Sportaš koji pokorava kupce diljem svijeta
Iako dijeli CMF-B platformu s modelima Clio i Captur, Megane Conquest daje ono nešto više, od snage do prostranosti
Već naprvu - djeluje moćno. Iako dijeli CMF-B platformu s modelima Clio i Captur, Megane Conquest daje ono nešto više. Kada na sedmodnevni test dobijete liniju Espirit Alpine, onda se ta razlika itekako osjeti. Puni naziv testnog modela bio je Renault Mégane Conquest Esprit Alpine mild hybrid 160 EDC.
Krenimo stoga od imena. Riječ je u sportskom SUV coupeu koji uz Megane u nazivu nosi i Conquest, i kao takav ćete ga pronaći na tržištima država koje su nekada tvorile Jugoslaviju, no nemojte se iznenaditi ako ovaj automobil ugledate s, primjerice, talijanskim, francuskim ili njemačkim registracijama. U tim državama, kao i u ostatku Europe i svijeta, ovaj se model zove Arkana. Izostavite posljednje slovo i postat će vam jasno zašto ime ovog modela nije zaživjelo u našem okruženju. Nakon istraživanja tržišta i ne tako davne povijesti, zaključili su čelnici Renaulta, da je bolje promijeniti ime.
Dimenzije
Megane Conquest dug je 4568 milimetara, visok 1576 mm, širok 1821 mm (s otvorenim retrovizorima 2034 mm), a međuosovinski je razmak 2720 mm. Odmah se naprvu primjećuje da je podignut od tla, i to za 200 mm, pa se oštrim i snažnim linijama itekako uklapa u SUV priču.
Testni Conquest ima puno prostora za odlaganje prtljage. Obujam prtljažnika je 513 litara, a s obaranjem stražnje klupe on raste na 1296 litara. Da se razumijemo, ovaj automobil nije napravljen za prijevoz perilica za rublje, no po potrebi bez problema u unutrašnjost možete smjestiti i policu od, primjerice, dva metra. Provjereno!
Što se tiče svjetlosnog potpisa, naprijed su Full LED svjetla u obliku slova C, što se prepisuje i na stražnjem kraju, ali zajedno s trakom koja se proteže cijelom širinom poklopca prtljažnika. Svjetla imaju blago zatamnjene pokrove poput kristala, koji daju moderan izgled.
Snaga
U unutrašnjosti je Megane Conquest, iako dijeli platformu s Cliom i Capturom, puno prostraniji, a cijeli testni automobil prati sportska linija i ugodniji materijali. Vozača dočekuje 10-inčni digitalni zaslon s instrumentima, a u sredini je okomiti 9,3-inčni multimedijski zaslon s najnovijom inačicom softvera i podrškom za Android Auto i Apple CarPlay. Tu su i klavirske tipke glavnih funkcija, a ispod njih je i dalje jedan od najboljih sustava automatskog klima-uređaja. Za potpunu ponudu tu je i polica s bežičnim punjačem, dva standardna USB priključka, AUX i 12V utičnica.
Motor ovog modela je 1,3-litreni turbobenzinac koji razvija snagu do 158 KS na 5500 okretaja. Riječ je o blagom hibridu koji ima elektropokretačr povezan s 12 V baterijom smještenom ispod suvozačeva sjedala. Motor s automatskim mjenjačem u testnom primjerku je štedljiv, prosječna potrošnja bila je 7 litara, što je odličan rezultat s obzirom na podosta gradske spore vožnje. Vožnja je bila ugodna, i ovaj automobil definitivno opravdava odličnu prodaju diljem Europe.