Glas Slavonije

Glas Slavonije Glas Slavonije

  • Novosti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Crna kronika
    • Ekonomija
  • Osijek
  • Regija
  • Sport
    • NK Osijek
    • Nogomet
    • Košarka
    • Rukomet
    • Odbojka
    • Ostali sportovi
  • Mozaik
    • Zvjezdarnica
    • Kultura
    • Film i TV
    • AutoGlas
    • Zdravlje
    • Dome slatki dome
    • Tehno
    • Gastro
  • Magazin
  • Kolumne
  • Osmrtnice
    • Obavijest o smrti
    • Posljednji pozdrav
    • Sjećanja
Copyright © Glas Slavonije 2023.

Renault Rafale

Milan Bugarić

Renault Rafale

Milan Bugarić

Renault Rafale

Milan Bugarić

Renault Rafale

Milan Bugarić

Renault Rafale

Milan Bugarić

Renault Rafale

Milan Bugarić
Renault Rafale

Renault Rafale

Milan Bugarić
24.12.2024., 07:00
Milan Bugarić
Francuski adut

Rafale, automobil kojim Renault podiže letvicu

Vraški je dobar i može se potući s konkurencijom - Mazdom CX-60, Citroenom C5 X, Peugeotom 408, Nissan X-trailom...

Vozili smo Rafale, doduše ne u zraku brzinom zvuka, nego u dopuštenim gabaritima brzine na cesti! Naravno, nije riječ o borbenom zrakoplovu, već o Renaultovu prestižnom SUV coupéu. Konkretno, Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 esprit Alpine. Ispod poklopca motora krio se potpuno hibridni benzinski motor E-Tech snage 200 KS, koji se koristi serijsko-paralelnom hibridnom arhitekturom, s multimodnim automatskim mjenjačem.

Ono što se odmah uočava kod ovog plavog ljepotana, oštre su linije i prednja maska od minijaturnih rombova. Malo je reći da već na prvi pogled izgleda odlično, definitivno plijeni poglede gdje god se pojavi. Atraktivnost mu daju i 20-colni kotači. Rafale je konstruiran na istoj platformi kao i veći Espace, pa s njime dijeli veliki međuosovinski razmak, od 2,74 metra, što mu pruža najveći prostor za koljena na tržištu (302 mm). Veliki međuosovinski razmak i blago zakrivljena linija krova pridonose i velikom prostoru za glave straga (880 mm). Kad je riječ o utovarnom kapacitetu, Rafale ima obujam prtljažnika od 627 litara.

Digitalni kokpit OpenR u Renault Rafaleu opremljen je dvama zaslonima koji zajedno tvore oblik slova L: horizontalni TFT zaslon površine 321 cm² i dijagonale 12,3 inča (1920 x 720 piksela, vodoravni format) i vertikalni zaslon na dodir površine 453 cm² i dijagonale 12 inča u središtu konzole (1250 x 1562 piksela, okomiti format). OpenR zaslon postavljen je tako da se postigne najbolja vidljivost i jednostavna upotreba.

Motor E-Tech full hybrid snage 200 KS koristi se serijsko-paralelnom arhitekturom. Sastoji se od 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora koji razvija snagu od 130 KS (96 kW) i okretni moment od 205 Nm te dvaju električnih motora. Glavni električni motor razvija snagu od 50 kW (70 KS) za 205 Nm okretnog momenta. Pokreće ga litij-ionska baterija od 2 kWh/400 V, koja omogućuje vožnju na električni pogon. Pomoćni električni motor, odnosno visokonaponski elektropokretač-generator, razvija 25 kW/50 Nm te omogućuje pokretanje motora i promjenu brzina dog-clutch mjenjačem.

Punjenje je automatsko. Termički motor i električni motori pune bateriju ovisno o načinu vožnje odabranom na pametnom mjenjaču. Vozač također može sudjelovati u postupku punjenja tako što će odabrati neku od četiri razine regenerativnog kočenja s pomoću polugica na upravljaču.

Zahvaljujući motoru E-Tech full hybrid snage 200 KS Rafale može ubrzati od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi i od 80 do 120 km/h za 5,6 sekundi, a razina potrošnje goriva mu je do 40 % niža od one motora s unutarnjim izgaranjem ekvivalentne snage. Zahvaljujući izvrsnoj potrošnji goriva i spremniku od 55 litara Rafale ima ukupan doseg veći od 1100 km, idealno za duga putovanja.

Iako ima većih i bržih, nakon odvoženih više od tisuću kilometara možemo reći kako je Rafale trenutno Renaultova perjanica, automobil u kojem se jednostavno želiš provozati. I kada to učiniš, ugodno te, premda to znaš, iznenade udobnost i stabilnost po kojima je Renault inače poznat. Rafale je vraški dobar proizvod koji će se otvoreno potući s konkurencijom - Citroenom C5 X, Mazdom CX-60, Peugeotom 408, Nissan X-trailom, te slobodno može stati uz bok i premium konkurentima, poput modela BMW X2 i Audi Q3.

Renault Rafale uzbudljiv je automobil, zrači snagom, odvažnošću, karakterom - a to košta. Cijena testnog modela starta s 44.990 eura, a sa svom bogatom opremom ona se penje do konačnih 51.840 eura. 

PROIZVODI SE U ŠPANJOLSKOJ PALENCIJI

Renault Rafale proizvodi se u tvornici u Palenciji u Španjolskoj, gdje se proizvode i Austral te Espace. Rafale podiže letvicu u smislu dojma kvalitete, što pokazuju, primjerice, podstavljeni pretinci u vratima i pretinac za rukavice. Na vanjskom dijelu vozila sve linije imaju promjer ruba od samo 3 mm. Tvornica u Palenciji prilagodila je prostor za lasersko zavarivanje kako bi omogućila idealno mjesto za ugradnju Solarbay zatamnjujućeg panoramskog krova. Vari se kao da je u jednom komadu, čime se pridosi njegovu atraktivnom dizajnu.

 

#Renault#Renault Rafale
Povezani članci
Renault 5 Turbo 3E
500 konjskih snaga
Stiže nam Renault 5 Turbo 3E
Test-Drive Renault Rafale, May 13th 2024 at Sevilla, Spain - Photo Clément Choulot/DPPI
napredna tehnologija
CRO auto 2024. je Renault Rafale
Renault Symbioz
Svestranost
Symbioz - Renaultov štedljivi crossover
×
Novosti
Sport
Mozaik
Magazin
Kolumne
Marketing
Politika privatnosti
Politika kolačića
Impressum
Pravila prenošenja sadržaja
Pravila komentiranja
Agroglas
Glas Slavonije
Copyright © Glas Slavonije 2024.