Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross

11.2.2025., 07:00
I dalje dominacija VW grupe

Volkswagen je prvi, a Škoda druga po broju prodanih vozila u siječnju

, obje su marke kupcima isporučile više od 500 auta

Statistika broja prodanih novih automobila, koju nam svakoga mjeseca isporučuje agencija Promocija plus, zna biti zanimljiva. Prvo smo pomislili da je pogreška u pitanju, no nije bila, u siječnju je prodan 4461 automobil, identično kao i u siječnju 2023! Što se tiče marki automobila, ništa novo, lider je i dalje Volkswagen grupa, na prvom je mjestu Volkswagen, koji je kupcima isporučio 548 auta, a druga je marka iz iste grupacije - Škoda, koja je kupcima isporučila 529 vozila.

Iza vladara hrvatskog automobilskog tržišta u siječnju se smjestio Suzuki sa 344 prodanih vozila, a četvrta je Dacia (308). Opel se pozicionirao na peto mjesto (286), a više od 200 automobila u siječnju prodali su još Toyota (269), Hyundai (252), Renault (239) te Kia (230). Razloga za brigu imaju u Seatu, koji je u siječnju prodao 27 auta, za razliku od siječnja 2023. godine, kada je kupcima otišlo 106 automobila. Na popisu marki pojavila su se dva nova igrača (nije ih bilo u siječnju 2023.). Oba su Kinezi - Forthing je prodao 15, a Lynk&Co 10 automobila. Od egzotike izdvajamo Bentley, koji je prodao tri automobila u Hrvatskoj (u siječnju 2023. samo jedan).

Što se tiče modela, najprodavaniji je Volkswagenov T-Cross, kojeg je prodano 263 komada. To je enormno povećanje u odnosu prema siječnju 2023., kada su put do kupaca pronašla samo 32 VW T-Crossa. Drugo mjesto, sa 188 prodanih automobila, dijele Suzuki Vitara i Opel Corsa, a na 4. i 5. mjesto smjestile su se dvije Škode, Octavia (184) i Kodiaq (129). Dobre rezultate postigle su i dvije Dacie, Sandero (126) i Duster (115). Prodajni rezultat vrijedan pažnje ostvarila je Opel Mokka, koja je u siječnju prodana u 74 primjerka, a lani u istom mjesecu samo 2! Znatno povećanje prodaje bilježi i Toyota CH-R.

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Siječanj je u pravilu zimski san za korporacije koje kupuju flotna vozila i, analizirajući njega, dolazimo do objektivne brojke u broju registracija po regijama (županijama). Dvije županije koje su u godišnjem prosjeku pri vrhu hrvatske ljestvice (Požeško-slavonska i Bjelovarsko-bilogorska), u siječnju su bile gotovo na dnu. "PŽ" registracijske oznake u siječnju je dobilo 37 automobila, čime je Požeško-slavonska županija završila tek na 18. mjestu (od 20) poretka po regijama. Ništa bolje nije prošla ni Bjelovarsko-bilogorska županija, koja je imala tek 66 novoregistriranih automobila. No zamah ove dvije županije počet će u ožujku, kada će se opet vinuti u vrh prodajne ljestvice.

U siječnju je Osječko-baranjska županija bila na 5. mjestu, iza neprijepornog Zagreba, koji drži 47,64 posto tržišta, splitske i riječke regije te Istre. Ostatak Slavonije prodajno je loš, Vukovarsko-srijemska županija ima 77 registriranih novih automobila (12. mjesto), a Brodsko-posavska je sa 69 novoregistriranih auta na 13. mjestu. Virovitičko-podravska županija i dalje drži pretposljednje, 19. mjesto poretka po regijama, sa samo 30 prodanih automobila. 

BENZIN JE PRVI

U siječnju 2025. hrvatski građani najviše su kupovali benzince, kojih je prodano 1995, ili 44,7 posto od ukupne prodaje. Traženi su bili i hibridi - put do kupca pronašao je 1751 hibrid, ili 39,3 posto od ukupne prodaje, a na trećem su mjestu dizelaši, koje je nabavilo 492 sugrađana, odnosno 11 posto. Da je došlo do stagnacije "strujića", iščitava se iz sljedećeg podatka, LPG (plin) uplaćen je 142 puta (3,2 posto), a potpuno električni motor bio je zanimljiv 81 kupcu, što je 1,8 posto od ukupne prodaje.