pojaseva i ABS-a. Godine1995. predstavljen je jedan od najupečatljivijih modela - šareni Polo Harlekin s modularno kombiniranim bojama. Od 1997. dostupan je bio i kao karavan. Godine 1998. pojavila se i limitirana serija Polo GTI sa 92 kW (125 KS), prvi put s legendarnim GTI oznakama. Ukupno je proizvedeno 3,5 milijuna primjeraka.

Polo IV - Četvrta generacija predstavljena je 2001. s novim dizajnom i prepoznatljivim četverostrukim staklenim prednjim svjetlima. Bila je 15 cm dulja i 5 cm šira od prethodnika, s prtljažnikom od 1030 litara uz preklopljena stražnja sjedala. Novi motori, uključujući trocilindrične i snažne turbo punjene verzije, donijeli su više snage. Sigurnosna oprema poput prednjih i bočnih zračnih jastuka, servoupravljača i ABS-a postala je standard. Polo GTI sa 110 kW (150 KS) stigao je 2006., zajedno s CrossPolom s robusnim off-road izgledom i Polo BlueMotionom sa samo 99 g/km CO2emisije. Ukupno je proizvedeno 4,1 milijun primjeraka četvrte generacije.

Polo V - Peta generacija koja je premijerno predstavljena u ožujku 2009. narasla je na gotovo četiri metra dužine. Pet novih motora dopunilo je ponudu, uključujući štedljivi Polo BlueMotion (3,3 l/100 km prosječne potrošnje). Sportski Polo GTI ponovno je postao dio ponude, a prvi put predstavljen je i Polo R WRC Street sa 162 kW (220 KS), najbrži serijski Polo do tada koji je donio WRC uzbuđenje na cestu. Volkswagen je između 2009. i 2017. prodao ukupno 6,3 milijuna primjeraka Pola V.

Polo VI – Šesta generacija, predstavljena 2017., prvi se put temeljila na modularnoj poprečnoj platformi (MQB), što je omogućilo brojne opcionalne značajke iz viših klasa. Uključivala je sustav automatskog kočenja u nuždi (Front Assist) s prepoznavanjem pješaka, sustav za promjenu trake s nadzorom mrtvog kuta i prilagodljivi tempomat (ACC). Polo je narastao za 81 mm u dužinu, a prtljažnik sada nudi 351 litru. Model iz 2021. osvježen je novim dizajnom, opcijskim IQ.LIGHT LED Matrix svjetlima i sustavima pomoći poput IQ.DRIVE Travel Assist. Digitalizirana unutrašnjost nudi zaslone do 25 cm te značajke poput bežičnog punjenja i App Connecta. Novi Polo GTI s 2.0 litrenim turbobenzinskim motorom i snagom od 152 kW (207 KS) predstavljen je u ljeto 2021., a 2023. debitirao je limitirani Polo GTI Edition 252 povodom 25. godišnjice GTI modela. Do danas je proizvedeno više od 2,5 milijuna primjeraka Pola VI.