Objavljeno 30. rujna, 2023.
Razmišlja se i o nabavi vozila na električni pogon, u plan građenja uvrštene su dvije punionice za vozila, kaže Paulić
BELI MANASTIR - Prije otprilike dvije godine, iako je još ranije osmišljen, na terenu je zaživio projekt Gradske autostaze - besplatni javni gradski prijevoz u Belom Manastiru, koji provodi Baranjska čistoća.
U prvih je šest mjeseci gradskim autobusom, rekli su u Baranjskoj čistoći, ostvareno 5000 prijevoza na gradskoj liniji koja povezuje prigradska naselja s gradom i gradskim lokacijama. Dvije godine nakon prve vožnje broj putnika stigao je do 25.000.
- Projekt javnog besplatnog gradskog prijevoza navršio je drugu godinu. U dvije godine prevezeno je više od 25.000 putnika. Korisnici ovog servisa pretežito su mladi ljudi, točnije školska populacija, te osobe koje slabije koriste ili uopće ne koriste osobni prijevoz - kaže Damir Paulić, direktor Baranjske čistoće, naglašavajući kako je u vrijeme trajanja školske godine zabilježeno intenzivno korištenje javnog prijevoza jer se u pojedinim linijama prevozilo po 50-ak putnika. Trend se nastavio i ove godine. Drži kako je to prilično značajno budući da gradski autobus povezuje prigradska naselja s gradom, što je, između ostaloga, i bila ideja pri osmišljavanju ovog projekta.

- Svakako da ništa manje nije važna činjenica kako je omogućeno brojnoj starijoj populaciji obavljanje svakodnevnih dnevnih aktivnosti u središtu grada, kao i bezbrižan povratak svojim kućama - tvrdi Paulić. Nastavlja kako se u dvije godine provedbe ovog servisa kontinuirano provode prilagodbe u voznom redu, ovisno sezonskim razdobljima pojedinih aktivnosti u godini, pa se tijekom školske godine prilagođavaju potrebama učenika, dok je u ljetnom razdoblju vozni red prilagođen prijevozu na gradske bazene.
- Ovih dana, u povodu zahtjeva i iskazanog interesa Doma za starije i nemoćne osobe, prilagođen je vozni red njihovim korisnicima, pa i ta populacija može računati na dostupnost servisa za dolazak u centar grada te povratak u Dom nakon obavljenih aktivnosti u gradu - objašnjava Paulić, dodajući kako je zahtjev iz belomanastirskog staračkog doma realiziran u povodu dvogodišnjeg rada ovog servisa, ali i u povodu Svjetskog dana bez automobila, čime je Baranjska čistoća dala svoj doprinos obilježavanju tog dana.
- Ponavljam kako je riječ o javnom servisu koji se financira iz proračuna Grada Belog Manastira s godišnjim rashodom od 300.000 kuna, što je znatno manji iznos od drugih komunalnih rashoda, poput javne rasvjete, održavanja javnih površina i slično. Grad promišlja o daljnjem razvoju ovog servisa, posebice o njegovoj elektrifikaciji. U plan građenja već su uvrštene dvije punionice za vozila, a razmišlja se i o nabavi vozila na električni pogon. Ovo je idealno područje za električna vozila budući da je riječ o rutama malih udaljenosti. Ograničeni dometi električnih vozila ne bi bili ograničavajući moment takvim vozilima - podvlači Paulić.
Ivica Getto
SDP: Odakle im podatak o putnicima?
O projektu Gradske autostaze nemaju baš najbolje mišljenje u belomanastirskoj oporbi. Gradski vijećnik Marko Bogatić, predsjednik GO SDP-a Beli Manastir, pita se kako u Baranjskoj čistoći, osim ‘’odoka’’, znaju koliko se putnika prevozi gradskim autobusima kada se ne naplaćuju karte i u njima ne postoje brojači putnika. Tvrdi kako ovaj projekt ni u kom slučaju nije isplativ kao što se prezentira, te kako će se pravi problem pokazati nakon određenog vremena jer je riječ o starim vozilima kojih se Grad Pula riješio darivajući ih Belom Manastiru.
Damir Paulić
direktor Baranjske čistoće
Iznos godišnjeg rashoda besplatnog prijevoza putnika znatno je manji od nekih drugih komunalnih rashoda, poput javne rasvjete, održavanja javnih površina i sličnih, a na dobrobit je građana