Objavljeno 22. rujna, 2023.
Trendovi u svijetu pokazuju porast korištenja UI-ja za stvaranje personaliziranijih reklamnih kampanja te analizu podataka
Digitalna industrija nastavlja se razvijati neviđenom brzinom, te je za sve tvrtke koje žele napredovati ključno ići ukorak s trendovima. U pokušaju otkrivanja što očekivati u budućnosti digitalnog izdavaštva i oglašavanja, Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) posvetit će se, kako navode u priopćenju, razvoju studije koja će, u suradnji s ključnim osobama iz industrije i članovima, raspraviti o trendovima koji će oblikovati budućnost, naglašavajući važna područja fokusa za digitalnu industriju, poput digitalne pretplate, sadržaja i UI-ja te tehnologija u oglašavanju.
Kako bi se realiziralo takvo temeljito istraživanje, kako navode iz HUDI-ja u priopćenju, studija će se oslanjati na kvalitativne dubinske intervjue sa stručnjacima iz industrije digitalnog izdavaštva i oglašavanja, koji su ujedno njihovi članovi. Kroz polustrukturirane razgovore sudionike će voditi Tatjana Rajković, istraživačica tržišta s višegodišnjim iskustvom, posvećena i kvalitativnim istraživanjima čije će vodstvo pomoći ispitanicima da dublje zađu u svoja područja stručnosti i prikažu detaljniju predikciju budućih trendova.
Središnja točka ove HUDI istraživačke inicijative su novi trendovi unutar industrije digitalnog izdavaštva i oglašavanja koji će oblikovati ove industrije u sljedećim godinama. Cilj je otkriti uvide i razmišljanja stručnjaka koji će industriju upozoriti na izazove i prilike koje se nalaze pred nama.
Digitalne pretplate
Jedan od primarnih upita studije, navode u priopćenju nadalje, vrti se oko domene digitalne pretplate s fokusom na digitalni sadržaj i strategije usluga. Izdavači se sve više kreću prema modelu koji se temelji na pretplati, čime se osigurava kvalitetniji i ekskluzivniji sadržaj pretplatnicima. Ekskluzivan sadržaj donosi raniji pristup pričama, poglede iza kulisa i vrhunske značajke, dolazi i do personaliziranog načina isporuke informacija koji je relevantan svakom pojedinom pretplatniku. Evidentan je rast digitalnih pretplata po svim formatima, kako u "klasičnim" digitalnim pretplatama na portale tako i u audiopretplatama i videopretplatama. Ispitujući trenutačno stanje i razvoj digitalnih pretplata, otkrit ćemo koje su sve nadolazeće formate te strategije sadržaja i mehanizme pružanja usluga digitalne pretplate pripremili članovi HUDI-ja.
Svijet digitalnog oglašavanja prolazi kroz promjenu paradigme, a ova studija trebala bi rasvijetliti njegovu putanju. Budućnost digitalnog oglašavanja neizvjesna je jer porast broja blokatora oglasa i postupno ukidanje kolačića trećih strana otežava ciljano oglašavanje. Digitalni izdavači i oglašivači istražuju nove načine dosezanja svoje ciljane publike, kao što je korištenje kontekstualnog ciljanja, first-party podataka i native oglašavanja. Trendovi u svijetu pokazuju porast korištenja UI-ja za stvaranje personaliziranijih i ciljanijih reklamnih kampanja te analizu korisničkih podataka. Ovom aspektu studije cilj je pokazati kako HUDI stručnjaci gledaju na zamršenost oglašavanja u digitalnom dobu i na trendove u svijetu.
Virtualna stvarnost
Uz prethodno navedena istraživačka pitanja, studija će obuhvatiti i pitanje trendova u domeni digitalnog sadržaja. Ova istraživačka komponenta bavit će se postojećim formatima sadržaja koji su svima poznati, ali i formatima u nastajanju kao što su proširena stvarnost i virtualna stvarnost koji postaju sve popularniji te korisnicima nude nove načine za interakciju sa sadržajem.
"Vrijednost ove studije koja se fokusira na predviđanje trendova leži u činjenici da su u njezino stvaranje uključeni relevantni eksperti iz industrije koji će imati snažan utjecaj na oblikovanje budućeg digitalnog pejzaža. Prve su naznake da nas čeka još dinamičniji digitalni svijet s unaprijeđenim načinom na koji komuniciramo i konzumiramo digitalni sadržaj. Unatoč uzbudljivom i brzom digitalnom svijetu, ponovno se "kvaliteta" vraća kao ključna odrednica. Kroz dubinsku analizu trendova, usmjereni smo na razumijevanje kako visokokvalitetni sadržaji, precizno ciljano oglašavanje i inteligentna upotreba UI-ja mogu zajedno stvarati autentična i vrijedna digitalna iskustva za korisnika", poručila je Tatjana Rajković.
Zdenka Rupčić
Spremni za transformativne pomake
- Budući da su industrije digitalnog izdavaštva i oglašavanja spremne za transformativne pomake, ovo su samo neke od tema za koje očekujemo da će oblikovati industriju digitalnog izdavaštva i digitalnog oglašavanja, a koje ćemo ispitati hrvatske stručnjake u digitalnoj industriji. Rezultate istraživanja moći ćete ekskluzivno saznati na ovogodišnjoj SoMo Borac konferenciji 17. studenoga 2023. Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) ima za cilj biti vodeće strukovno udruženje za okupljanje online medija i svih ostalih industrija koje sudjeluju u digitalnom oglašavanju, kaže Rajković.
Upotreba UI-ja
Povećava se upotreba umjetne inteligencije za stvaranje personaliziranijeg i zanimljivijeg sadržaja korisnicima te dolazi do razlikovanja premium izdavača u odnosu prema tehnološkim platformama, zajedno sa značenjem izvornog sadržaja u modernom digitalnom okruženju.