Ekonomija
SVE JE VIŠE INVESTICIJA U VINARIJE I OPREMU

Hrvatska vina u izvozu postižu 2,5 puta više cijene
Objavljeno 2. svibnja, 2024.
Kovačevi: Iz godine u godinu raste izvoz vina više cjenovne kategorije
Posljednjih godina rastu investicije u vinarije i opremu, no potrebno je više raditi na smanjivanju administriranja, suzbijanju sivog tržišta i snažnijoj promociji. Rekao je to za Hinu potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.

“U vinarstvu posljednjih godina vidimo velik broj investicija u vinarije i opremu, no ono na čemu treba više raditi jest smanjivanje nepotrebnog administriranja, posebice kada je u pitanju vinska omotnica, suzbijanje sivog tržišta i snažnija promocija, koja bi bila usmjerena na plasman vina u inozemstvu, s jedne strane, a s druge u enogastronomiju kao dio ukupne turističke ponude", istaknuo je Kovačević.



Enogastronomska ponuda, kako je naveo, poseban je oblik turizma koji pomaže brendiranju turističke destinacije i razvoju cjelogodišnjeg turizma. Riječ je o turistima koji dolaze cijele godine, konzumiraju tradicionalne proizvode, upoznaju destinaciju i način života te su otklon od masovnog turizma, kaže Kovačević.



Napominje kako se ne smije zanemariti da kod nas dolazak turista snažno generira enogastronomsku potrošnju, te u budućnosti moramo povećavati kapacitete.


Pritom upozorava kako trenutačno postoji problem radne snage, što je vrlo često ograničavajući čimbenik povećanja vinogradarske proizvodnje.



Naveo je i kako iz godine u godinu raste izvoz vina više cjenovne kategorije, a hrvatska vina u izvozu postižu dva i pol puta više cijene nego u uvozu. HGK se, kako je rekao, zauzima za stvaranje krovne nacionalne marketinške organizacije koja bi pod zajedničkim brendom Vina Croatia Vina Mosaica na sajmovima i u promotivnim aktivnostima promovirala autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina na ciljanim inozemnim tržištima. No za to je, kazao je, potrebno snažnije uključivanje i financijska potpora države.



Zaštićeni žig HGK-a Vina Croatia Vina Mosaica nabolje opisuje bogatstvo četiriju hrvatskih vinskih regija (Slavonija i hrvatsko Podunavlje, Središnja bregovita Hrvatska, Hrvatska Istra i Kvarner, Dalmacija) i njihove sortne, položajne i teroarske specifičnosti, istaknuo je Kovačević.



Napominje kako su sve države u našem okruženju s ozbiljnom proizvodnjom vina već ustrojile nacionalne organizacije - Mađarska (Wines of Hungary), Austrija (Austrian Wine Marketing Bord), Slovenija (Wines of Slovenia), Srbija (Savez vinara Srbije), Makedonija (Wines of Macedonia). Također provode vrlo aktivnu promidžbu na tržištima koja su i nama ciljna.



Kovačević je mišljenja kako je u promotivnim aktivnostima za jačanje izvoza naših vina potrebno fokusirati se na ograničeni broj izvoznih tržišta - susjedne zemlje, zemlje u kojima se konzumira određeni tip vina, zemlje s takvom kupovnom moći koja podnosi razinu cijena našeg izvoza i bar jednu zemlju sa znatnim utjecajem na globalno tržište.



Ministrica poljoprivrede Marija Vučković nedavno je kazala kako vinski sektor ima podršku Ministarstva i Vlade, potkrijepivši to podatcima da je u posljednjih osam godina na razini cijele Hrvatske u vinarstvo uloženo više od 80 milijuna eura.

Zdenka Rupčić
Proizvodimo godišnje 75 mil. litara vina
Stopa iskorištenja Vinske omotnice podignuta je s prosječno 27 % od 2014. do 2019. na 100 % u posljednje tri godine, kazala je Vučković, napomenuvši kako su potrebna dodatna sredstva i nove mjere za sadnju novih vinograda i aktiviranje zapuštenih parcela. To je najveća zadaća u razdoblju koje slijedi, istaknula je. Proizvodnja vina u Hrvatskoj odvija se na nekih 18.000 hektara, a godišnje prosječno proizvodimo 75 milijuna litara vina. Prošle je godine, prema podatcima DZS-a, izvoz vina iznosio 19,3 milijuna eura, a uvoz 45,65 milijuna eura.

U posljednjih osam godina na razini cijele Hrvatske u vinarstva je uloženo više od 80 milijuna eura

Možda ste propustili...

ADAPTACIJA NA KLIMATSKE PROMJENE

Prilika za razvoj otpornijih ekosustava

STRANI TURISTI U PRVA TRI MJESECA ČINILI VEĆINU

U komercijalnom smještaju 34,5 % više turističkih noćenja

NAJVIŠE IMAMO TRGOVAČKIH DRUŠTAVA

U Hrvatskoj aktivno 60,9 posto registriranih tvrtki

Najčitanije iz rubrike