Glas Slavonije

Glas Slavonije Glas Slavonije

  • Novosti
    • Hrvatska
    • Svijet
    • Crna kronika
    • Ekonomija
  • Osijek
  • Regija
  • Sport
    • NK Osijek
    • Nogomet
    • Košarka
    • Rukomet
    • Odbojka
    • Ostali sportovi
  • Mozaik
    • Zvjezdarnica
    • Kultura
    • Film i TV
    • AutoGlas
    • Zdravlje
    • Dome slatki dome
    • Tehno
    • Gastro
  • Magazin
  • Kolumne
  • Osmrtnice
    • Obavijest o smrti
    • Posljednji pozdrav
    • Sjećanja
Copyright © Glas Slavonije 2023.

Toyota se i dalje penje

ustupljena

Sve značajnija prisutnost - Geely Coolray

ustupljena

Za Peugeot je bio dobar prodajni listopad

ustupljena

Dacia raste i ove godine

ustupljena

Octavia nema konkurencije po pitanju modela

ustupljena

Volkswagen Golf

ustupljena
Toyota se i dalje penje

Toyota se i dalje penje

ustupljena
12.11.2024., 07:03
Edi Prodan
Prodaja automobila u listopadu

Stabilna godina na putu prema novom rekordu

Rast je znakovit te se možda već može govoriti i o povratku na brojke što su tržište definirale prije dvadesetak godina

Rast od 18,2 posto u odnosu prema lanjskom listopadu, kao i povećanje od 12,6 posto na kumulativnoj, desetomjesečnoj razini najbolji su pokazatelj situacije na hrvatskom automobilskom tržištu. Kad god su postoci rasta dvoznamenkasti, slobodno možemo govoriti o - znatnim pomacima. To više što smo i lanjsku godinu komentirali kao vrlo uspješnu. Rast je naprosto permanentan te se možda već može govoriti i o povratku na brojke koje su ovo tržište definirale prije dvadesetak godina, u prvom dijelu prvog desetljeća aktualnog tisućljeća.

K tome listopad je istaknuo rast i u odnosu prema rujnu, te došao na razinu mjeseci što prethode proljetnom boomu, poznato nam je da se tu radi o kratkotrajnim, buy-back rent-a-car ugovorima, tako da i na tom planu možemo govoriti o stabilnim vremenima, o rastu koji nije izazvan pojedinačnom, izdvojenim akcijama ili nekom trećom "slučajnosti".

VW Koncern

Škoda i Volkswagen kao da dolaze iz nekog drugog sustava. I opet su imali uvjerljivo najbolje mjesece, češka marka juri prema tituli apsolutno najprodavanijih u Hrvatskoj, a uporno ju slijedi kolega iz koncerna. Iako su se nedavno mogli zamijetiti veliki potresi u pitanju radne snage, to kako se čini nema nikakav utjecaj na samo tržište. Daleko je iza njih, ali na jednoj stabilnijoj poziciji, Renault. I on je jako dobar, kad bismo ga promatrali izdvojeno i kad ne bi bilo ekstremnih brojki VW koncerna, mogli bismo zaključiti kako je i iza njih jako dobra godina. Ipak, moramo još neko vrijeme biti suzdržani jer pravi fenomen ove godine je Toyota. Imala je jako dobar mjesec s više od 300 registracija, znatnije se odvojila od Opela, koji će biti zadovoljan zadrži li i peto mjesto, te istaknula čak i kandidaturu za treće mjesto. Iako, realno, teško je vjerovati kako je moguće da u samo dva preostala mjeseca nadoknadi čak 400 komada zaostatka za najvećim francuskim proizvođačem automobila. Iza Opela se smjestio Suzuki, koji ima možda i najkonstantniju prodaju.

Kinezi dolaze

Na samom kraju Top10 su Dacia i Hyundai, koji su jako blizu, te nešto lošija Kia, a Audi s odličnim listopadom pokazao je zbog čega je, unatoč činjenici da je riječ o premium brendu što prate i jednake takve cijene, siguran da će izdržati napade "ekipe" smještene iza deset najprodavanijih. To su prije svih Peugeot i opet jedan premium BMW, tu je i Citroen s dobrim proljećem i lošim ostatkom godine kao i probuđeniji Ford te standardno dobra Mazda, koji uvijek mogu reći kako imaju stalnu ambiciju prodora na Top10.

Posljednji dio Top20 zauzeli su Mercedes, MG, Seat, Nisan i Volvo, kojem ipak prijeti Tesla. Iako, kad su registracije automobila na struju u pitanju, Hrvatska je vrlo aktivna u zoni poticaja koji se dijele samo jednom godišnje. Na kraju, iako je tek na 24. poziciji, istaknimo još i kineski Geely. On je imao lošiji početak godine jer se u njemu tek stabilizirao na hrvatskom tržištu, te primjerice u listopadu s 94 registracije zauzeo ček deset pozicija iznad one na kojoj se u kumulativnom zbroju nalazi. Ne bi naprosto bilo nemoguće da iduće godine dalekoistočni parovi s jako dobrom prodajom - Toyota i Suzuki te Hyundai i KIA ne dobiju i kineski dvojac MG i Geely. 

GODINE IDU

O nekom stabilnijem i propulzivnijem tržištu, koliko god da nas posljednjih desetljeća prati i nemala depopulacija, koje će k tome imati i nemali utjecaj i na sigurnosni aspekt hrvatskog prometa, ne možemo govoriti sve dok godišnje registracije novih automobila ne dosegnu brojku od 100 tisuća. S obzirom na evidentni rast kao i moguće multiplicirajuće faktore, na tim bismo se relacijama mogli pojaviti za - pet godina. No sve to još uvijek ide u sferu nagađanja, pa se zadržimo na činjenicama, a one su itekako dobre.

 

#Prodaja Automobila
Povezani članci
njemačcka auti automobili pad prodaja------2 st color ekonomija
podaci Promocije plus
Prodano 12,6 % više auta nego lani
Novi "igrač"
Kineski Geely ubacio u višu brzinu, pronašli ga i hrvatski kupci
Toyota Aygo special edition
Postavljaju nove rekorde
Toyota do rujna prodala 912.671 vozilo
×
Novosti
Sport
Mozaik
Magazin
Kolumne
Marketing
Politika privatnosti
Politika kolačića
Impressum
Pravila prenošenja sadržaja
Pravila komentiranja
Agroglas
Glas Slavonije
Copyright © Glas Slavonije 2024.