
Tesla Model Y
BMW, Mercedes, Kinezi i Tesla tuže EU zbog carina
Kako se i pretpostavljalo, veliki proizvođači su nakon uvođenja carina na električne automobile reagirali tužbom protiv Europske unije. I dok se to očekivalo od kineskih proizvođača (SAIC, Geely i BYD) i američkog Tesle, iznenađenje samo za neupućene bile su tužbe i velikih europskih proizvođača električnih automobila, konkretno BMW-a i Mecedes-Benza. Nijemci su to učinili zbog činjenice da posjeduju tvornice u Kini, gdje proizvode upravo električne automobile.
Prvi su tužbu pred Europskim sudom protiv Europske komisije podnijeli kineski proizvođači i BMW, a identičnu tužbu nekoliko dana poslije podnijeli su i Tesla te Mercedes-Benz. Tužbe su, proceduralno, objavljene na stranici suda. Europska unija carine je uvela krajem listopada, nakon istrage koja je, kako je navela, utvrdila nepoštenu prednost kineskih proizvođača zbog državnih subvencija. Najviša carina "odrezana" je kineskom proizvođaču električnih automobila SAIC-u, 35,3 posto. Slijede Geely s 18,8 posto i BYD sa 17 posto. Najnižu carinsku stopu Komisija je odredila za uvoz automobila koje u Kini proizvodi američki Tesla, 7,8 posto.
Američka tvrtka podnijela je prošle srijede, posljednjeg dana roka za žalbe, tužbu protiv Komisije zbog odluke o carinama, pridruživši se Geelyju, SAIC-u i BYD-u i kineskoj komori za vanjsku trgovinu CCCME te njemačkom BMW-u, pokazuju sudski dokumenti. Detalji se na stranici suda ne navode. Ubrzo je slijedila, nekoliko sati prije isteka roka za žalbe, i tužba Mercedes-Benza.
BMW inače u Kini s partnerima proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper, koje prodaje na tržištu Europske unije. Europska komisija carinama će naškoditi europskim interesima, rekao je u lipnju šef BMW-a Oliver Zipse. Europski parlament citirao je u izvješću objavljenom u listopadu navode “više izvora da kineske tvrtke (primjerice, BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koja etablirane kompanije iz EU-a i SAD-a proizvode u Kini”.