Autoglas
CEA I RENAULT GRUPA UDRUŽILI SNAGE

Napajanje električne mreže strujom iz povezanih vozila
Objavljeno 24. siječnja, 2023.

Što kada bi automobili postali temelj električne mreže? Upravo na toj pretpostavci počiva načelo povezivanja vozila i mreže, odnosno tehnologija dvosmjernog punjenja koja će uskoro Renaultovim vozilima omogućiti da iskoriste dio električne energije pohranjene u svojim baterijama i tako optimiziraju rad električne mreže te osiguraju rješenje za prekide u isporuci obnovljive energije.



CEA, kao vodeća istraživačka organizacija, i Renault Grupa, kao pionir i stručnjak u području električnih vozila, već sad surađuju na razvoju novih generacija sustava za povezivanje vozila s mrežom, a koji bi se do kraja desetljeća trebali naći u primjeni. U tu su svrhu zajedno razvili novu arhitekturu elektroničkog pretvarača koji će se izravno ugrađivati u punjače vozila. Nakon tri godine istraživanja i 11 zajednički prijavljenih patenata stvoren je još kompaktniji pretvarač koji bi trebao smanjiti gubitke energije za 30 % te skratiti vrijeme punjenja baterije i učiniti ju trajnijom. Temeljit će se na dvosmjernom sustavu punjenja, što znači da će pohranjivati energiju iz električne mreže.

Timovi odjela za istraživanje i razvoj organizacije CEA i Renault Grupe udružili su svoja znanja u području ugrađene energetske elektronike, konkretno, širokopojasnih poluvodičkih materijala proizvedenih od galijeva nitrida (GaN) ili silicijeva karbida (SiC). Kako bi se optimiziralo hlađenje sustava za pretvorbu energije, nova arhitektura za jednak postotak smanjuje i intenzitet grijanja.

Osim toga, rad inženjera na optimizaciji aktivnih (poluvodiči) i pasivnih (kondenzatori i induktivne komponente s navojem) komponenti rezultirao je smanjenjem kapaciteta punjača i s njim povezanih troškova. Zahvaljujući feritnim materijalima koji se upotrebljavaju za visoke frekvencije i postupku injekcijskog prešanja, odnosno "oblikovanju električnim ubrizgavanjem", pretvarač je postao još kompaktniji.

Nova arhitektura pretvarača omogućuje punjenje snagom do 22 kW u trofaznom načinu rada te skraćuje vrijeme punjenja baterija i osigurava njezinu trajnost. Omogućuje i dvosmjerno punjenje, što znači da se energija pohranjena u bateriji može upotrijebiti za opskrbu električne mreže ili pojedinog kućanstva, pod uvjetom da je ono opremljeno uređajem za mjerenje dvosmjernog protoka energije.

Milan Bugarić
Najčitanije iz rubrike