Kineske prodavnice automobila otvaraju se u Rusiji rekordnom brzinom. Od početka godine broj auto salona koje prodaju vozila iz Kine povećao se sa 300 na 936 u više ruskih gradova."Ruski prodavci automobila nikada nisu zabilježili tako brz rast broja prodavaca automobila iz Kine kao ove jeseni", rekli su dileri napominjući da je od jula do novembra otvoreno 185 salona, navodi se u izvještaju časopisa "Pronađi auto", prenose "RIA Novosti".Vodeći brend među novim dilerima bio je "Ekid" sa 48 radnji. Otvoreno je i 47 novih franšiza brenda "Omoda", dok je "Čeri" sada vodeći kineski brend sa 167 dilera u Rusiji."Gili" je takođe povećao broj prodavaca automobila za trećinu u prvih 10 mjeseci, sa 44 nova otvaranja, čime je ukupan broj prodajnih salona kompanije u Rusiji dostigao 133."Među ostalim kineskim proizvođačima koji nisu ušli u prvih 10, treba pomenuti, novi brendovi "Voja" i "Skivel", koji su ove jeseni već otvorili tri nove prodavnice, kao i GAK sa jednim novim prodajnim mjestom", navodi se u izvještaju.Popularnost kineskih automobila u Rusiji raste poslije odlaska evropskih, američkih i japanskih brendova sa tog tržišta. Mnogim proizvođačima automobila bilo je teško da nastave sa radom u zemlji zbog logističkih poremećaja koji su nastali uvođenjem zapadnih sankcija, nakon što su obustavljene isporuke automobila i rezervnih dijelova Rusiji, prenosi "AutoBlog".
6.5.2025., 06:05
Zbog carina

Kineske marke zbog carina u EU-u više prodaju plug-in hibride

Kineski BYD i Chery prodaju u Europskoj uniji više plug-in hibrida kako bi izbjegli carine na uvoz električnih automobila, pokazali su podaci istraživačke tvrtke Rho Motion. Europska komisija uvela je u listopadu prošle godine dodatne carine na uvoz električnih vozila iz Kine, zbog, kako su naveli, "nepoštenih subvencija" proizvođačima. Peking je pak naznačio da bi mogao odgovoriti podizanjem carina na benzinske limuzine i sportske terence s motorima obujma većeg od 2,5 litara. Carine na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini kreću se u rasponu od 7,8 do 35,3 posto, a na snazi bi trebale ostati do raspuštanja sadašnjeg saziva Europskog parlamenta u 2029. Najviše carinske stope predviđene su za električna vozila na baterije. BYD-ovi električni automobili podliježu tako u EU-u carinama od 27,5 posto, a plug-in hibridi od 10 posto. To znači da cijena električnog modela na baterije Atto 3 u Njemačkoj raste za 10.275 eura, a plug-in hibrida Seal za samo 3999 eura, izračunali su u Rho Motionu. U takvim su uvjetima kineski proizvođači prilagodili izvoznu strategiju i prebacili težište na plug-in hibride. U ožujku su tako BYD i Chery u EU prodali 3269, odnosno 757 plug-in hibridnih vozila. Još u srpnju 2024. prodaja im je bila gotovo zanemariva, pokazalo je istraživanje Rho Motiona.