
Kineske marke zbog carina u EU-u više prodaju plug-in hibride
Kineski BYD i Chery prodaju u Europskoj uniji više plug-in hibrida kako bi izbjegli carine na uvoz električnih automobila, pokazali su podaci istraživačke tvrtke Rho Motion. Europska komisija uvela je u listopadu prošle godine dodatne carine na uvoz električnih vozila iz Kine, zbog, kako su naveli, "nepoštenih subvencija" proizvođačima. Peking je pak naznačio da bi mogao odgovoriti podizanjem carina na benzinske limuzine i sportske terence s motorima obujma većeg od 2,5 litara. Carine na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini kreću se u rasponu od 7,8 do 35,3 posto, a na snazi bi trebale ostati do raspuštanja sadašnjeg saziva Europskog parlamenta u 2029. Najviše carinske stope predviđene su za električna vozila na baterije. BYD-ovi električni automobili podliježu tako u EU-u carinama od 27,5 posto, a plug-in hibridi od 10 posto. To znači da cijena električnog modela na baterije Atto 3 u Njemačkoj raste za 10.275 eura, a plug-in hibrida Seal za samo 3999 eura, izračunali su u Rho Motionu. U takvim su uvjetima kineski proizvođači prilagodili izvoznu strategiju i prebacili težište na plug-in hibride. U ožujku su tako BYD i Chery u EU prodali 3269, odnosno 757 plug-in hibridnih vozila. Još u srpnju 2024. prodaja im je bila gotovo zanemariva, pokazalo je istraživanje Rho Motiona.