Glas Slavonije

Dacia Sandero

GOJKO MITIĆ

Dacia Sandero

Milan Bugarić

Dacia Sandero

Milan Bugarić

Dacia Sandero

GOJKO MITIĆ
Osijek, 11. 08. 2024, Konjicki klub Osijek, Pampas. Dacia Sandero, Auto Glas, test.snimio GOJKO MITIĆ

Dacia Sandero

GOJKO MITIĆ
4.2.2025., 07:00
Milan Bugarić
Sandero

Najprodavaniji auto u 2024. godini ima Dacia

Vozili smo ga u dva navrata i uvjerili se u činjenicu da je riječ o lani najprodavanijem automobilu u EU-u. Najbolji auto za uloženi novac

Sandero je Daciin prodajni hit, a sada je stigla i potvrda - Dacia Sandero najprodavaniji je automobil u Europi prošle godine. I to bez ulaska u hibridne ili električne vode, samo čisti benzinac ili pak plinaš! No i tu će, prema najavama čelnika kompanije biti promjena. Početkom prošle godine Daciin šef prodaje Xavier Martinet rekao je kako je ponuda motora s unutarnjim izgaranjem veliki adut u pristupačnosti Sandera, te da tvrtka ne planira lansirati hibridne ili električne varijante dok ne bude sigurna kako postoji potražnja na tržištu. Godinu dana poslije, prvenstveno zbog kineske konkurencije, ozbiljno se razmišlja o hibridnim i strujnim verzijama Sandera.

Iduća generacija Sandera tako će krajem 2027. godine dobiti i električnu varijantu. Nema tu puno priče, aiko Sandero želi zadržati status najprodavanijeg modela u Europi, morat će ponuditi više, ali i ostati u domeni najjeftinijih automobila na tržištu. Iako još nije precizirano, govori se o kombinaciji Renaultovih modela s 95 KS snažnim motorom i baterijom od 40 kWh za 300 km dosega. Ide se i u hibridnu varijantu Sandera, a riječ je o izvedbi Hybrid 140. To i ne iznenađuje, jer Jogger ima isti pogon u ponudi, a tehnološki je istovjetan Sanderu.

Za to vrijeme mi smo opet na sedmodnevnom testu provozali Sandero Journey 1.0 TCe 90. U srpnju prošle godine dobili smo ga s tek 300 kilometara, a sada je već postao iskusan cestovni igrač - s prijeđenih 15.000 kilometara. Hajmo odmah o cijeni, za 18.350 eura, koliko sa svim dodatnim opcijama stoji ovaj Sandero, teško da ćete naći povoljniji model kod konkurencije. I opet smo potražili odgovor na pitanje - što to Nijemci, uza svoje "sveto trojstvo" (Audi, Mercedes i BMW), vide u Dacii Sandero, najprodavanijem automobilu u Njemačkoj. Da, dobro ste čuli, "rumunj" u francuskim rukama ondje je najprodavaniji automobil. I nakon odvoženih tisuću i pol kilometara dobili smo odgovor - omjer uloženog i dobivenog je vrhunski!

Motor je nakon prijeđenih 15.000 km razrađen, prede, te pruža osjećaj snage i sigurnosti. Riječ je o najnovijoj generaciji 3-cilindričnog turbomotora sa 90 KS, koja je ekološki prihvatljivija te nudi brzi odziv i lakoću vožnje. Motor je uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, koji se pokazao odličnim za vožnju po Podravskoj magistrali, ali i autocesti. Uvijek se prilikom testova susrećemo s pitanjem: Koliko ide? To za Sandero nije bitno jer ga nećemo "klati" na autocesti, iako može pojuriti do 175 km/h. Riječ je o autu koji će vas odvesti od točke A do točke B u ugodnoj, pa i višesatnoj, vožnji, bez prevelikog umora. Za to su zaslužna i kvalitetna sjedala. I potrošnja je O.K., nešto manje od šest litara.

Što se tiče izgleda, odmah se primjećuje kako je osvježeni Sandero sada atraktivniji, linije su modernije, posebice na prednjem kraju. Tu su i nova LED svjetla s Y-uzorkom. Poklopac motora je redizajniran, kao i branik, a osvježene su i rešetke hladnjaka itd. Prednji dio Sandera ističe se fluidnim i jasnim linijama.

Gledajući ga s boka, primjećuje se kako su redizajnirane ručke na vratima, ali i osvrtna zrcala, a sa stražnje je strane moderan i robustan izgled naglašen novim svjetlima u obliku slova Y, osvježenim stražnjim branikom i vratima prtljažnika s ugrađenim gumbom za otvaranje. Na krovu je pak shark antena, a gume su postavljene na 16-colnim Randia naplatcima.

Što se tiče dimenzija, Sandero je dug 4088 milimetara, širok 1848 mm bez retrovizora (s otvorenim retrovizorima 2007 mm), visok je 1499 mm, a međuosovinski razmak je 2604 mm. Prtljažnik mu je obujma 410 litara, a kad se preklope nasloni stražnjih sjedala, prostor raste do 1455 litara. Naravno, to je za rijetke situacije, no užu policu od oko dva metra visine možete prevesti bez problema. Provjereno! Dizajneri su uistinu obavili odličan posao i u unutrašnjosti, a tiče se i organizacije prostora te poboljšanja kvalitete materijala. 

PRODAJNI HIT KOJI NE STAJE

Nakon sedmodnevnog druženja slobodno možemo ponoviti kako Nijemci nisu ludi što su najviše kupovali Daciu Sandero. Riječ je o kvalitetnom gradskom automobilu, puno jeftinijem od konkurencije, a ni kvalitetom ne zaostaje previše. Odgovorni ljudi u Dacii napravili su uistinu pravi prodajni hit koji ne staje. Osvježena Dacia Sandero ima u ponudi tri različita multimedijska sustava: Media Control, Media Display i Media Nav. U testnom automobilu bio je multimedijski sustav Media Nav, koji ima dijagonalu 20 cm (8”) sa zaslonom na dodir s funkcijama navigacije i bežičnim povezivanjem za Apple CarPlay i Android Auto. Tu su i navigacijske karte regije Adriatik, s internetskom vezom, Radio DAB, Bluetooth, USB s opcijom handsfree i komandama na upravljaču. Sasvim solidna količina modernih tehnologija na jednom mjestu.

INAČICE SANDERA I NJIHOVE CIJENE

Cijena Sandera Essential 1.0 TCe 90 s ručnim 5-brzinskim mjenjačem kreće od 14.900 eura. Model 1.0 ECO-G 100 s bi-fuel motorom (benzin + UNP) i ručnim 5-brzinskim mjenjačem starta od 15.500 eura, a razina opreme Expression kreće od modela 1.0 TCe 90 s ručnim 5-brzinskim mjenjačem sa 16.000 eura, a za 1.0 ECO-G 100 bi-fuel motorom (benzin + UNP) i ručnim 5-brzinskim mjenjačem od 16.600 eura. Razina opreme Journey kreće od modela 1.0 TCe 90 s ručnim 5-brzinskim mjenjačem sa 17.000 eura, a 1.0 ECO-G 100 s bi-fuel motorom (benzin + UNP) i ručnim 5-brzinskim mjenjačem kreće od 17.600 eura.

 

#Dacia#Sandero
Povezani članci
Pleternica, 26. 10. 2023., Trg grasevinee, Dacia, prezentacija, obilazak, multifunkcionalnost, noviteti, predavanje, BIGSTER - prototipSNIMIO BRUNO JOBST
SUV
Dacia Bigster, veći od Dustera
Dacia Duster
Jedan od najzanimljivijih kompaktnih crossovera
Testirali smo Daciu Duster TCE130 4×4 Extreme: I dok drugi startaju, Duster već na cilju
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia prvi put u finalu za auto godine
×